Speen in eigen mond?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sjors82, Jul 31, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bij voorkeur niet. Je mond is niet schoon voor een ander maar soms is het beter om 'm even in mijn mond te hebben gehad dan 'm aan zoontje te geven (bijvoorbeeld als ie op de grond is gevallen) maar goed, zoontje gebruikt zelden een speen

2. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Wij hebben 2 keer spruw in het begin gehad, maar toen kreeg hij nog geen eens een speen :)
    Nu heeft hij wel een speentje en ik doe dat dus wel als er geen kraan in de buurt is hoor... Hij heeft verder nooit meer wat gehad en is echt een gezonde flinke jongen :) Ik vind het helemaal niet zo raar voor een moeder om dat te doen. Een vader vindt ik al weer anders.. hehe lekker ge-emancipeerd haha, maar dat komt denk ook omdat mn vriend rookt, en ik ook alle verzorging doe en BV geef.

3. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    neej dit wist ik niet. wij doen het wel altijd. van mezelf en mijn man vind ik het niet erg. maar een broer van mij heeft het ook wel is gedaan. tut viel op de grond stak hem gewoon in zijn mond en dan in die van jamie. werd wel boos eigenlijk :D ik zei dat doe je toch niet!!! maar hij vond het normaal. (sindsdien nooit meer gedaan trouwens!)

4. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Ik doe dat eigenlijk nooit.
    Niet eerder bij stil gestaan.
    Als haar speentje is gevallen veeg ik hem af of ik houd hem onder een hete kraan, ligt er maar net aan om wat voor vloer hij gevallen is.

5. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Ik doe het liever niet, maar als de speen weer voor de ZOVEELSTE keer boven uit het ledikant gegooid word dan loop ik niet steeds naar beneden!

En ik doe het liever in mijn mond dan met de vingers!

6. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik zie het nut er niet van in en sta altijd met verbazing te kijken als ouders dat doen.
    'k Geloof niet dat ik 't ooit zou doen. Als er hier geen speen nodig is, gebruik ik 'm niet. Als we weggaan met spenenkoord ofzo en anders goed omspoelen.
    Ik zie me de vingertjes van m'n kindje ook nog niet aflikken eerlijk gezegd.

7. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hihihi, ik ook niet! :D die maak ik schoon met een billendoekje als we onderweg zijn, speen vies onderweg? dan geen speen meer.

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

precies. pech gehad!:D en ik spoel hem trouwens gewoon af met fris koud water. vind ze ook gewoon weleens lekker dat ie dan lekker koud en nat is;)

9. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    2,983
    0
    0
    Ik ben eigenlijk ook niet echt het type die een speen die op de grond gevallen is (of wat) in mn mond doen.
    Ik spoel het gewoon af bij het eerste wat ik tegen kom als ik onderweg ben en thuis gewoon onder de kraan.
    En vingertjes aflikken doe ik ook niet hoor ook niet bij me opgekomen.Hihi!

10. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ja dat vindt mijn dametje ook heerlijk! lekker fris :)

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Blijkbaar gaat jullie kind niet krijsen als het een speen nodig heeft? Dan vraag ik me uberhaupt af waarom je hem of haar de speen geeft? Als het blijkbaar niet zo nodig is?

Ik snap niet waarom mensen hier zo panisch over doen. Je tongt toch zeker ook met je partner?

12. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

rustig maar hoor, ;);)
    nee idd hier heeft ze de speen idd niet nodig perse. en ik geef hem enkel als ze gaat slapen dan vindt ze dat gewoon even lekker om in slaap te vallen en daarna tuft ze hem vanzelf uit en vraagt er heel de nacht niet om. niet alle kindjes zijn hetzelfde. tis vervelend zat als ze gaan krijsen en je de speenniet kunt geven omdat ie vies is. oh ja en als je kind echt niet zonder speen kan dan zorg je er lijkt mij gewoon voor dat je een extra speen bij hebt of je doet hem aan een spenenkoord. kan ie ook niet vallen

13. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    @elmo: dat is idd een tip een extra speen! Ik heb 1 voor beneden 1 voor boven en 1 voor onderweg.
    Maar misschien kan ik beter 2 boven hebben liggen.

@merijn: kan ik mij in vinden! Marin heeft dan zo'n pijn dat ze alleen met speen stil te krijgen is.Alleen vraag niet wat voor ellende het is om dat ding erin te krijgen! Loop soms wel een uur heen en weer om die speen!
    Dan is ze eindelijk in slaap gevallen en dan ligt die speen weer overal en nergens.
    En dan na 10 min is ze weer wakke romdat het zuur haar weer op komt.
    Dus om nou te zeggen dan heeft ze pech gehad??Vind ik een beetje hard hoor!

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wij hebben 3 spenen op zijn slaapkamer (probeer maar eens een speen te vinden als het hartstikke donker is...) en ik heb er standaard 2 bij me. Zo vaak stop ik die speen ook niet in mijn mond en ik vind het ook ondergeschikt. Het boeit mij namelijk niets dat ik het ding in mijn mond doe. En ik vind dus dat mensen er te panisch over doen.

Share This Page