speen help!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door angel1990, 18 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel1990

angel1990 Niet meer actief

Mijn dochtertje is nu bijna 12 weken oud...
    Wil graag de speen (enorme zuigbehoefte), maar niet de "pure" speen.
    Ik doe er nu diksap aan... dan wil ze hem wel..

Maar is dit okay??
    Of is er iets anders want zolang er een smaakje aan zit is het goed..!!

Meestal geef ik de speen 1 keer met diksap en daarna lukt het af en toe om zonder te geven, maar vaak spuugt ze hem uit!!

Iemand tips?

2. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je kindje uiteindelijk geen speen (meer) wil. Ons zoontje had ook tot 2 maanden een speen, maar daarna ging hij m steeds meer uitspugen, maar de zuigbehoefte bleef. Het enige wat toen hielp, was een pink geven, maar ja, dat was ook niet echt ideaal moet ik zeggen!
    Zou haar er niet aan laten wennen dat er een smaakje aan de speen zit, want dan went ze er aan en zal ze het ook steeds minder 'zonder smaakje' willen.

3. EstherMea

EstherMea Lid

17 feb 2012
    15
    0
    0
    misschien kun je een andere speen proberen
    een combi in plaats van een dental (of andersom) of een ander merk.
    Onze dochter wilde alleen de combi's van difrax.
    de rest 'viel' eruit, wat haar enorm frustreerde.
    ik zou er geen smaakje op doen zelf.
    maar weet niet waarom niet haha :)

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik zou er zelf geen diksap op doen,ze wennen zo snel aan zoet en suikers..
    Maar mbt de speen; mijn zoontje wil al vanaf geboorte de speen niet of voor max 5 min. Hij "kauwt" er ook op meestal..
    Hier dus ook de pink,en daar zuigt hij zich helemaal lens aan..
    Hier ook alles geprobeerd (bibi-Dirfax etc.).
    En zn duimpje/vuistjes zoekt hij wel maar hij kan het niet coordineren dus dat lukt hem (nog) niet..

5. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    IK zou er in ieder geval geen diksap oid op doen. Op deze manier wen je je kindje aan zoetigheid en is het (ook nu al) slecht voor het gebit.

Het kan zou zijn dat jouw kindje gewoon een speentje wil ondanks haar zuigbehoefte. Ik weet niet welk merk speentje je nu hebt? Maar het kan wel eens helpen om een ander merk aan te schaffen. Bij ons wilden ze alleen maar die van Avent of Dodi Mam. Wellicht is het dus verstandig om een andere speen te proberen?

6. babyproject

babyproject Niet meer actief

Hier wilde ze ook alleen een speentje van Avent, de rest spuugde ze uit. De grotere maat Avent heeft ze overigens ook nooit gewild.

Diksap zou ik nooit doen! Ten eerste zou ik de eerste 4 maanden niks anders geven dan melk. Zelfs niet als het alleen voor de smaak is. En inderdaad went je kindje dan wel heel snel aan de zoete smaak. Ik heb al spijt dat we met een jaar diksap zijn gaan geven, want nu drinkt ze al geen water meer...

7. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Inderdaad geen diksap erop doen, dat is veel te zoet en daar wennen ze snel aan, en slecht voor het gebit zoals al genoemd is. Sowieso wordt diksap afgeraden door het voedingscentrum vanwege de zoetheid je kunt ze beter water of thee geven als ze dorst hebben, door diksap is er een grote kans dat ze dat straks dan niet meer lusten...

En gewoon een andere speen proberen, wellicht helpt het. En de zuigbehoefte wordt vanzelf minder of ze vinden de vingers en dan is het toch over met de speen iig hier wel. Hij wil vanaf 3 maanden ongeveer geen speen meer...

8. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Hier wilde ze ook alleen de avent speen, de rest bleef niet zitten.

Zou zeker geen diksap gebruiken onder de 6 mnd

9. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Vervelend he? Hier hetzelfde, ik gaf hem pas diksap (dun aangelengd) toen hij ziek was en helemaal niet wou drinken, zelfs geen melk, en dat dronk hij wel goed dus dan maar dat.

Maar nu wil hij geen water meer:(!! Maar zodra hij ziet dat ik naar de keuken loop en er een paar druppels diksap in doe drinkt hij het op!

Overigens heb ik geen oplossing voor het speen probleem, mijn ventje heeft nooit een speen gewild, hij spuugde het altijd meteen uit dus ben ik er maar mee gestopt. Ik wist eigenlik niet dat ze een voorkeur konden hebben in de soort speen, als ik dat had geweten had ik nogw el wat geprobeerd...!

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik ook spijt dat ik met diksap begonnen ben toen hij dat eenmaal mocht. Hij drinkt dus alleen dat en melk, voor d erest wil hij niks!

Maar ff on-topic: ik zou geen diksap of zoetigs op je speen doen. Hertstikke slecht voor het gebitje en straks wil ze straks alleen nog maar spenen met diksap erop!

xx

Deel Deze Pagina