Maak me zorgen en ben eigenlijk boos

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mammie1982, Jan 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2010
    1,459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai dames,

Moet even iets kwijt.
    Ik ben heel erg bang dat mijn dochter besmet wordt met het koortslip virus. Ik heb het zelf en ben er dan zeer voorzichtig mee.
    Een goede vriend van ons heeft het ook geregeld en ik vraag hem dan ook altijd voorzichtig te zijn.

Anderhalve week geleden zou hij langskomen, maar hij had een koortslip, kwam ik achter. Dus hij kwam niet en zou dan een week later komen. Nou goed, nu kwam hij dus vandaag, was inmiddels anderhalve week later en hij zei dat het helemaal weg was.

Nu zat er nog wel een korstje op zijn lip zag ik en hij zat eraan, pakt speelgoed van mijn meisje, houd het voor de grap tegen zijn mond en geeft het aan haar. Vervolgens krapt hij het korstje lekker open, heb hem verboden aan haar te komen. Maar hij zegt dat het niks meer voorsteld. Nu is het ook al zeker 10 dagen geleden dat hij die koortslip had, maar hij krapt telkens het korstje eraf, waardoor het niet helemaal geneest. Zou het nog besmettelijk zijn?

Ben zo boos dat sommige mensen daar zo lakoniek mee omgaan.

Overdrijf ik nu of wat?

2. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    3,410
    0
    0
    Nijmegen
    Mij is verteld dat alleen het vocht uit de blaasjes besmettelijk is maar ondanks dat zou ik toch ook wel voorzichtig zijn

3. pinguin

pinguin Bekend lid

Apr 8, 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    buiten dat het nog besmettelijk kan zijn vindt ik het gewoon te vies voor woorden! bah!
    aan korstjes peuteren en dan aan je kind zitten en speelgoed van je dochter??!! gavder! daar zou ik al boos om worden!

4. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,716
    2,519
    113
    Volgens mij is het virus dan al weer weg, maar ik ben er ook altijd voorzichtig mee.

5. Emmamick

Emmamick Bekend lid

Oct 24, 2009
    814
    0
    16
    Nou sorry ff heel banaal, maar wat is dat voor rare vriend? Bah, wat vies en goor en bleh dat hij 'voor de grap' haar speelgoed tegen zn korstje houdt. Zou zo'n vriend niet in mijn huis willen.

6. pinguin

pinguin Bekend lid

Apr 8, 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    precies!

7. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

Nov 27, 2011
    1,098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ten eerste...gadver! dat doe je toch sowieso niet in gezelschap?! en ten tweede...belachelijk dat hij er zo laconiek mee omgaat tov jou dochtertje! ik zou ook echt kwaad zijn en zeggen dat als hij nog eens zo'n grapje uithaalt hij niet meer welkom is!

8. Samy84

Samy84 Bekend lid

May 29, 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL

Dus dat. :D

9. Manuk

Manuk Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    2,751
    62
    48
    Female
    Groningen
    Ik houd niet van dat soort grapjes. Ik erger me er gruwelijk aan als mensen er laconiek mee om gaan. Op een jongere leeftijd kan het zelfs hersenvliesontsteking veroorzaken! Een bekende van mij was ook makkelijk ermee, nou ik niet! Heb ook duidelijk gemaakt dat mijn dochter haar gezondheid echt voor gaat!

Mijn moeder heeft ook regelmatig een koortslip maar was altijd heel voorzichtig, gelukkig heb ik het daardoor nooit gekregen en ik doe mn best dat Julia het ook nooit krijgt..

Rare vriend!

10. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Ook ik vind het nogal vies dat hij het speelgoed express tegen zijn lip aanhoudt en het daarna aan je kindje geeft.

Maar het is inderdaad alleen besmettelijk als er nog een blaasjes opzitten. Als het daarna uitdroogt en er korstjes opzitten is het bsmettingsgevaar geweken.
    Ook is een koorstlip alleen gevaarlijk bij pasgeborenen (tot circa 2 maanden). Dan is de kans het grootst op ernstige gevolgen. Daarna heeft je kindje voldoende weerstand opgebouwd. Ze kan dan natuurlijk wel een koortslip krijgen (mijn zoon was 10 maanden), maar zijn ernstige complicaties niet normaal meer.

En aangezien jouw kindje al 7 maanden is, zou ik me echt niet te druk maken!

11. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Het zal nu niet meer besmettelijk zijn nee. Maar vies is het wel.

Hier ook zoiets laconieks gehad en toen was ons mannetje echt pas een week of 3 oud. Onze buurvrouw is kraamverzorgster geweest en haar dochter van 7 kwam op kraambezoek MET een VERSE koortslip, ik zag het in eerste instantie niet omdat ik druk was maar daarna het kind der handen laten wassen en niet meer aan de kleine laten komen. Ik snap nog steeds niet hoe ze erbij komt om haar dochter naar ons toe te laten gaan terwijl ze zelf weet wat de gevolgen kunnen zijn.

12. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

Oct 21, 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Ik zou me ook niet zo druk maken hoor.. Ik zou die vriend ook gewoon op bezoek laten komen, alleen wel even vragen haar geen kusjes te geven.
    Lijkt me echt voldoende!

Bij pasgeboren baby's in het een ander verhaal, maar ze is al 7 maanden!

Share This Page