Besmettelijkheid in een lift. Wie kan me helpen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mammie1982, 26 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik ben nogal hypochondrisch en ik wil even weten of jullie je hier druk om zouden maken.

Ik was vanmorgen met mijn 6 weken oude zoon in het ziekenhuis. Moest voor controle naar de kinderarts.

Ik stapte in de lift en er stapte ook een moeder in met een duidelijk heel ziek meisje. Het meisje zat in een ziekenhuis rolstoel omdat ze echt beroerd was.
    Ze moesten ook naar de kinderafdeling. Bij de balie hoorde ik de moeder vertellen dat ze bij de KNO vandaan kwamen en een interne doorverwijzing hadden gekregen naar de kinderarts.
    Het meisje bleek 9 jaar te zijn. Ze kreeg een afspraak voor een klein uur later en mocht in een aparte ruimte zitten omdat ze ziek was.

Nu ben ik doodsbenauwd dat ze bijvoorbeeld een hersenvliesontsteking heeft en mijn zoontje heeft besmet in de lift. Ik durfde het op de afdeling niet te vragen. Het was een kleine lift. Opgepropt stonden we erin. Het meisje heeft niet gehoest.

Zouden jullie die angst ook hebben?

Mijn zoon is uiteraard nog niet gevaccineerd. Pas met 2 maanden gebeurt dat.

BVD

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nee, daar zou ik me geen zorgen over maken. Zeker niet als jullie geen intensief contact hebben gehad en het kind niet in jullie gezicht heeft gehoest oid.

3. Rosa1981

Rosa1981 Actief lid

22 feb 2013
    331
    0
    16
    Ik denk dat wanneer er kinderen intern doorverwezen worden die heel besmettelijk zouden kunnenzijn ze daar in t ziekenhuis ook rekening mee houden en haar onder begeleiding van bv een verpleegkundige verplaast zouden hebben wanneer het gevaar voor anderen op zou leveren.
    Mocht je toch twijfels houden zou ik toch contact opnemen, zij mogen niet vertellen over de situatie van een ander maar kunnen jou misschien wel geruststellen

4. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik zou graag contact opnemen maar vraag me af of dit niet raar en voor schut is?

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als dit meisje een hersenvliesontsteking had gehad, had ze niet met haar moeder in een lift gestaan op weg naar de kinderpoli. Dan zou ze waarschijnlijker opgenomen zijn op de kinderafdeling.
    Dus nee: ik denk dat je hypochondrische deel heel erg ongelovelijk met je aan de haal gaat nu.
    Bellen zal weinig zin hebben: gaat lastig worden om te achterhalen om welk kind het ging, aangezien ze er nogal behoorlijk veel zien per dag :)

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Nee
    Want virussen verspreiden zich onder hoesten, niezen, aanraken.
    Stel dat ze eerst hoest in hand dan met hand geeft je muntgeld. Dan was je hand niet en raak je zoon en dan nog is kast klein.

Tis 10000000000 virussen en ziektes en als je zich zorgen maakt in lift moet je dan ook bij zorgen maken dat je muntgeld gebruikt, kind likt speelgoed, andere kind aanraakt etc.
    Kinderen mogen en moeten ook gezonder immuunsysteem opbouwen zonder afscherming. Hoe meer je kind afschermt hoe lage immuunsysteem is en bij vrijlaten komt allemaal naar voren.
    Is wel andere verhaal als je weet dat iemand ziek is of koortslip heeft etc dat je dat niet opzettelijk kind blootstelt aan virus maar honderden dingen heb je niet in de hand helaas en vaak is dat ook het beste.
    Stel krijg je nog baby bij later dan is echt dat je oudere kind vaker verkouden zijn en ziek (kdv,psz) waardoor dus je baby makkelijk kan wat oppikken. Achter glazen wand plaats je hun niet.

Btw mijn vriendin dochter van 2 had hersenvliesontsteking ze zelf was zwanger hoog en had nog andere 1 jaar dochter. Niemand ziek geworden. Dochter werd in afgesloten kamer geplaatst voor 2weken en ze kreeg zelf prik omdat ze zwanger was. Andere dochter van 1 ondanks nauw contact met andere niet ziek geworden. Ook niemand op kdv verder

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nee joh geen zorgen maken.
    Als dat meisje echt iets ernstigs heeft wat dusdanig besmettelijk is en een gevaar voor anderen zou zijn dan wordt ze echt niet in een rolstoel gezet en met haar moeder naar een andere afdeling gestuurd.
    Dan wordt ze direct intern opgenomen en intern vervoerd en niet met een lift voor patiënten en bezoekers.
    Ik zou me daar geen zorgen over maken.

8. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    En ALS een kind iets besmettelijks heeft en toch door eigen moeder naar de afdeling gebracht zou worden voor opname, dan zouden ze op de poli al beschermende maatregelen hebben meegegeven (mondkapje bij het kind).

9. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Nee hoor niks aan de hand. Mijn man heeft al vaker in quarantiane gezeten in het ziekenhuis, die werd echt niet door mij in een rolstoel vervoerd.

10. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie lieve reactie allemaal. Jullie hebben gelijk. Dat heb ik even nodig

Deel Deze Pagina