Mijn tandarts raadt aan om met 2,5 de speen weg te doen. Valt wel mee. Ik zou de speen vastmaken zodat jij er niet zo vaak uit hoeft.
Heeft ook geen nut. Ze vindt haar speen nooit omdat ze er bijna altijd op ligt ook als haar speenkoord er aan vast zit. Lijkt mij pijnlijk liggen maar mevrouw heeft nergens last van
Ook al geprobeerd en dr pop is groot hoor maar ook die raakt ze in de nacht "kwijt" maar dan huilt ze niet haha. Ik heb gewoon een gek kind die niet snapt dat ze zelf haar speen moet pakken haha
Onze zoon heeft ook en speentje in bed en heb er niet zoveel problemen mee. Het helpt hem om rustig en ontspannen in slaap te vallen. Hij heeft er inderdaad ook en stuk of 4 in zijn bedje liggen, zodat hij er altijd wel een vindt 's nachts. Ik ga nu zeker nog niet beginnen aan het afleren van het speentje. Als hij het meer begrijpt inderdaad samen weggooien of meegeven aan Sint...
Ik heb de spenen met 9 of 10 maanden weg gedaan. Hij heeft er nooit meer naar 'gevraagd' Hoefde er nooit voor uit 's nachts. Was wel blij dat we er zo makkelijk af kwamen. Was er wel bang voor.
Hier ook de speen vast aan een tutpopje. Zo'n soort doekje met een puntmuts, en daaraan knoop ik de speen. Dit doe ik al sinds hij een maand of 7 is en het gaat prima. Hij pakt hem zelf en vind hem ook terug in het donker. Ik vind afleren op deze leeftijd zo zielig, ze zijn er zo aan gehecht. En eigenlijk wil hij hem ook alleen maar als hij moe is, dus hij heeft hem niet de hele dag in zijn mond. Mijn oudste duimt, en ook alleen maar als hij moe is. Ik heb zelf tot mijn 9ste met een speen geslapen (ja erg he haha) en heb perfecte tanden
*trots!!!* Ik had mevrouw met speen in bed gelegd en ik vroeg even later of ze ging slapen zonder speen. Mevrouw zegt Uh(haar manier van pff jij bent gek ), toen vroeg ik weer ga je slapen zonder speen mag mama je speen ? Ze spuugt haar speen uit en is zonder huilen en speen in slaap gevallen . Als ze vanacht weer ontroostbaar huilt krijgt ze het natuurlijk gewoon. Maar ik vind dit al echt knap van haar.
Leuk dat ze 'm zo mee gaf. Hier is de speen in mei 'verdwenen'. Ze komt in het weekeinde 's ochtends altijd bij ons op bed nog even nadutten. Dat wordt vanzelf stoeien en toen stopte ze speen tussen de matrassen (en ik gelijk verder weg en dieper ). Niet meer naar gevraagd en met middagdut was het o jee speen kwijt. Samen gezocht, niet gevonden en beloofd dat ding te brengen als ik 'm vond. Niet dus en nooit meer naar gevraagd.
Haha dat is ook een goede, iets beloven wetend dat ze hem zelf niet vindt en jij dus niet echt zoekt. Hier begrijpt ze veel maar beloven kent ze nog niet haha.
Wij zijn met 11 maanden van de een op andere dag gestopt. Speen weg. Eerste dag had ze het even moeilijk. Daarna nooit meer een probleem geweest! Ze heeft hem tot nu, ruim een jaar later, nog geen seconde gemist! En deze mama is er ook heel blij mee!
Hier nog wel een speen voor het slapen gaan. Sóms lukt het ook zonder speen. Bij het cb hier krijg je zeer streng te horen dat je na een jaar toch zeker van die speen af moet. Flesjes mogen hier dan eigenlijk ook al niet meer. Nouja ik wacht wel tot m'n dochter er wat meer aan toe is. Nu nog niet in ieder geval. Overdag hebben we 'm al wel weggedaan, dat ging prima. Maar bij het slapen gaan is een ander verhaal...
De kraamverzorgster die ik had had het over een speciaal boek dat je koopt rond sinterklaas. Het gaat dan zoiets als dat je rond 5 dec de speen in je schoentje doet zodat de sint m mee kan nemen voor alle babypieten in Spanje. Dat gaat dus spelenderwijs met kleine stapjes en af en toe een cadeautje. Het is nog vroeg, maar wellicht een tip voor moeders die rond december hopen hun kindje zonder speen te laten zijn? Ik weet alleen niet meer hoe het boek heet, maar slimme vinders moeten er vast via google achter kunnen komen.
Ik denk dat ik het boek ook ga aanschaffen mocht het nog nodig zijn. Er zijn meerdere moeders die in dit topic al over dat boek hadden. Maar voor als nog gaat het redelijk goed. Ze vroeg in bed echt om haar speentje, die gaf ik toen en een minuut later vroeg ik of ik hem mocht en na een paar keer mama foppen gaf ze hem. Ik moest vandaag wel echt haar handje vast houden om in te slapen.