Speen en vader

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door RobinBird, 2 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.567
    7.392
    113
    Goed dat je hebt doorgezet! En snap je gevoel wel ten opzichte van haar, maar dat komt denk ik óók doordat bij de vorige keer je partner na 36 uur toegaf. Nu niet doen, hier moet ze even doorheen, hou vol!! Het komt goed!!
     
  2. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Wat knap van haar! Nu heel pittig maar dit gaat ook snel wennen. Is er een knuffel of doekje ofzo waar ze mee kan slapen of wellicht wat aan kan sabbelen? Hopelijk snel weer goed inslapen en rust voor jullie. En nogmaals: super dat ze het zo aangaf en goed dat je erin mee bent gegaan.
     
  3. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.140
    4.360
    113
    Home
    goed dat je hebt doorgepakt en 1 nachtje minder slaap komt ook wel weer goed en daarna zal ze er niet meer om vragen

    Ik heb je andere topic ook gelezen en die man van jou moet je echt een schop onder z’n kont geven want er komen nog wel meer discussies met name als de kinderen ouder worden
     
  4. Gordijnrails

    Gordijnrails Actief lid

    25 aug 2022
    110
    85
    28
    Hoe ziet jouw partner zijn vaderschap en zijn rol als ouder?
    Dat is get gesprek wat gevoerd moet worden. We willen allemaal geen heftig verdriet voor ons kind, maar weten ook allemaal dat dat bij het leven hoort. Waarom mag zijn kind niet verdrietig zijn en nieuw gedrag leren? Wat raakt hem daarin zo, dat hij het Hier en Nu belangrijker vindt dan de toekomst van zijn kindje? Wat is zijn rol daarin? En hoe deden zijn ouders dat? Wat neemt hij van ze mee, en wat wil hij absoluut anders doen?
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Allicht een idee om de twee beste vrienden eens op een speeldate te zetten (met allicht een briefing richting de andere moeder) en met elkaar het speen gebeuren eens uit te laten keuvelen?

    Want haar beste vriend is groot, maar ZIJ nu ook. Zodra ze trots worden op de stap ben je er denk ik voor 99% vanaf. Maar die omschakeling moet landen in die koppies.

    Hier kostte t een paar dagen om volledig te bezinken en t ebt gaandeweg weg.

    Volhouden!!! Het verdriet van nu weegt niet op tegen de ellende later als je t niet doet!
     
  6. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik heb alleen je openingpost gelezen.
    Maar qua R uitspraak.. die hoeven ze pas met 6 jaar te kunnen ;) dat is de laatste letter die veel kinderen kunnen uitspreken.
    C heeft logopedie ivm de R uitspraak. Zij kent ‘m pas sinds kort.
    De logopediste vertelde mij dat met 6 jaar de meeste kinderen de R sowieso kunnen uitspreken, op wat uitzonderingen na.
    C heeft wel een spraakachterstand en kan daarom pas nu de R uitspreken (7 jaar)

    wat betreft de speen.
    Ik zou daar heel simpel in zijn. Cold turkey stoppen.
    Per direct.
    En duidelijk zijn tegen je man dat die maar een andere optie moet zoeken in een lastige situatie.
     
    riean vindt dit leuk.
  7. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Hier mochten ze trouwens allemaal een knuffel uitzoeken toen we de speen hadden weg gedaan.
    Ze waren wel een stuk jonger, 15 maanden & 18 maanden.
    De jongste heeft nog een speen.
     
  8. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Mijn kindje was geloof ik al 5 toen we een keer op controle gingen bij de tandarts, die het direct aan de tandjes kon zien dat hij duimde. Ik heb de tandarts toen gevraagd of hij het hem eens uit zou willen leggen dat het echt niet goed meer is voor zijn gebit en dat hij nu echt moest stoppen...
    Blijkbaar maakte dat wel indruk; thuis is het speentje direct door hem zelf weggegooid en hij heeft er niet meer naar gevraagd.
     
