Meestal gaat de griep ons huisje voorbij, maar dit keer helaas niet. Het begon vorige week bij onze dochter van 2,5 die ineens snachts ging overgeven. De volgende ochtend niks meer aan de hand dus gewoon naar de psz Twee dagen geleden werd ze snachts wakker omdat ze zichzelf helemaal onder had gepoept, werkelijk van haar navel tot de knieën zat ze eronder, dus onder de douche gezet en de volgende ochtend gooide ze haar ontbijt er binnen 10 minuten uit. Daarna hele dag op de bank onder een dekentje en nu is er niks meer aan de hand. Vriend en ik waren gisteravond beide niet lekker, vannacht had ik enorme last van mijn maag. Vanmorgen voelde ik al dat wanneer ik overeind zou gaan het mis zou gaan en ja hoor toen ik naar de wc ging gooide ik alles eruit... Tijdje later kwam ook alles aan de andere kant eruit, kortom zelfde virusje als dochterlief vermoedelijk. Ik voel me nu wel weer redelijk, maar vriendlief ligt als een vaatdoekje op de bank. Ons zoontje van bijna 10 weken heeft nog nergens last van, maar ik maak me wel een beetje zorgen dat hij ook ziek wordt.... Ik geef nog deels borstvoeding. Zou dit gevaarlijk kunnen zijn voor hem?
hou hem goed in de gaten! was extra je handen (en van je dochter) en veel meer kun je niet doen.. als hij ziek word hou zijn temperatuur en zijn plasluiers in de gaten! Beterschap!!
Borstvoeding beschermt juist, je geeft zo antistoffen mee aan de kleine. Verder de hele dag handen wassen, maar dat doe je sowieso al waarschijnlijk. Beterschap.
Handen wassen doe ik niet de hele dag... Na een toiletbezoek en soms als ik van buiten kom.. Maar handen wassen dus. En dan beter gewone zeep of die speciale uit het kraampakket? (Die staat ook nog op het aanrecht nl) Ik vrees alleen dat evt besmetting allang heeft plaatsgevonden... Knuffelen kan ik niet laten hoor...
volgens mij soort zeep niet uit maar aangezien je veel met je handen doet is besmetting via je handen snel gebeurd. knuffelen zou ik ook niet laten hoor haha. nadat eerst mijn vriend en toen ik griep had,, is nu onze dochter al een week ziek (en tandjes). echt voorkomen kun je het niet
Buikgriep is geen fijn virus om door te geven aan een kleintje, dus ik zou extra op hygiene letten (wat hier al wordt aangeraden). Verder geeft BV een dot antistoffen dus hopelijk gaat hij er niets van merken. Heb je het vaccin voor het rotavirus ook laten toedienen bij de 2 maandenprikjes?
Ik heb een zware buikgriep gehad toen mijn dochter 7 weken oud was. Ik hield van boven en onder niets binnen en gaf nog volledig bv. De huisarts zei dat het geen kwaad kon, het was zelfs goed, vanwege de antistoffen die ze dan meekrijgen. Uiteraard moest ik goed letten op hygiëne, maar de kans is nou eenmaal groot dat al je kindjes het krijgen. Ik weet niet of het door de bv komt, maar de rest van het gezin is 3 dagen goed ziek geweest, maar dochter van 7 weken gelukkig niet, alhoewel ze wel meer wilde drinken. Maar dit laatste had t maken dat mijn productie door het spugen en poepen enorm was gedaald
Wij hebben recent koorts gehad (ook de oudste), verkouden en de longen uit het lijf hoesten. De jongste heeft alleen een beetje een volle neus gehad maar verder niet. Met die weerstand zit het verbazingwekkend goed. Beterschap in ieder geval!
Mijn zoon heeft 2 jaar geleden als baby heel de familie aangestoken met buikgriep, hij spuugde veel maar dat deed hij toch al met zn reflux. Toen daarna ook mn dochter begon te spugen snapte ik dat we buikgriep hadden en jahoor, familie en schoonfamilie aangestoken. De borstvoeding is juist hartstikke goed, je geeft nu al antistoffen door en het is het beste wat hij kan drinken als hij toch ziek wordt. Hou hem goed in de gaten of hij nog wel natte plasluiers heeft en alert blijft maar je kan beter melkspuug hebben als vlees en brood spuug. Sterkte en beterschap!
Is al weer heel wat jaartjes terug (bijna 9 jaar), maar weet dat ik toen ook een flinke buikgriep gehad heb en ons mannetje was toen een week of 10 oud (weet ik nog, omdat het de eerste dag zou zijn dat ik weer aan het werk moest). Heb mijn zoontje heerlijk geknuffeld we hebben samen 2 dagen in bed gelegen en hij heeft het nooit gehad. Is dat wel te wijten aan het feit dat ik bv gaf, waardoor hij antistoffen had. moet eerlijk zeggen dat ze het hier nooit als baby gehad hebben,ondanks dat ik het vaak meeneem vanuit mijn werk, Beterschap en ik hoop dat jullie kleintje genoeg anti stoffen heeft en geen buikgriep krijgt.
Het gaat gelukkig nog steeds goed! Dochter en ik zijn weer helemaal opgeknapt alleen vriendlief ligt nog zielig te doen op de bank... tsss mannen... Hij vraagt zich steeds af hoe het bij mij zo snel over kon zijn. Eh tja misschien was het dat wel niet maarja aangezien ik de enige ben die onze zoon kan voeden... En met een baby en een peuter in huis kan je moeilijk de hele dag allebei op de bank gaan liggen.... Maar goed, kleine man is nog steeds heel vrolijk en vandaag zelfs wat hongerig, dus dat beschouw ik ook maar als een goed teken!