3 maand,te vroeg voor 4 flessen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door beagle78, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    we zaten nu al een poosje op een mooi schema.

tussen 7.00 en 8.00 165 cc
    tussen 11.00 en 12.00 165 cc
    tussen 15 en 16 165 cc
    rond 19 uur de vierde fles en daarna liet ik hem zelf komen voor de laatste fles.
    meestal kwam hij dan om 1 uur half 2 s nachts wat ik prima vond.hij drinkt dan ook 165 cc.We hebben toen geprobeerd om hem wakker te maken voor de laatste fles maar dat was echt een drama dus vandaar dat we dit ritme hebben aangehouden.

Deze hele week is meneertje aan het rekken. met de kerst dagen was het ineens 4 uur dat hij pas kwam en gisterochtend stond ik om half 6 berzorgd bij z'n bedje terwijl hij gewoon nog lekker lag te knorren. Ik heb hem maar wakker gemaakt en hij was direct vrolijk en alert en niet eens heel erg hongerig.

mijn vraag is nu..wat moet ik hiermee? 4 flessen en dan iets meer in de fles?

of 5 flessen en dan toch weer proberen wakker maken voor de laatste fles? en hoe laat dan? want volgens mij zit hij al vroeg in z'n nachtritme en dat wil ik niet verstoren.kan ik de laatste fles b.v al om 21:00 geven of is dat te vroeg?

veel vragen..ik hoop dat iemand me een beetje op weg kan helpen.

2. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Beagle78, leuke naam heeft je zoontje ;)

Mijn Quinten (3 maandjes ouder dan de jouwe) zat rond 3 maanden ook al op 4 flessen. Bij ons was de laatste fles om 11 uur en hij kwam er gewoon zelf niet meer om. We kregen hem ook niet meer wakker voor de fles, dus we hebben hem toen gewoon laten liggen. Hij kreeg de laatste fles zo rond half 8, 8 uur en hij kwam toen pas weer rond half 8 's ochtends, dus ze geven het zelf aardig aan.

Ik zou het gewoon proberen om 4 flessen van 180/6 te geven, kijken of hij het daarmee red op de nacht, als hij er niet genoeg aan heeft, kun je er altijd nog een flesje bijgeven.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Is je kleine boven de 6 kilo? Vanaf dat gewicht mogen ze 12 uur doorslapen.
    Misschien kun je wel proberen om 4*200 te geven?

4. Setteke

Setteke Niet meer actief

Hoe zwaar is hij?

Silke zit vanaf 3 maanden op 4 flessen, die groeide zo hard en had die vijfde fles dus echt niet nodig.

5. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    de laatste keer op het CB woog hij 4300 gram en dat was op 4 december. Ik schat dat ie de 5 kilo wel gepasseerd is want hij is in 2 weken tijd uit al z'n kleren gegroeid,maar 6 kilo zal hij dus nog niet zijn.

Ik ga vanavond proberen om hem om 21:00 dan maar wakker te maken voor de laatste fles en hoop dan dat ie niet totaal uit z'n ritme raakt.Als hij dan tot 6/7 uur doorslaapt is dat toch niet te lang?

6. Setteke

Setteke Niet meer actief

Nee, dat is niet te lang hoor. En die 6 kilo is een richtlijn he? Als jij hem nou echt niet wakker krijgt en hij niet wil eten heeft het toch geen zin hem wakker te maken.

Je zou ook de eerste vier flessen iets op kunnen hogen en dan die laatste een kleiner flesje geven, zodat hij toch wat krijgt.

Maar goed, misschien ook goed om eens te overleggen met het cb.

7. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Jenna zit vaak ook op 4 flessen. De ene keer slaapt ze van 19 tot 7 dus dan heeft ze 4 flessen en de andere keer komt ze rond 1uur ook dan heeft ze er dus 5. Ik bied haar 200cc aan maar die gaat niet altijd leeg. Jenna is bijna 3 maanden en weegt 5800gram.

Vandaag naar het CB geweest en die vonden het prima aangezien ze goed groeit etc

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fae zat met 10 weken ook op 4 flessen. Ging prima, ze gaf het zo zelf aan. Dus ik zou ook zeggen: gewoon doen als je kindje het aangeeft. En er rekening mee houden dat ze soms in het begin die 5e nog wel willen, prima toch? Dan geef je die gewoon nog.

9. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Alyna was 3,5 maand toen ze 4 flessen kreeg.Ze kreeg normaal om 11 uur de laatste, en toen sliep ze ineens tot 11 uur 's morgens door. :)
    We hebben het daarna wel telkens wat vervroegd, zodat ze rond 9 uur het laatste flesje kreeg. ;)

We hebben toen ook de flesjes wat verhoogd. :) (eerst naar 195+6,5 en daarna naar 210+7)

10. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    nou gisteren heb ik de vijfde fles om 20:15 gegeven. Ik kon het echt niet langer rekken. hij is dan gewoon ZO moe. eerder ging hij stipt om half 8 naar bed zonder huilen en jengelen.Hij slaapt echt binnen een paar minuten in en volgens mij slaapt hij dan ook direct vrij diep.hij was vanochtend om 5:45 wakker dus ik ben eigenlijk wel tevreden.

vandaag moest ik dus 5 flessen proppen tussen 6 uur s ochtends en 20 uur s avonds.dat is wel erg veel in korte tijd.Hij is ook ineens lang niet meer zo hongerig overdag.

Ik ga morgen toch 4 flessen proberen en dan de laatste fles rond 19:30 en dan kijk ik wel wat hij doet.

ik hou jullie op de hoogte :)

11. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    kijk, zat even mee te lezen.Heb namelijk het volgende!

Mijn zoontje 16 weken nu, krijgt om 19.00 uur de fles, om 23.00 uur moet ik hem dan echt wakker maken, en ontwaakt hij langzaam maar zeker.Maar tijdens de fles valt ie weer in slaap, blijft overigens wel door drinken totdat hij de fles leeg heeft!

Heb cb gebeld en die zeiden dat de kleintjes pas met 5 á 6 maand over mogen gaan op 4 flessen, maar Damian was de vorige keer ( 23 dec) al bijna 7 kilo.

Mijn gevoel zegt...laatste flesje 19.00 uur en dan kijken wanneer hij weer komt!
    Maar ben zo bang dat zijn bloedsuikers te snel dalen als er zoveel uur tussen zit, want dat was de reden dat ze nu nog niet op 4 voedingen mogen.

Wat moet ik doen?

12. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Nee hoor, kan prima. Hij is flink genoeg. Mijn zoontje was met 4 maanden ook rond 7 kg en was op een gegeven moment niet wakker te krijgen. Dus hebben we hem ook niet meer wakker gemaakt voor de late voeding en hij sliep door tot de volgende ochtend. Kindje geven het zelf prima aan. En je zoontje is goed op gewicht dus het kan gewoon.

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ze zeggen ook weleens: Voor iedere pond, mogen ze een uur slapen maximaal. Hij is zwaar genoeg, komt zeker goed. Fae sliep al 12 uur achter elkaar met net 6 kilo

14. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    Dank je meiden.Iid heeft Damian de hele tijd doorgeslapen.

Laatste fles 19.00 uur en weer wakker om 7.15 de volgende ochtend :D ..

Maar nu zit ik me af te vragen :(

Hij krijgt nu dus 4 flessen van 200 cc....zal dit genoeg zijn?
    Hij komt dan op 800 cc per dag?

Of moet ik 220 cc ofzo doen..?

15. Setteke

Setteke Niet meer actief

Toen ik overging naar 4 flessen heb ik eerst de eerste en de laatste fles opgehoogd tot 210/7. Ze kreeg toen dus 2 x 210/7 en 2 x 180/6. Na een maand had ze daar niet meer genoeg aan en ben ik overgegaan op 4 x 210/7.

16. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Hier was 4 flessen geen succes hoor!

ik heb de laatste fles nog iets gerekt naar 19:30 maar meneer was keurig om half 4 wakker vannacht. Het lijkt wel of ie kan tellen...
    4 flessen? HE ik mis er nog 1 mama! hahaha

ik geef hem nu weer 5 keer 150+ 5 schepjes....laatste fles om 19 uur en dan slaapt ie wel door tot 6 uur half 7.

Vreemd want de hoeveelheid scheelt gewoon niks.
    Hij is er waarschijnlijk toch nog niet aan toe.

Overdag zit er dan minder tijd tussen de flessen...is om de 3 a 3,5 uur te snel op elkaar of kan dat prima?

Deel Deze Pagina