  9. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.990
    113
    Vrouw
    Maar in dit geval had je het zelf toch ook allang zo kunnen doen? 5 jaar vind ik persoonlijk echt veel te oud voor een speen.
     
  10. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Klopt, maar hij was steeds ontroostbaar als hij naar bed ging zonder speen. (Was alleen 's-nachts) Wel eens wat geprobeerd natuurlijk, maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen hem gewoon af te pakken.
    Ik denk dat het vanuit de mond van de tandarts toch anders overkomt. En wel zo fijn dat het nu zonder strijd was opgelost. Gelukkig geen spraak/gebitsproblemen eraan overgehouden.
     
  11. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.033
    17.046
    113
    Vrouw
    Bij zoontje had ik zonder nadenken een ander merk speen gekocht, die accepteerde hij niet (duhh) denk dat hij toen een jaar of 2 was.. Het waren 3 ruk nachten, maar daarna was hij er vanaf. Hij heeft toen wel een ander iets gevonden om tot rust te komen. Friemelen met het label van zijn knuffel en dan een raar soort zuig beweging met zijn tong tussen zijn lippen.. ziet er heel maf uit. Maar dat weet hij en hij doet het alleen wanneer hij thuis is dus kan hij er ook niet mee gepest worden.
    Jongste is echt verslaafd aan tut. Maar ik wil het vanaf haar 2e wel gaan afbouwen. Dat tut boven in bed blijft liggen en dat ze niet zomaar overdag telkens haar tut kan pakken.
     
  12. Gilmore2014

    29 sep 2022
    35
    12
    8
    Vrouw
    Ik moet zeggen dat ik daar echt niet moeilijk in ben. Mijn dochter van 5!!! Heeft snachts nog een speen.
    Ik sta er persoonlijk wat anders in, 9 van de 10 kinderen gaan hoe dan ook een beugel krijgen straks.
    Je zegt zelf dat je begint te zien dat ze een spenenmond krijgt en dat ze moeite heeft met klanken, dan zou ik er zelf ook wat meer moeite mee hebben dat de speen nog gebruikt word.
     
  13. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Een zoekopdracht in google zegt mij dat ‘9 van de 10’ dus echt niet klopt. 45% van de jongeren draagt een beugel. Was een artikel uit 2020 en mag aannemen dat dit nu niet ineens verdubbeld is.

    Dus nee, ik zou zelf mijn dochter niet zo lang met haar speen laten slapen. Ik heb een misschien wat harde mening hierin: als een kind door de speen moet beugelen en/of spraak problemen krijgt (of mogelijk andere gevolgen) dan is het de schuld van de ouders. Een baby wordt geboren zonder speen. Wij ouders leren de speen aan om wat voor reden dan ook. Het is dan ook aan ons als ouders om dat tijdig af te leren.
     
    Jessi79 vindt dit leuk.
  14. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Wat goed dat jullie toch hebben doorgezet @RobinBird! Hoe is het de afgelopen nachten gegaan?

    Bij dochter was het ook een ramp om zonder speen in slaap te vallen :o:
    Uren huilen, allerlei andere dingen willen als nieuw ritueel (lamp aan, deur open, andere knuffels in bed enz). Na een week werd het beter, maar ik heb toen regelmatig gedacht; ik vis dat ding weer uit de kliko :roflmao:
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Je brengt me wel op een idee, ander merk speen. Hij pakt alleen sauvinex, difrax natural is helemaal meeeeh. De komende periode difrax (en dan de glow in the dark versie dat maakt ons t leven ook weer makkelijker...)
     
  16. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.708
    113
    Vrouw
    Ik zou je partner laten bellen naar het CB, of het CB jouw partner laten bellen. Bij ons werken er ook logopedisten. Uiteindelijk zou ik namelijk willen dat een logopedist aan mijn partner verteld dat die speen echt verleden tijd moet zijn.

    Oh sorry, ik ben vreselijk mosterd. Ik hoop dat jullie kunnen doorzetten @RobinBird!
     

Deel Deze Pagina