Dringende vraag van oververmoeide mama. Slecht slapende baby ruim 5 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door broekkiej, 6 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. broekkiej

broekkiej Actief lid

16 feb 2015
    115
    0
    0
    Noord holland
    #1 broekkiej, 6 apr 2016
    Laatst bewerkt: 6 apr 2016
    Hoi allemaal, sinds 22 oktober 2015 ben ik de trotse mama van een zoontje.

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen; ik ben echt gesloopt. De eerste 5 weken na m'n bevalling zijn echt heel zwaar geweest. Mijn zoontje wilde echt niet slapen. Alleen op schoot. Ook als die eenmaal op schoot in slaap was gevallen was hij niet weg te leggen. Zodra z'n hoofdje het bedje raakte was het weer feest. Na die 5 weken ben ik gestart met inbakeren. Dit gaf rap verbetering. Nu kon ik hem wel weg leggen en werd hij nog maar 3x en soms 2x per nacht wakker. Dat was voor mij een hele verademing. Met 3,5 maand ben ik gestart met afbouwen van het inbakeren. Ene armpje los en dan weer het andere en iedere keer afwisselen. Dit ging opzich prima. Nu ben ik ongeveer 2 weken geleden helemaal gestopt met inbakeren omdat meneer pogingen ging doen met omdraaien (ook in bed). De eerste 3 dagen gingen echt fantastisch! Echt 3 hele nachten doorgeslapen van 10 tot half 5. Daarna is het echt weer een drama geworden. Hij word nu snachts elke 3 kwartier a uur wakker. Dan ga ik er heen, geef ik hem z'n speentje en dan slaapt die weer even maar dit gaat echt de hele nacht zo door :(! Inbakeren is dus helaas geen optie meer maar ik zit echt met de handen in het haar. Ik ben zo ongelofelijk moe! naast dit heb ik ook nog een baan van 3 dagen in de week waar ik hele lange dagen maak. (10 uur sochtends tot een uur of 1 snachts). Waardoor ik ook geen slaap op de dag kan inhalen. De 2 dagen die ik doordeweeks thuis ben besteedt ik aan schoonmaken en de was. Ook hier dus helaas geen tijd om slaap in te halen. Ik hoop zo dat iemand hier de gouden tip heeft! Dus alle tips en adviezen zijn welkom! Mijn zoontje in nu trouwens 5,5 maand. Groetjes

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik had een soortgelijk probleem met mijn dochter: zonder inbakeren mooi niet slapen :(
    Ik heb haar toen toch ingebakerd in een lakentje: als een stevige omslagdoek zeg maar. Dit komt los zodra ze gaat draaien, dus ik vond het een aanvaardbaar risico. Uiteindelijk had ze er met een maand of 8 geen behoefte meer aan.

3. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Co-sleper? Hoef je er ook niet uit en zodra hij begint met wakker worden hoef je (zo te lezen) alleen maar even je hand uit te steken om hem te troostten...

4. broekkiej

broekkiej Actief lid

16 feb 2015
    115
    0
    0
    Noord holland
    Dat met dat lakentje is mischien een idee inderdaad maar ik moet je wel eerlijk bekennen dat ik echt een overbezorgde mama ben en me afvraag of ik dan zelf nog wel slaap hihi. Co sleeping zelfde verhaal. Ik ben zo bang dat hij onder de dekens komt of ik op hem rol :(

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Heeft hij nu wel een slaapzakje aan? Hier na inbakeren over gegaan op een slaapzak met mouwen.

6. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Als hij in een co sleeper ligt kun jij niet op hem rollen dat is ren bedje voor hem aan je eigen bed.

7. broekkiej

broekkiej Actief lid

16 feb 2015
    115
    0
    0
    Noord holland
    Ja hij heeft nu wel een slaapzakje aan en inderdaad met mouwen. @ elsie. Dat zou fantastisch zijn alleen ben ik bang dat dat niet past. Ik heb echt een mega kleine slaapkamer ongeveer 40 cm loopruimte naast m'n bed maar ik ga het zeker kijken. Thnx voor de tip

8. udition

udition Actief lid

1 dec 2015
    129
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wellicht geeft een zipadeezip een uitkomst?

Het is een slaapzakje waarmee ze inbakeren leren afbouwen, maar in feite kan je de zipadeezip ook gewoon altijd aan blijven houden want het is veilig met omdraaien en ze hebben maten zelfs tot 2jaar!

Het is een slaapzak die net iets meer geborgenheid geeft. De lichte weerstand in de arm-span wijdte vangt het schrikreflex gedeeltelijk op en heeft daardoor een kalmerende werking.

Fantastisch product! Ik heb het met mijn dochter ook gebruikt en ben er helemaal fan van haha! Er zijn ook wel andere slaapzakken die hetzelfde doen, zoals de Magic Baby Merlin, maar die heb ik zelf nooit geprobeerd.

