Hoi mama's ik zit met mijn handen in het haar mijn zoontje (14 weken) poept heel slecht 1x in de 5/6 dagen en dan alleen als ik hem help met de thermometer heb dit pas 2x gedaan en durf niet meer ivm luie darmen. Maar het gekke is zijn poep is dan wel gewoon dun en zacht. Dus in principe moet hij dit toch kwijt kunnen hij huilt veel en heb het idee dat hij er wel last van heeft. Nu op aanraden van CB overgestapt op nutrilon omneo gebruik dit nu 3 dagen en nog steeds niet gepoept. Ik weet dat omneo even moet inwerken lange tijd. Maar het duurt allemaal zo lang nu.. Heeft nu lactulose gekregen maar dit komt nu steeds omhoog en hij spuugt het uit. Ik vind het zelf zo raar dat zijn poep dun is. Is dit dan wel verstopping? Hij is heel moe en word steeds huilend wakker.. hij laat HELE stinkende scheetjes echt niet normaal iemand hier ervaring mee?
Heb zelf ervaring.. Dun kan het wel zijn ondanks verstopping. Hier was het heel dun maar toch zat ze verstopt. Dan perst het zich langs de poep die vast zit. De huisarts beaamde dit ook. Je kan de lactulose ook door de fles doen. Als je zeker wilt weten dat hij het binnenkrijgt dan een apart flesje met een bodempje voeding. Het werkt net zo goed. Als ze dat op heeft geven we de rest in een andere fles. Hoeveel moet je geven? Hier gaven wij 5ml maar moeten naar 7,5 ml. Inmiddels lijkt de verstopping voorbij gelukkig. Hier stonk haar poep ook toen het eindelijk kwam. Succes!
Hoi bedankt voor je reactie.. mijn zoontje krijgt 3 ml per dag hoe lang duurde het bij jullie ongeveer voor het ging werken? alvast bedankt
dat kan dus toch?.. Mischien is dit dan het geval want het was eerst dus toen iets dikker(beetje sliertachtig sorry onsmakelijk) en toen weer dun.. hoop dat het snel werkt zo zielig
dan zou mijn zoontje dus te weinig krijgen.. want hij weegt bijna 6kilo en heeft vandaag 3 ml gehad rond 12 uur er is ook nog niks gebeurd alleen een paar scheetjes
niemand meer?.. mijn zoontje heeft vanmiddag tegen 4 uur een klein beetje dun gepoept.. Maar dit was echt maar heel weinig.. Dit kan toch nooit alles zijn?
Wij hebben hier ook last van een verstopping, nu 3 dagen 3ml lactulose, wij doen dit in een speen voordat ze de fles krijgt. Hier werd wel elke dag gepoept dus ik was ook verbaasd dat het een verstopping bleek, nu lijkt het dat ze steeds scheetjes (flinke) laat en daar steeds wat poep meekomt.
5 ml staat op de verpakking voor baby's! En mijn huisarts zei dat ik op mag hogen tot 10 ml als het niet aanslaat. Onze dochter reageerde een dag later.
Bij onze dochter ging het al heel snel werken maar helaas ook niet genoeg. Hebben toen importal gekregen en dat ging als een trein. Hoefde ook minder te geven en konden er snel weer mee stoppen.
Dronken julie kindjes ook zoveel minder? Mijn meisje drinkt krap 700 op een dag. Draait op een gegeven moment echt haar hoofd weg en wurmt zich bijna van mijn schoot. Heb het idee dat dit samenhangt met het slechte poepen...
hier precies hetzelfde probleem alleen hielp lactulose niet. omneo hielp ook niet. nu gebruik ik al sinds hij 4 maanden oud is forlax. en dit helpt! ik zou er niet te lang mee rond blijven lopen hoor. toen ik begon met forlax had ik na een paar dagen echt een ander kind! veel gezelliger.
Hier hielp de lactulose niet. Hij begon weinig te drinken en wat hij dronk spuugde hij weer uit. 's Avonds ben ik met mijn zoontje naar de HAP gegaan en kreeg toen een klysma (microlax). Sindsdien gaat het een stuk beter!
eergisteravond (de 1ste dag dat hij lactulose gehad heeft heeft mijn zoontje eindelijk een poepluier gehad) heel dun. Maar zoals ik al zij is het nooit dik geweest vandaar mijn twijfel aan verstopping. Gister en vandaag ook lactulose gegeven nu geen poepluiers meer.. Maar moet ik dan nu wel doorgaan?
dezelfde avond maar VOOR de poepluier. Ben ik trouwens ook nog naar de HAP geweest omdat hij zo huilde en ik het niet vertrouwde. Ze hebben toen inwendig gevoeld maar konden geen verstopping voelen. Moest daarentegen wel doorgaan met lactulose omdat ze verstopping ook boven kon zitten, Moest zelfs nog ophogen Is dat niet vreemd?
Nee, niet helemaal gek. Volgens verpakking mag je kindje 5 ml lactulose hebben. HA hier zei gelijk dat we moesten beginnen met 10 ml en dan afbouwen als het goed gaat. Toen ons meisje begin december in ziekenhuis lag kreeg ze gelijk forlax van de KA. Die had het niet op lactulose, zou niet goed genoeg werken. Verstopping kan ook hoger zitten ja. Kan ook kloppen met je verhaal dat kleintje flessen niet helemaal leeg drinkt, als het naar beneden toe niet goed weg kan krijgen ze een vol gevoel. Vraag anders bij de HA eens of hij jullie wil doorverwijzen.
Wij hebben precies hetzelfde gehad. Ons dochtertje heeft vanaf de geboorte maar 1x per week ontlasting. Nu was dit tijdens borstvoeding niet zo erg maar toen wij over gingen op de fles veranderde hier niets aan. Om een heel lang verhaal kort te maken.... * Wij zijn begonnen met iedere ochtend voor de eerste voeding wat lauw-warm (gekookt) water te geven en dit even in te laten werken voor de voeding geven wordt. * Ik geef 's ochtends 2,5 ml lactulose (op haar nuchtere maag) en 's avonds 2,5 ml lactulose in de laatste fles (dit kan 's nachts inwerken). De dosering kun je natuurlijk aanpassen naar eigen behoefte. * Misschien wel het belangrijkste: Bij het starten van de lactulose heb ik 2x een microlax gegeven. Lactulose werkt van boven af en zorgt er helaas niet voor dat de harde ontlasting die al onder in de darmen zit soepeler wordt. Microlax is dus echt noodzakelijk! Het was misschien even zielig maar uiteindelijk een grote opluchting voor ons dochtertje. * In iedere fles doe ik 20 ml extra water, lactulose zorgt voor het vasthouden van extra vocht in de ontlasting dus dat extra vocht moet dan ook worden aangeboden. Sindsdien heeft ons dochtertje gelukkige iedere dag ontlasting. De ene dag meer en zachter dan de andere dag maar het komt gelukkig spontaan en zonder huilen! Ik hoop dat er bij jullie ook snel verbetering in zit!