Mijn dochter is nu precies 5 weken oud. En sinds een paar dagen is ze erg onrustig tijdens en direct na de fles. Ze huilt, wroet en overstrekt zich. Hierdoor valt ze meteen na de fles in slaap en wordt dan weer te vroeg voor de volgende fles wakker. Alleen in de nacht heeft ze er geen last van. Ze drinkt ook niet veel en vaak. Ik bied iedere keer 120/4 aan maar ze drinkt per keer maar 90/ 100 Ik kom per dag op ongeveer 7 (heel soms 8) flesjes Nu is ook alweer eventjes wakker, nadat ze om 11:00 de fles heeft gehad. Ze ligt op het moment met de speen in de kinderwagen. Iemand tips om dit patroon te doorbreken?
Welke maat speen heb je? Ze kunnen onrustig zijn als de speen te groot is, maar ook als deze te klein is. Verder deed onze dochter hetzelfde, maar die bleef overdag en ook 's nachts onrustig. Zij bleek verborgen reflux en gevoelige darmen/ lichte kma te hebben. Als ik de hoeveelheid zie drinkt ze wel genoeg hoor, misschien zelfs wat veel.
Te weinig krijgt ze absoluut niet. Maar teveel ook niet. De ene keer drinkt ze 100, de andere keer 60 dan weer eens 80 in totaal zit ze meestal op z,n 600/ 700 cc en ze weegt 4850 Dus dat is prima voor haar.
Dit ging bij mijn zoontje precies zo en hij bleek reflux te hebben. Sinds hij daar medicijnen voor krijgt gaat het stukken beter. Na een aantal weken zo te hebben getobt als jij zijn we bij de huisarts beland en die verwees ons door naar de kinderarts. Snachts had hij er geen last van. Alleen overdag. Ruikt je baby ook zuur uit haar mondje? Ik zou even langs de huisarts gaan en een doorverwijzig vragen (kinderartsen weten er veel meer van)