Is het waar dat je je baby beter een speentje kan geven dan dat hij gaat duimen of op z'n handje zuigt? Ons zoontje zuigt sinds een week of twee op zijn handjes en duimpje. Speen wil hij maar niet pakken, heb het al vaak geprobeerd en met verschillende soorten spenen
Sommige kinderen willen volgens mij gewoon écht geen speen maar wél hun duim. Je kunt proberen een speentje te blijven geven (werkt bij een groot deel ook wel), maar bij sómmige kiddies is het een verloren zaak... Ik had er zo ééntje. Vond zo'n gekke speen maar niks, maar ze had zooooo'n lekker duimpje. (Zooooooveel makkelijker dan die speen van de oudste). En qua afleren maakte het nauwelijks verschil: kostte bij de speen 1 nacht en bij de duim 1 week. Allebei prima te overzien. Dus als ze de speen echt niet pakt gewoon lekker laten duimen!
Heb ik wel begrepen ja. Hier heb ik heel erg lang geduimd, was gewoon niet af te leren, dat wil ik 'voorkomen' bij zl. Het schijnt dat de speen makkelijker is, omdat je hem letterlijk weg kunt halen, voor het afbouwen. Ik zie mezelf nu niet z'n duim afhakken. Hoe het zit met gebit, en de stand daarvan weet ik zelf ook niet zo goed... Liefs,
Ik ben 26 En zit as we speak op de bank met mijn duimpje in mijn mond...en geen beugel of pleister of bytex heeft me eraf geholpen haha dus mijn dochter krijgt vanaf begin speentje En gelukkig neemt ze die al zag Ik haar gister duimen haha ja Ik denk speentje beter Als je kindje die pakt!
Dat is waar ja, duimpje kun je niet zomaar weghalen maar het kan misschien ook wel iets tijdelijks zijn? Ik heb ook geduimd tot mijn 11e! Gebitsproblemen heb ik er niet door gehad, heb alleen een beugel gehad omdat ik weinig ruimte had voor mijn kiezen, maar m'n tanden stonden eigenlijk gewoon recht.
Onze oudste was helemaal gek op haar speentje, en pakte hem ook gretig. Duimen heeft ze nooit echt gedaan, wel geprobeerd maar denk dat ze het niks vond ofzo Afleren van de speen ging eigenlijk van het een op het andere moment, ze werd de ene dag nog helemaal rustig van haar speen en de volgende dag was ze ineens woest dat ik hem gaf. Na een paar dagen proberen en veel boze geluiden van mevrouw heb ik 'm weggedaan, en ze heeft er nooit meer naar gezocht/omgekeken. Overigens duimt ze nog steeds niet, ze heeft de speen sinds ze 6 maanden is niet meer gehad en is nu 15 maanden. Onze jongste sabbelt maar al te graag op z'n vingertjes, en kan al heel zijn duimpje vinden (is bijna 3 maanden). Ik probeer altijd zijn speen te geven omdat dat duimen/vingers sabbelen hem niet echt kalmeert. Komt ook omdat ie er nog niet zo goed controle over heeft natuurlijk. En de speen zorgt wel voor rust bij hem. Maar hij pakt 'm niet zo gretig en ben er dus een hoop tijd aan kwijt Ik geef de speen ook omdat het idd beter is, i.v.m de ontwikkeling van de kaak/het gebit is mij verteld. Bovendien heb ik bij anderen gezien hoe hardnekkig duimen kan zijn en ja, ik wil dat toch proberen te voorkomen vanwege bovenstaande reden. Beter nu proberen 'af te leren' dan straks. Ik ga wel proberen ook de speen af te bouwen, wanneer dat is aan hem. Hopelijk laat hij het zelf vallen, en anders kijk ik over een poos wel wat ik eraan doe.