welke borstkolf??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door diaan1982, 25 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    dag meiden,
    ik wil graag borstvoeding gaan geven straks,maar welke kolf raden jullie mij aan...
    ik wil niet al teveel tijd kwijt zijn aan het kolfen,dus wel een electrice niet al te duur rond de 150 euro zat ik aan te denken.....

2. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Misschien een tweedehandse? Ik heb destijds de Medela Pump in Style Traveler op Marktplaats gekocht voor € 150,00. Tweedehands, maar prima kolf!

Tip: ik zou hem pas gaan kopen na je bevalling. Dan weet je ook of de borstvoeding op gang komt en of alles voorspoedig verloopt. Je hebt altijd nog tijd genoeg om er eentje te halen. Ter vergelijk: ik heb in mijn kraambed via Marktplaats de kolf aangeschaft. Zonder problemen. En... de kraamvisite pikte hem even op voordat ze langs kwamen ;).

Liefs,
    Josien

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    hier ook niet van te voren aangeschaft. Je kunt er ook 1 huren bij de thuiszorg (waar je ook je klossen haalt)

en niet veel tijd kwijt zijn,,,tsja dat ligt helaas niet altijd aan de kolf maar ook aan jezelf. Ik kolfde bijv met mn enkele medela in 15 min tijd 2 flesjes vol terwijl mn nicht met een dubbele nog geen 1 flesje vol had

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik heb een ameda dubbele kolf. 135 euro nieuw.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Zoals eerder gezegd: ik zou die kolf niet nu al kopen, maar eerst kijken of het goed gaat met voeden (of je moet nu al zeker weten dat je niet live wilt voeden maar fulltime wilt kolven).
    Ik heb 2 jaar geleden de Pump in Style Advanced (PISA) van Medela gekocht, vind het nog steeds een heel goede aankoop. Dubbelzijdig, 2-fasen, kan ook op batterijen. Ik neem aan dat hij het ook voor m'n 2e kindje goed zal doen!

Maar het hangt er ook helemaal van af hoe vaak je straks zult kolven. is het voor 1 of 2 keer per week, dan zou je bij een heel andere uit kunnen komen dan wanneer je (zoals ik) 4 hele dagen per week werkt en dus minstens 8 keer per week moet kolven.

6. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    ik werk 3dagen per week,heb nog geen idee hoe ik het ga doen,mijn ouders passen dan op...
    mischien moet ik dan ook eerst maar een huren

7. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Mijn tip: wacht iig tot na de bevalling. Dan weet je pas of het nodig is en welke behoefte je hebt qua gebruik. En mocht je en tweede handse kolf willen kopen let dan goed op. Niet alle kolven zijn verstandig tweede hands te kopen qua hygiëne heb ik me laten vertellen door de kraamhulp. Veel kraamverzorgsters zijn geschoold over borstvoeding, Zij kunnen je straks ook veel advies geven.

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83

Deze had ik ook, en beviel mij erg goed. Ik heb ook een avent geprobeerd en dat vond ik helemaal niks.

9. PollekePiek

PollekePiek Actief lid

19 jul 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou toch ook echt even wachten.. In het begin heb je toch nog geen kolf nodig (als de bv goed gaat). Je gaat eigenlijk pas kolven als je kindje goed uit de borst drinkt.. dit ook om tepel/speenverwarring te voorkomen.
    Ik heb zelf de medela swing, ideaal.. enkelzijdig electrisch, en ben dr erg tevreden over!

10. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Ik heb op de 9mnd beurs het tommee tippey pakket met borstkolf gekocht.
    Omdat m'n ex straks dan de kleine de fles kan geven.
    Van de vorige bevalling heb ik nog een electrische maar ik vond dat helemaal nix, voelde me net een koe die gemolken werd.
    Maar das ook persoonlijk, ik probeer hem nu wel een xtje uit, misschien als ik het wat opgang moet brengen oid.

11. Van tevoren heb je vaak nog geen idee welke soort kolf voor jou geschikt is straks. Ik dacht echt van tevoren wil ik een dubbelzijdige elektrische, maar nu heb ik een enkele elektrische en voor mij is dat het beste. Maar dat verschilt echt weer per persoon. Ligt er zo aan hoe je hem wilt gebruiken!

Over tweedehands aanschaffen, dit kan gewoon (je koopt dan de pomp van iemand over en dat heeft niks met hygiëne te maken). Je moet dan wel nog enkele onderdelen los erbij kopen, zoals het membraam, de connector, 1 of meerdere borstschild(en), flesjes, spenen..

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dit is niet helemaal waar, bij een aantal kolven kan er per ongeluk melk in de motor zijn gekomen, dan is het dus niet meer hygienisch. Al kan ik me niet zo goed voorstellen hoe er dan melk in kan komen (zou via de slangetjes moeten, maar ik vraag me af hoe je dat dan voor elkaar krijgt ;))

13. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik was juist blij dat ik er van te voren 1 had aangeschaft, mijn dochter kon de borst niet pakken en ben van af de dag dat ze geboren was gelijk gaan kolven.
    ik had zelf een handkolf , beviel mij prima , was er net zolang mee bezig als met een electrische kolf (die heb ik in het ziekenhuis gebruikt)

14. Bri

Bri Niet meer actief

@sonja: zo te lezen heb je dan wel mazzel gehad dat je met je eigen kolf je bv op gang hebt gekregen. in principe wordt hiervoor echt die huurkolf aangeraden, omdat die het krachtigst is. maar blijkbaar kan het dus wel met een 'gewone' kolf.

15. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    zonder kolf kwam het bij mij al op gang , het spoot er al uit.

16. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ik heb bij het groene kruis de dubbele kolf van medela gehuurd. Ideaal, je krijgt vaak ook nog eea vergoed van je verzekering:) De medela was een 2 fase kolf, echt heel fijn. Ze gebruikten hem in het zkh ook.

Ik zou hem ook pas na de bevalling kopen hoor.

Deel Deze Pagina