De spenen van bibi worden na een paar weken zo vies van binnen. Ik krijg dit er niet uit gekookt. Hebben jullie hier ook last van en hebben jullie tips waardoor ze niet zo vies worden? De spenen van difrax zijn zo hard en spuugt ze uit, dus dat is geen oplossing. Of weten jullie spenen die ook redelijk plat kunnen?
Hoe vies zijn ze? Is het meer 'aanslag' van het water? Dat heb ik wel namelijk. Als ik ze uitkook dan komt er water ín de speen. Dat droogt natuurlijk op den duur op. Dus ik heb wat wazige vlekken aan de binnenkant.
Denk het niet. Heb het hier ook. Dat water blijft erin zitten ofzo bij het schoonmaken. Ziet er inderdaad niet echt lekker fris uit, als je ze nieuw koopt zijn ze nog zo mooi doorzichtig. Maar ik hoor ook vaak om me heen dat je een gebruikte fopspeen na 6 weken moet vervangen? Heb me er nooit in verdiept dus weet ook niet wat hier de reden van is.
Die aanslag na het uitkoken heb ik hier ook ja, na de 1e keer uitkoken vaak al. Dat je ze om de 6 weken moet vervangen heb ik ook eens ergens gelezen. Maar mijn zoon heeft wel een aantal speentjes en om de haverklap een andere in, heb nog geen enkele keer na 6 weken een speen vervangen...
Beetje kalkaanslag doordat er in water in komt bij het uitkoken. Hier ook al na 1 keer wazig. Ik ga dan niet gelijk de speen vervangen, dan blijven we bezig Hier heb ik overal in huis wel een speentje liggen. Ik vervang ook niet elke 6 weken een speen. Hij gebruikt zo veel verschillende.