Speen bibi vies van binnen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annette123, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annette123

Annette123 Niet meer actief

De spenen van bibi worden na een paar weken zo vies van binnen. Ik krijg dit er niet uit gekookt. Hebben jullie hier ook last van en hebben jullie tips waardoor ze niet zo vies worden? De spenen van difrax zijn zo hard en spuugt ze uit, dus dat is geen oplossing. Of weten jullie spenen die ook redelijk plat kunnen?

2. MissCK

MissCK Niet meer actief

Hoe vies zijn ze? Is het meer 'aanslag' van het water? Dat heb ik wel namelijk. Als ik ze uitkook dan komt er water ín de speen. Dat droogt natuurlijk op den duur op. Dus ik heb wat wazige vlekken aan de binnenkant.

3. Annette123

Ja dat bedoel ik van die vieze aanslag. Zeker niets aan te doen?

4. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

De spenen van difrax worden ook vies van binnen. Als dat gebeurt gooi ik ze weg.

5. MissCK

MissCK Niet meer actief

Denk het niet. Heb het hier ook. Dat water blijft erin zitten ofzo bij het schoonmaken. Ziet er inderdaad niet echt lekker fris uit, als je ze nieuw koopt zijn ze nog zo mooi doorzichtig.

Maar ik hoor ook vaak om me heen dat je een gebruikte fopspeen na 6 weken moet vervangen? Heb me er nooit in verdiept dus weet ook niet wat hier de reden van is.

6. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Even schoonmaken met azijn.

7. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.057
    2.555
    113
    Limburg
    Die aanslag na het uitkoken heb ik hier ook ja, na de 1e keer uitkoken vaak al.
    Dat je ze om de 6 weken moet vervangen heb ik ook eens ergens gelezen. Maar mijn zoon heeft wel een aantal speentjes en om de haverklap een andere in, heb nog geen enkele keer na 6 weken een speen vervangen...

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Knijp je ze na het uitkoken uit zodat het water er uit kan?

9. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Ik kook de speen uit met een druppeltje afwasmiddel. Daarna goed omspoelen en hij is echt schoon.

10. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    en inderdaad uitknijpen.

11. Annette123

Ja uitknijpen doe ik ook altijd. Ik snap het niet. Zal azijn + dreft eens proberen.

12. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beetje kalkaanslag doordat er in water in komt bij het uitkoken.

Hier ook al na 1 keer wazig. Ik ga dan niet gelijk de speen vervangen, dan blijven we bezig :)

Hier heb ik overal in huis wel een speentje liggen. Ik vervang ook niet elke 6 weken een speen. Hij gebruikt zo veel verschillende.

Deel Deze Pagina