Hellep! Ben sinds gisteravond aan het proberen te kolven, zal toch moeten gaan proberen een voorraadje aan te leggen met het oog op mijn werkhervatting in augustus.. Maar wat ik ook doe, ik krijg er gewoon echt geen druppel uit! Ben gisteravond ruim een uur (!) bezig geweest voor een schamele 70 cc, die ik grotendeels met mijn vingers uit de borst heb moeten knijpen.. Wat ik ook doe, kolven lukt niet! (Mijn tepels voelen overigens ook aan alsof ik er drie dagen lang een wasknijper op heb gehad..) En het is ook niet dat de borst leeg is, want ik legde Chaevynn tussendoor nog aan en die klokte er flink op los.. Zelfs nog geprobeerd om aan de ene borst mijn zoontje te leggen en de andere tegelijkertijd te kolven (met het oog op een goede toeschietreflex) maar vergeet het maar.. 70 cc....... Wat een drama. En vandaag is het weer niks; de bodem van de fles is nog niet eens gevuld! Ik begin lichtelijk in paniek te raken; straks moet ik kunstvoeding gaan geven als ik terug aan het werk ga!! En dat wil ik dus EEEEEECHT niet!!!!!! HELLEP!!
Hoi, Ik kan mij voorstellen dat je in de stress schiet! Kolven kan zeker lastig gaan in het begin, je hormonen moeten immers vrijkomen als je een plastic kolf tegen je borst aanhoudt. Dit kan knap lastig zijn! Rustig blijven is erg belangrijk. Probeer eens in de ochtend tussen 2 voedingen in te kolven. Uiteraard ga je hier rustig voor zitten met bijvoorbeeld iets lekkers te drinken. Je zorgt dat de kolf goed op je borst zit en dat het nergens pijn doet. Je gaat rustig beginnen met kolven en je merkt wel wat er gaat gebeuren. Dit doe je een paar ochtenden achter elkaar. Vaak merken vrouwen dat ze in het begin er een bodempje uithalen en dat het langzaamaan steeds beter gaat. In de avond kolven heeft voor de meeste vrouwen geen zin. Hou het dus bij de ochtend tussen 2 voedingen in. Denk je dat je hier iets mee kunt? Groeten Rieneke
Even een korte reactie, later uitgebreid, maar ik heb vanochtend toch zo'n 160cc kunnen kolven!! Goddank! Bedankt voor de tips, ik kom er nog op terug!
Hai! Nou hier even de uitgebreide versie.. Op jouw advies heb ik i.p.v 's avonds, 's ochtends tussen de eerste twee voedingen gekolfd. Ging goed, met een klein halfuurtje had ik zo'n 140cc (uit 2 borsten) klaar voor de vriezer. Mijn tepels deden alleen wel flink pijn, dus heb Chaevynn even een paar voedingen met een tepelhoedje gevoed. Volgende dag idem dito; weer 140cc in een halfuurtje, weer pijnlijke tepels en weer een paar voedingen met hoedje. Dag daarna werd de pijn me echter teveel. Ik wilde niet ten koste van de live-voedingen doorgaan met het aanleggen van een voorraadje! Die rotkolf (Avent handkolf) deed me pijn (logisch, want een kolf trekt vacuum terwijl een baby de melk uit je borst masseert) en ik heb de gok gewaagd een andere kolf aan te schaffen. Wat een geld zeg! Maar ik ben nu dan wel de trotse bezitster van een Medela Pump In Style Advanced. Enn..........ik kolfde vanmiddag in minder dan 10 minuutjes 160cc (borsten waren niet leeg trouwens, wil een overproductie voorkomen ) zonder enige moeite! En vooral; zonder PIJN!! Ik ben blij als een klein kind! Wat een opluchting zeg! Trouwens; een baby drinkt efficienter dan dat je kan kolven, toch? Chaevynn drinkt per voeding zo'n 20-25 minuten, hoeveel krijgt hij dan in vredesnaam binnen?! Als ik in 10 minuten al 160cc kolf?! Of valt dat niet te vergelijken? Chaevynn zit wel ontzettend onder de BV-bultjes (zo erg dat je het bijna voor eczeem aan zou zien!) en hij komt ruim 300 gram per week aan....... *ZOTROTS*