Dat krijg je met een peuter op het kinderdagverblijf: een verkouden baby van 5 weken. Hij niest vaak, heeft veel snot in z'n neus, drinkt z'n flessen niet lekker (want geen adem) en slaapt nu erg slecht (geen adem) we hebben zon neuszuiger en we maakte z'n neus vrij kwamen er daarna hele melk stromen uit zn neus (terwijl hij 3 uur ervoor gegeten had) Hoesten maar af en toe, heeft plasluiers, is alert en nog geen koorts (37.8 net) Zijn er tips wat ik kan doen om het te verlichten voor hem? Ik weet niet zo goed wat wel al mag en kan..
Een gesneden ui naast het bed, stomen op de badkamer en als het goed is mogen die zoutoplossing baby neusspray en druppels ook al weet ik dat niet zeker even nakijken dus, en vooral aal de bel trekken bij droge/ mindere luiers ,op die leeftijd kan uitdrogen al binnen 1 dag! En bij koorts ook meteen aan de bel trekken op die leeftijd mag dat nog helemaal niet. Beterschap.
Vooral een beetje uitzitten.. Neusspray en zn bedje iets schuin e.d. helpt tijdelijk wel even, maar het gaat uiteindelijk vanzelf weer over. Maar het is wel erg vervelend voor zo'n kleintje. En idd in de gaten houden of hij genoeg plast en geen koorts krijgt enzo
Dank voor de tips! Ik zal er inderdaad goed op letten. Voor zover ik zie mag het inderdaad neusspray..
Neuspompje voorzichtig mee zijn, die geven druk op de oortjes en kan best zeer doen. Daarom gebruikten wij m alleen in nood. Hier hielp de baby neusspray goed voor dat soort ellende, na een half jaar moesten we over op zoutoplossing omdat otrivin niets meer uithaalde. Gebruikten neusspray alleen voor dr fles als ze flink vast zat of als ze t moeilijk had met slapen, dus overdag buiten de flessen om gebruikten we t niet. Verder een ui bij t bedje (kan slijmvliezen irriteren dus beetje in de gaten houden of je kindje hier tegen kan), bedje beetje schuin zodat hoofdeinde hoger ligt (stond ie hier al ivm reflux) en een badkamer vol met stoom laten lopen en dan op een krukje met je kleintje er in gaan zitten. Wees wel alert op de afkoeling als je er uit komt, dat vond ik al een klap had gelukkig een warme wikkeldoek buiten de badkamer liggen voor haar die ik om t hoekje kon pakken (anders is die ook klam). Draagdoek willen ze ook nog wel eens lekker vinden zijn toch niet helemaal lekker en mama of papa dichtbij maakt aaaaaaaalles beter! Die van ons zat met 7 weken op de kdv twee dagen in de week, ik geloof dat ze de eerste 5-6 maanden alle verkoudheidsvirussen oppikte die ze maar te pakken kon krijgen. Op een gegeven moment hebben ze t assortiment wel gehad.
Ohw dat wist ik helemaal niet! Bij de oudste heel veel gebruikt, oeps!! Zoutoplossing ga ik proberen voor de fles! Bedje staat al schuin ivm beetje reflux in het begin. Ui kan ik proberen maar dan liggen wij ook in die lucht haha. Badkamer ga ik ook vanavond doen. En draagdoek gebruik ik nu ook wat meer! Oh ja ik herken dat zo onze oudste was 1,5 jaar af en aan ziek. Nu gelukkig vrijwel nooit meer! Maar ik vind het weer zo lastig vij zon ukje wat wel en niet kan en goed is. Dank voor je tips!
Niet elke zoutoplossing is nog geschikt voor ze dus wel ff etiketje lezen maar ik neem aan dat je dat al gedaan hebt. In sommige zitten toevoegingen die nog niet geschikt zijn voor een baby van die leeftijd maar dat staat altijd er op.