Pfoeeeeeeh, de jonge dame hier houd me de laatste paar dagen vanaf een uur of 17.00 flink bezig... Huilen, mopperen, jengelen. Niks is dan meer goed. Niet bij mama, niet spelen in de box, niet spelen op het kleed, niet rondlopen, niks is goed.... Dus dan maar rond een uur of 18.00 naar bed! 't Is toch niet normaal? Ik kan rekken wat ik wil, maar ik kan me niet meer herinneren wanneer ze voor het laatst om 19.00 naar bed is gegaan. Een enkele keer lukt het me om haar om 18.30 naar bed te brengen, maar meestal is het om 18.00 uur gedaan tegenwoordig. Ze slaapt dan ook gerust tot de volgende dag 7.00/7.30. Overdag slaapt ze 2x, 's ochtends van 9.00 tot 10.00 of van 10.00 tot 11.30 en 's middags van 12.30 tot 14.00 of van 14.00 tot 15.30. De laatste paar dagen gaat ze ook enorm krijsen zodra ze het aankleedkussen aanraakt. Als ik haar 's avonds in bed leg gaat het volume nog een tandje hoger. Meestal is ze dan weer stil als ik beneden ben. Ik vind het zoooo jammer! We hebben de hele dag lol en schik met z'n tweetjes en dan na het avondeten is het gedaan met de pret en is het dus alleen maar drama. Wie herkent dit? Is het weer eens één van de fases?? Bleeeeghh, moest eventjes m'n frustraties kwijt hoor!
volgens mij is het een fase dat ze zoveel slaapt is misschien omdat ze gaat groeien??? ik zou het gewoon toelaten hoor helemaal als ze doorslaapt tot 7u.. geweldig toch ik zou het heeeeel graag ook eens hebben... vandaag lag meneer ook om 1815 in bed want hij heeft al 2 dagen overdag NIET geslapen... dat vind ik zorgerlijker hoor het is wel jammer dat je dag zo eindigt .... maar je hebt wel lekker ff tijd voor jezelf
Je hoort me verder ook niet klagen dat ik zo vroeg de avond voor mezelf heb hoor da's inderdaad lekker, maar ja, ik zit dan nog wel eerst een paar uur met een knoop in mijn maag, omdat ik zo ontzettend baal van de manier waarop ik de dag met haar eindig. Maar het zal wel een fase zijn inderdaad...
ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor.. ik denk niet dat jou meisje het ook zo ziet.. en misschien over een maand of wat denk je terug aan deze goede oude tijd haha
nou inderdaad, ik denk dat de jonge dame het inderdaad niet zo ziet. De volgende ochtend krijg ik gelukkig altijd weer een enorme smile als ik haar uit bed haal en is het de hele dag weer gezellig (tot 's avonds... ) Maar wel balen dat Ciaran overdag niet wil slapen! Kan me voorstellen dat jou dat niet zo lekker zit!
ja heel vreemd gister ook al toen dachten we ..ooh het is papa dag de ziet hij niet zo vaak een hele dag dus wil hij er van genieten maar vandaag op het kdv ook... en ja hij haat het daar dus dikke tranen maar goed... \\dit topic gaat over jouw kleine meid
Doe je haar 'savonds of 'sochtends in bad? Want dan rek je natuurlijk ook weer wat tijd. En een bad is meestal ontspannend voor ze. En als je ziet dat ze het fijn vind voel jij je ook wat prettiger. Mijn zoontje van 1.5 jaar ligt ook wel eens om 18.15 uur in bed. Dan zit hij wel nog een beetje te friemelen aan zijn knuffie maar gaat daarna lekker slapen.
Tja aangezien ze rustig doorslaapt tot de volgende morgen zal ze het wel nodig hebben. Hier wordt vaak een periode van erg goed eten afgesloten met een periode van veel slapen en hupppppaa ze zijn weer gegroeit. Als ik moet rekken doe ik dat met een badsessie , vaak lukt dit zonder al te veel mopperen Groetje sAnita
Jaycen is nu overgegaan naar 1 slaapje per dag. Tussen 11.00 en 12.00 uur gaat ie naar bed en slaapt dan een uur, soms 1,5 uur. Dan is ie ook doodmoe om 17.00 uur, ik probeer dan altijd iets te rekken, maar als ie het niet meer houd gaat ie gewoon lekker in bad en naar bed. Het komt bijna niet meer voor zelfs dat ie NA 18.00 uur in bed ligt. Hij slaapt dan door tot ongeveer 7.00 uur, soms iets eerder, soms iets later. Ik ga er geen drama van maken of extreem rekken, zou ik als ik jou was ook niet doen, zodra ze aangeeft moe te zijn, lekker naar bed. Ze geeft het niet voor niks aan en juist door het rekken maar je haar chagrijnig en huilerig, zij wil namelijk slapen en geeft dat aan, maar door te rekken geef jij geen gehoor aan haar behoefte. Ook al ligt ze er dus bij wijze van spreke om 17.00 uur al in, ze heeft het dan waarschijnlijk gewoon nodig. Ik zou als ik jou was rekken zolang jullie het gezellig hebben en daarna is het gewoon bedtijd. Jaycen eet vaak al om 16.00 uur, niet echt gezellig, maar ik maak het voor hem wel gezellig, gewoon met zn allen aan tafel, soms eten we mee, als we al trek hebben en anders eet hij en zitten wij (of ik als paps nog niet thuis is) er gewoon gezellig bij. Lekker ontspannen badderen of douchen en dan is ie knock out. Het is vast een fase en ze geven vanzelf wel aan wat ze willen of nodig hebben. Naarmate ze ouder worden gaan ze vanzelf wel rekken, ze houden het steeds langer vol. Ik zou als ik jou was dus gaan voor de gezelligheid behouden en moe is naar bed... Succes er mee, het is een drama dat gedoe met die slaapjes Groetjes Priscilla.
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga er ook wel gewoon in mee, want het wordt er inderdaad niet gezelliger op als ik echt ga rekken. Inderdaad, een baddersessie doen we ook wel eens als het echt "te vroeg" is om te gaan slapen, maar ivm haar eczeem gaat ze niet elke avond in bad. Ze slaapt nu lekker, en gelukkig krijg ik d'r elke ochtend weer vrolijk weer 'terug'.
Mika gaat ook elke dag tussen 18 en 18:30 naar bed. Hij houdt het dan echt niet langer vol. HIj wordt meestal wakker tussen half 7 en 7 liefs Ylona