Peuter 2,5 jaar drinken s nachts

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Apple2015, 25 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Apple2015

Apple2015 Actief lid

23 okt 2015
    252
    0
    16
    Even een vraagje. Me kleine meid van 2,5 is ziek ze heeft een zware keelinfectie. Ben vanmorgen bij de huisarts geweest. Ze had vannacht hoge koorts (40.9). Nu vroeg ze vannacht om 0300 uur om wat drinken. Nu ben ik nooit zo een voorstander om s nachts drinken te geven, maar heb haar wat water laten drinken. Ik dacht ze is ziek en heeft hoge koorts dus drinken is dan goed. Maar waarom ik er geen voorstander van ben komt omdat ik hoorde dat kindjes wennen aan s nachts drinken krijgen. Maar ik vroeg me af is dat op deze leeftijd ook nog?

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Heb je zelf nooit dorst 's nachts? ;)

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik denk dat ze oud genoeg is om als ze straks beter is, weer uit te leggen dat er 's nachts niet wordt gedronken, mocht ze er voor wakker worden.
    Een keelontsteking doet gewoon erg veel pijn en drinken werkt nu hopelijk verzachtend, dus ik zou deze keuze ook maken als ze hiervoor wakker wordt.

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ja maar waarom mag er niet gedronken worden 's nachts dan? Slokje water is toch niet zo'n ramp?

5. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ik snap het punt ook niet? :(

6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Hier staat standaard een bekertje water naast haar bed. Als ze dorst heeft neemt ze gewoon een slokje :(

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik zelf ook hoor, ik heb altijd een flesje water naast mijn bed. Lijkt me heel vervelend als je dorst hebt en je kunt/mag niet drinken.

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier staat ook altijd een beker water naast haar bed. Naast het mijne eigenlijk ook. Heb jij nooit dorst dan 's nachts? Daar is toch niks mis mee?

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik ook?

Water is absoluut niet erg 's nachts. Limonade is een ander verhaal.

Bij keelinfecties is het sowieso verstandig om veel te drinken, de boel goed nat te houden.
    Bovendien zweet je ook nogal gauw bij koorts. Wat zorgt voor vochtverlies. Dus dorst!

En er aan wennen? Valt reuzemee. Zet anders een (rietjes)beker met water naast het bedje waar ze zelf bij kan.

Beterschap!

10. Apple2015

Apple2015 Actief lid

23 okt 2015
    252
    0
    16
    Eigenlijk nooit:) .
    Het schoot me te binnen dat het consultatiebureau dat zei. Ze zei: als je kleintje s nachts om drinken vraagt moet je niks geven, want daar wennen ze aan en dan willen ze elke nacht drinken. Of is dat alleen bij baby's met melk ?

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wat een baggeradvies van het CB. Beter is het dus om je kleintje te laten huilen van de dorst en honger? Hij geeft het dan vanzelf op?

Uiteraard dien je een dreumes op een gegeven moment geen nachtfles met melk meer te geven, maar een baby mag gerust 's nachts melk hoor zolang als een baby daar nog behoefte aan heeft!

Jouw dochter is echter 2,5 jaar en met water drinken in de nacht is totaal niks mis, vooral niet als ze ziek zijn.

12. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Naar mijn weten hoort een baby 's nachts nog gewoon melk te drinken hoor...
    Dus je kindje gewoon lekker water geven als ze erom vraagt ;)

13. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ze is ziek...laat lekker drinken!
    Denk dat t wel meevalt met die gewenning.
    Enne, veel mensen hebben s nachts wat te drinken bij t bed...

14. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Gewoon lekker drinken geven. Kippenbouillon is verzachtend, maar dat moet je dan wel eerst opwarmen.

Waterijsje is ook lekker bij keelontsteking! Maar dat geef je dan liever overdag anders zit je heel lang op *ervaring* :)

15. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dat is precies mijn vraag. ;)
    Waarom zou het erg zijn als ze daaraan went? Dan geef je haar toch gewoon water elke nacht?

16. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Hier staat een rietjesbeker water naast haar bed. Niet te vol maar genoeg dat ze wat slokjes kan nemen als ze dorst heeft. En met rietjesbeker weinig kans op een waterballet snachts

17. Apple2015

Apple2015 Actief lid

23 okt 2015
    252
    0
    16
    Ik ben zelf een slechte slaper en als ik snachts wakker wordt dan slaap ik de eerste 2 à 3 uur niet meer met als gevolg dat ik doodmoe ben als me wekker gaat. Inslapen s avonds is voor mij al lastig. Ken zomaar een hele poos wakker liggen. Mij man daarentegen wordt nergens wakker van snachts en als ie wakker is slaapt ie zo.
    Normaal slaapt ze dan ook goed.

18. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dat snap ik! Maarja, als je kind dorst heeft 's nachts.. denk ik dat je daar een oplossing voor moet zoeken. Het is heel verrot als je niet of slecht slaapt (you tell me, haha) maar wanneer je kinderen krijgt denk ik dat je een beetje pech hebt wat dat betreft. Zelfs mijn dochters (6 en 9) worden nog wel eens wakker om iets te drinken, te plassen o.i.d.

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm wij hebben vanaf een jaar oud denk ik altijd een beker water in bed gezet.
    Hoefde ik er niet voor uit :)

(En gezien ze 5x per nacht wakker werd.. Was elke keer minder uit bed al heel fijn :) )

Maar ze neemt nog steeds elke nacht een dopper water mee naar bed inderdaad.
    Doen wij zelf ook vaak.

20. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Hier krijgen ze 's nachts gewoon water als ze er om vragen. Als ze straks een groot bed krijgen met nachtkastje dan ga ik het er ook standaard op zetten. Ze vragen er nu niet veel om alleen af en toe om uit te stellen dat ze naar bed moeten, ze krijgen voor ze naar bed gaan ook altijd nog een beker water dus dan vind ik het onzin als ze er om gaan vragen als ze net in bed liggen maar verder doe ik er niet moeilijk over. Moet je ook zeker niet doen als ze ziek is, dat is sneu.

Deel Deze Pagina