Ik moest mijn eerste zipadeezip in Amerika bestellen, maar kwam er later achter dat ze deze ook in NL verkopen op babbababy.nl

Ik zou zeggen probeer het eens.
    Eventueel kan je het nog combineren met de lakentjes ook strak instoppen (ik weet niet of je dat al doet?) maar iemand anders op dit forum, ben even kwijt wie, die had ook een zipadeezip gebruikt maar daarnaast ook de dekentjes goed strak opgemaakt en die combinatie werkte wonderen. Voor onze dochter was alleen de zipadeezip voldoende.

Kijk maar op de site, daar staat ook wel meer informatie over het de slaapzak.

Succes! Hoop dat je snel weer lekker kan slapen!

9. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Ik zou ook kijken naar cosleeper. En als dat niet past tussen jullie in een ruimte afbakenen met Voedingskussen zodat je er niet bovenop kan rollen.
    Grote kans dat hij beter slaapt met jou in de buurt en je hoeft er niet meer uit dus krijgt zelf veel meer nachtrust.

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Is het niet gewoon honger? Was bij mijn dochter op die leeftijd ook het geval, net omdat ze plots actiever worden met rollen etc.

11. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Je hebt denk ik goede tips gekregen om het slapen te verbeteren. Ik heb daarin geen tips voor je. Mijn kids hebben gelukkig nooit zo gedaan. Lucky me. Maar voor de korte termijn zou ik je adviseren om toch de dagen dat je thuis bent 's middags de boel de boel te laten en een uurtje in bed te kruipen. Daar win je voor jezelf zoveel mee, dat je daardoor meer energie krijgt. Door een uurtje voor jezelf te nemen vervuilt je huis echt niet meteen.
    Mijn huis is nu ook beslist niet spic en span. Ik heb een zoontje van 5 maanden, loop of fiets op en neer naar school voor zijn oudere broer en run een 9-persoonshuishouden. Alleen de was is af en toe al een dagtaak naast het voeden en voor de andere kinderen zorgen.

Hopelijk slaapt je zoontje snel beter!

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Klopt. Rond 6 maanden is er weer een groeispurt. Beide kids kwamen hier toen ook weer vaker 's nachts voor een voeding.

TS: je zou kunnen proberen om hem een flesje melk aan te bieden en kijken of hij daarna wel weer lekker lang doorslaapt. (Don't worry, ze wennen er niet aan!)

13. broekkiej

broekkiej Actief lid

16 feb 2015
    115
    0
    0
    Noord holland
    Ow haha ja dat aanwennen was ik zo bang voor. Vannacht maar eens proberen dan :)! En die slaapzak ga ik ook direct voor kijken :)! Deken is helaas geen optie, meneer kruipt door z'n hele bed in. Deed die al dat die nog ingebakerd lag en toen vond ik hem een keer onder de dekens. Toen gelijk gestopt. Thnx voor de tips allemaal ☺️!

14. Louloute

Louloute Niet meer actief

Ik zou dat juist niet doen..m'n zoontje begon ook rond 5 maanden met meerdere keren wakker worden per nacht. Ik ben dus ook voeding gaan geven in de nacht. Toen ook begonnen met bijvoeding en is hij zijn fles gaan weigeren. S nachts wilde hij wel drinken. Overdag dronk hij niks, heel frustrerend en héél lastig om deze routine weer te doorbreken (sinds een week gaat het weer goed maar ik durf nog niet te juichen..;))
    Maar goed, het inbakeren zijn we cold turkey mee gestopt, zijn toen slaapzak met lange mouwen gaan gebruiken en dat is gelijk goed gegaan!

15. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ja, daar kun je ook voor kiezen als het wel honger is 's nachts. Gewoon negeren. Weet zo'n baby veel.....! ;)

Hier in elk geval geen moeite mee gehad, maar gaf dan ook borstvoeding. Negeerde de natuurlijke behoefte niet.Is natuurlijk ook totaal anders als de fles. :p

Tot een jaar oud is nachtvoeding overigens reuze normaal!

16. udition

udition Actief lid

1 dec 2015
    129
    1
    18
    NULL
    NULL

Je kan ook altijd een zipadeezip doen en dan een gewone slaapzak eroverheen, dat hebben we gedaan toen mijn dochter 10mnd was. Ze deed opeens ook heel druk in bed. Hebben haar in een campingbedje gedaan want ze stootte steeds haar hoofd. Het was toen winter en te koud voor alleen de zipadeezip. Toen hebben we gewoon een normale slaapzak overheen gedaan. Werkte prima. Kan je ook altijd doen, misschien helpt t ook wel nog meer geborgenheid te geven. De zippy en dan een gewone.

succes iig met alle uitprobeersels!

Deel Deze Pagina