Van BV naar KV, nu spugen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MamaAnna, 4 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaAnna

MamaAnna Actief lid

7 nov 2009
    110
    0
    0
    5 maanden heb ik voor mijn kleine meid alle voedingen gekolfd en met de fles gegeven. Maar vind het nu wel mooi geweest, dus ben aan het afbouwen en geef haar inmiddels 1 of 2 flesjes kunstvoeding per dag. Sinds ik dat doe, spuugt ze best vaak. Ze is op dit moment ook verkouden, met veel hoesten enzo. Dus het spugen zou daar door kunnen komen. Maar het zou ook door de andere voeding kunnen komen. Hebben jullie kleintjes hier ook last van (gehad)? Ik geef haar Nutrilon Standaard. Moet ik een andere voeding gaan proberen? Tips zijn zeer welkom!

2. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Misschien Nutrilon AR proberen? Dat is dacht ik tegen spugen omdat het wat dikker is. Of anders wat Nutriton toevoegen?

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Probeer eens kleinere flesjes te geven.
    Als ze dan nog blijft spugen dan komt het of omdat ze verkouden is of omdat ze niet tegen de voeding kan.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Het zou inderdaad bijv. door de verkoudheid kunnen komen, maar het valt natuurlijk ook zwaarder dan borstvoeding. Ik heb zelf tot een week of 2 geleden HA gegeven (naast bv), dat is ook wat lichter verteerbaar. Misschien kun je een andere variant proberen van Nutrilon of een ander merk.
    Bij de C1000 kun je ook een kleine verpakking HA van Nutrilon kopen, van die zakjes om onderweg mee te nemen, maar om uit te proberen of ze daar wel goed op reageert, is het wel handig zodat je niet weer een heel pak moet kopen en open maken.
    Mijn zoontje kreeg krampen en spuugde van andere merken (Friso, AH eigen merk).
    Maar net als boven al vernoemd, ik zou ook eerst kleinere flesjes proberen, ik kom eigenlijk zelden boven de 150 ml uit en meestal geef ik nog steeds 120 ml, hij krijgt gewoon een voeding meer. Het kan best zwaar vallen als hij alleen borstvoeding gewend is.
    Sterkte ermee, ik hoop dat het gewoon komt door de verkoudheid.

5. MamaAnna

MamaAnna Actief lid

7 nov 2009
    110
    0
    0
    Dank je wel voor jullie reacties. Ik ga inderdaad eerst wat kleinere flesjes proberen te geven. Een flesje borstvoeding van 200 cc drinkt ze zonder problemen leeg. Maar kuntsvoeding kan natuurlijk zwaarder vallen. En anders inderdaad andere voeding proberen. Bedankt!

Deel Deze Pagina