Zoals het onderwerp al zegt: wanneer zijn jullie met de verbouwing of aan de kinderkamer begonnen?! T is nog pril dat weet ik maar ik wil gewoon advies. Ik dacht zelf na 3 maanden?? Tips en trucs alle info is welkom . bedankt groeten Sas
Wij zijn na de 20 weken echo begonnen. Maar ik zelf was er al van af het begin mee bezig! haha Ik moest alleen 20 weken wachten tot dat mijn mannetje er aan wilde beginnen Het is achteraf gezien wel heel handig dat we "zeker" wisten dat het een jongentje zou worden. Ik was er al vanaf dag 1 van overtuigd dat we een jongen zouden krijgen maar dat is natuurlijk maar "een vrouwen gevoel' daar kan een man niks mee
Wij zijn ook na de 20 weken echo begonnen. Ik wilde zelf niet eerder beginnen dan dat ik zeker was dat alles goed was/is met onze beeb. Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je moet doen. Wij hoefden alleen het raamkozijn en de radiator te verven en een muurtje te behangen. De rest was allemaal al gedaan. Als je ook nog muren moet latexen en een vloer moet leggen bijvoorbeeld kan ik me voorstellen dat je eerder begint.
Wij zijn nog bezig. Eerst moet er nog een andere slaapkamer af en dan kan de babykamer gedaan worden. Die spullen die daar nu staan moeten namelijk in de andere kamer waar we nu mee bezig zijn. Ik had liever gehad dat we al een stuk verder waren, maar helaas gign dat door omstandigheden echt niet lukken. Af en toen krijg ik even een stress aanval of alles wel op tijd afkomt Maar dan verzekert iedereen me dat dat echt wel goed komt (ik kan zelf niet helpen dus ook heel frustrerend). Als ik jou was zou ik gewoon rustig aan beginnen na 13 weken ofzo. Dan hoeft niet alles meer op het laatste moment.
Ligt er aan wat je allemaal moet doen. Op zich is tot de 20-wekenecho wachten wel fijn. Dan weet je toch dat waarschijnlijk alles goed is (hopelijk) en eventueel het geslacht. Ik zou iig zorgen dat het ruim op tijd klaar is als dat kan. Wij kregen de sleutel van ons huis pas toen ik 7 mnd zwanger was en hebben eerst de babykamer in orde gemaakt. Heb er aardig om gestresst dat niet alles op tijd klaar zou zijn en das zonde van je tijd. En toen de rest vh huis nog een zooi was vond ik eht heerlijk om even op de babykamer te dromen van ons toekomstige kindje. Even rust. Geniet ervan, wat t is suprleuk om mee bezig te zijn.
Meiden thanx voor jullie reactie's... Er moet een muur gezet worden, behangen en verven... Mijn oude slaapkamer wordt van de beep en de kamer die wordt dichtgemaakt wordt van mij... Maar zat gelijk te denken alle muren een likkie verf tegeven is alles weer fris als de beep geboren wordt, heb voordat ik zwanger werd flink gerookt dus.... bedankt
Hoi hoi , Wij zijn zelf vrij vroeg begonnen, omdat we zelf heel chaotisch zijn, en dat wilde we voor de beeb niet. Kamertje moest gewoon tip top zijn. Gewoon beginnen wanneer jezelf wilt, het is super leuk om alles bij elkaar te zoeken. En idd, het ligt er zo veel aan hoeveel je moet doen...Heeeel veel plezier en geniet ze
Wij zijn na de 20-weken echo begonnen. Er moest ook wel wat gebeuren bij ons. Echt een halve verbouwing met een muur ertussen plaatsen, nieuwe vloer, enz. Dat was met 23 weken zwangerschap allemaal klaar. Nu zijn we alles weer aan het herinrichten. En we hopen dus ruim op tijd klaar te zijn. Begin april wordt de babykamer geleverd.
Oh goh volgens mij ben ik als enige heel vroeg begonnen. Wij moesten sowieso het hele huis verbouwen dus toen ik 10 weken was zijn we begonnen met het hele huis.... inclusief kinderkamer. Het is belangrijk dat alles goed lucht! Dus houdt daar rekening mee. In de vereniging eigen huis magazine stond ook al dat je liever alles maar zsm kan klaar hebben ivm met dampen en geuren die een tijd nodig hebben om eruit te trekken. Voor 20 weken stond de kamer al klaar maar ik moet zeggen dat alles nog idd erg nieuwig ruikt. Dus nu gaat elke dag de raam lekker open. Maar goed, je kan het zo gek maken als je wilt.... maar als je ergens na 12 weken of met 20 weken begint ben je echt niet te laat! Ik zou wel zeggen....begin optijd met verven en muurtjes bouwen e.d. Zodat die lucht zeker weg is optijd.
Bij mijn vorige zwangerschap zijn we ergens in het 2e trimester gestart met verbouwen. Moest ook heel wat gebeuren. Maar met 25 weken lag ik ineens in het ziekenhuis omdat mijn bloeddruk plotseling omhoog schoot. Vanaf dat moment mocht ik helemaal niets meer. Is vervelend tijdens een verbouwing, en we hebben ons ook best wel schuldig gevoeld. Had ik teveel hooi op mijn vork genomen? Daar bleek het achteraf niet aan te liggen, want ik heb nu een rustig leventje en evengoed een zwangerschapshypertensie. Maar mijn advies: zorg dat je het zsm achter de rug hebt, liefst voor het begin van je 3e trimester. Vanaf 24 weken is je kindje levensvatbaar, dus als er iets mis gaat met je zwangerschap...