Puckababy newborn slaapzak nog steeds te groot

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door misscoco, 6 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misscoco

misscoco Actief lid

29 sep 2015
    233
    10
    18
    In mijn zwangerschap heb ik een mooie puckababy newborn slaapzak gekocht, omdat ik fan ben van puckababy (oudste heeft lang in The Bag geslapen).
    Zoontje is nu bijna 8 weken, enorm lang en flink maar...deze slaapzak is gewoon nog veel te groot bij de mouwen plus zijn hoofdje lijkt er nog gewoon helemaal in te kunnen kruipen. Gevaarlijk dus!
    Maar wanneer kan deze zak dan überhaupt gebruikt worden? Omdat mijn kindje dus groot is ben ik enorm verbaasd dat andere kindjes hem wel aankunnen??

Zijn er hier ervaringen met deze zak en jonge baby's?

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier sloeg ik de mouwen om. Jongste lag er al vrij snel in, hoofdje kon er echt niet in weg zakken.

3. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Hier lag hij er vanaf 3 maanden in, en ik heb een erg klein kindje.
    De mouwen waren idd veel te groot, maar dat was voor hem niet zo erg want hij maaide zichzelf anders wakker.
    Zijn hoofdje kon er niet in, dat zat wel gewoon goed.

4. misscoco

misscoco Actief lid

29 sep 2015
    233
    10
    18
    Ik snap er echt niets van. De mouwen geloof ik wel, als ik die om kan slaan dan zal dat wel goed zitten.
    Maar dat hoofd...of zie ik het verkeerd en ben ik te voorzichtig? Als hij hem aanheeft dan kan ik de zak ter hoogte van de schouders zeg maar vastpakken en naar boven trekken richting zijn hoofd. Dat glijd dan gemakkelijk over z'n kin en daardoor ga ik er dus vanuit dat zijn hoofdje zo naar beneden kan zakken.

Of kan dat helemaal niet?

5. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Ik zou een stukje dichtnaaien van het hoofdgat en het dus iets smaller maken. Dan ben je er misschien meer gerust op

6. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Dit. Ik heb kleine kinderen, maar mouwen omslaan en perfect.

Deel Deze Pagina