speen maten

Discussion in 'Flesvoeding' started by dorisn, Oct 30, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    alyssa is nu ruim 6maanden en drinkt nog steeds uit de s-speen van difrax of de nr1 speen van avent.

van de week heb ik de nr2 speen van avent geprobeert maar toen had ze de fles binnen 10minuten leeg en verslikte ze zich 3keer.

ik vind het een beetje raar dat ze dat nog niet kan omdat de nr2 speen van avent volgens mij vanaf 1maand al is.

hoe zit dat nu en hoe kan ik alyssa leren om uit een grotere speen te drinken?
    of maakt het niks uit dat ze nog uit de kleinste speen drinkt?

liefs doris

2. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik weet niet of het kwaad kan, maar ik hoop het niet want Alyna krijgt soms ook nog een flesje met de S-speen! :D (dan voor een klein flesje tussendoor, anders is het binnen een minuut op met een M)

De 'grote' flessen geef ik wel met een M, maar wij gebruiken Nutrilon AR dus dat is sowieso dikker. ;)

Denk eerlijk gezegd niet dat het veel kwaad kan. ;)

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nee hoor, maakt helemaal niet uit. Zolang de kleine de fles lekker leeg drinkt is het prima!

Hier drinken ze met ruim 1 jaar 'nog steeds' uit de difrax s-speen. Zolang je er alleen melk (ik bedoel dan gewone melk, niet speciale of met iets er door waardoor het dikker word & sap,thee,water ;)) uit geeft is het prima. Maar als je er iets door gaat doen, kan ik me indenken dat de kleine er haast niks meer uit gaat krijgen.

En wat ik ook weleens zeg, als een kindje aan de borst drinkt worden de kanaaltjes in de tepels ook niet naar 1 maand en dan na 6? maanden ineens groter ;). Die blijven heel de borstvoedingsperiode even groot (of klein :wink). Dus zou gewoon melk ook altijd uit die eerste speen moeten kunnen worden gedronken.

Liefs, Hanneke!

Share This Page