Teveel melk?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door vrouw27, 14 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vrouw27

vrouw27 Lid

22 aug 2008
    55
    0
    0
    Hoi Dames,

Mijn zoon is ruim een maand te vroeg geboren en kon daardoor nog niet aan de borst drinken, via cupfeeding, afgekolfde melk in een fles en steeds oefenen aan de borst is het na 8 weken uiteindelijk toch gelukt:)
    Maar toen ben ik het kolven gaan afbouwen omdat ik steeds melk tekort kwam er vervolgens op vertrouwend dat het systeem van vraag en aanbod wel zou gaan werken maar volgens mij zijn we helemaal uit evenwicht :( had ik eerst een 'regelweek' waarin ik hem bijna continue aan kon leggen en het idee had 2 lege theezakjes te hebben, vervolgens barstte ik van de melk en heb nu meer het idee 2 stenen rond te sjouwen :( nu is het trammeland met voeding, hij laat vaak los en dan spuit het alle kanten op, hij moet ook veel boertjes laten om al het lucht kwijt te raken en vaak gaat hij gewoon gillen zodra er melk uitkomt; alsof dat helemaal de bedoeling niet is en ik geef hem nu ook vaak z'n speen dan is 'ie helemaal tevreden. Kan ik m'n borsten overgestimuleerd hebben door hem vaak aan te leggen terwijl hij misschien alleen maar zuigbehoefte had? En zo ja, hersteld zich dat weer en hoe lang duurt dat? Ik probeer niet te kolven om de vraag niet te verhogen maar 's nachts slaapt hij al zo'n 7 uur door (hij is 14 weken nu) en dat trek ik gewoon niet, m'n borsten zijn pijnlijk keihard en het lijkt wel of ik staaldraad onder m'n huid heb lopen. Ik ben bang een borstontsteking te krijgen maar dat is volgens mij nog niet het geval.
    Zou voorverteren ook een probleem bij mij kunnen zijn omdat de melk zo lang in mijn borsten zit:( Hoe pak ik dit aan?

vriendelijke groet,
    vrouw27

2. Kirsten

Kirsten Actief lid

30 mrt 2009
    234
    0
    0
    Hoi hoi,

lastig lastig, veel melk is net zo vervelend als een dip in je productie!
    Het warme weer en een groeispurt en zuigbehoefte kunnen idd hebben gezorgd dat jouw borsten in overproductie zijn gegaan. Wat vaak goed helpt is je borsten eenmalig lekker leeg te kolven en van daaraf 1 borst te laten drinken tot hij echt niet meer wil en dan eventueel de andere nog, soms zal hij die dan niet eens meer willen : )
    Bij een stevige toeschietreflex wil het helpen door je kindje los te maken op moment van toeschieten en pas weer aan te leggen als de melk druppelt ipv spuit. Een beetje achterover zitten zodat de zwaartekracht zijn werk doet, werkt soms ook goed.
    Hoop dat je hier iets mee kan, post gerust meer vragen he.

groetjes
    Kirsten

Deel Deze Pagina