mijn kleintje is echt een ouwe sabbelaar hij is heel tevree met zun speen zun vingers of een sappige tepel... maar als hij bijv heel moe is en hij heeft een speentje om lekker in slaap te vallen... dan slaat hij zun speen vaak uit zun mond... ook plopt hij het regelmatig er uit... en gaat ie huilen dat zun speentje hem verlaten heeft... nou doe ik af en toe eens wat zoets op zun speen... zoals nog geen druppel ranja of eventjes zun speen in de taksi gedoopt... dit is echt heel weinig... kan dit erge kwaad? ik doe het nu al een weekie en hij is er erg zoet mee.. zit ruim 10 min met speen in mond en valt ondertussen in slaap verder geen krampjes of wat dan ook... die had hij al een tijdje niet meer... ik kwam erachter dat ie er zo zoet mee was toen hij cinababy kreeg voor zun krampjes... toen deed ik wel is 2 a 3 druppies op zun speentje en hij was er blij mee... maar jah cinababy geven als het niet nodig is.. weet niet of het goed is en buiten dat wel lekker duur om het daarvoor te gebruiken... maar is damien niet te jong nog daarvoor? hij is 7 wkn en 1 dg
Oei, ik weet dat meer moeders cina baby op hun speen deden en dat de kleine dan lekker sabbelt. Maar geraffineerde suikers voor een kindje van 7 weken...Ik deed bij Chiem altijd de Vit. D druppels (op water basis met anijs smaakje) op zijn speen. Maar als Damien FV krijgt heeft hij geen extra vit. D nodig. Ik zou voorzichtig zijn met suikers....maar de moet vooral doen wat je zelf fijn vindt het is tenslotte jouw kindje
als je hem iets op zijn speen wil doen zou ik het in wat banaan soppen deed ik bij Elyesa ook zo hebben ze toch wat smaak en nema, ze het speentje wel. bij een klein kindje heeft het niet per se zoet te zijn dat kennen ze toch nog niet. gewoon een smaakje maakt het ook al wat intressanter. succes ermee groetjes Talia
ik zou er eigenlijk helemaal niets op doen! Straks wil ie zijn speentje alleen nog maar als er wat op zit..
ja als ik toevalig en appel eet dan wrijf ik de speen er welles overheen want ze zit me zoo aan te kijken wat ben je ana het eten dus dan proeft zij ook een beetje.. dus gewoon over een stukje fruit wrijven
Volgens mij is dat echt iets van vroeger, mijn moeder zegt ook weles, doe lekker wat zoets op de speen, vinden ze lekker. Nou nee hoor, dit doe ik dus niet, is ook helemaal nog niet goed. Ook voor de tandjes die in aanmaak zijn niet! Wat wij weleens doen is venkeldruppels erop van Daro, vond Alyssa altijd wel lekker en zijn tevens tegen krampjes..
Maar dat Cinebaby erop druppelen is wel een idee... Ik doe het nu op een lepeltje, maar dit is natuurlijk veel makkelijker. Want die druppels smaken geloof ik best lekker als ik soms zie hoe de kleine uk nog aan het na smullen is.. Haha Straks maar eens proberen als hij ze nodig heeft Greetz
Silvester heeft de Vitamine D druppeltjes van Davitamon op waterbasis en die smaken best wel heel lekker. (De Vitamine K is op oliebasis en die vind ik zelf niet echt lekker, weet niet hoe vitamine D op olie smaakt....)
Ik deed bij Thomas gewoon een druppeltje op de speen. Tuurlijk bleef het vaak niet zitten, maar de speen had dan wel een zoete smaak. Ook heb ik af een toe een druppeltje in zijn mondje gedaan (als deze open was) en dan direct de speen erin...
met een beetje handigheid kan je 1 druppel hooguit 2 op de speen balanceren en op moment van geopende mond kan je hem erin werpen
Steven wil eigenlijk nooit een speen, alleen als hij heel moe is.Dan maak ik hem even nat onder de kraan, maar ik smeer er nooit wat op. Soms kokhalst hij, en spuugt hem eruit, en dan stopt hij vervolgens z'n duim in de mond.
Zeker als je bv geeft, zou ik er helemaal niks op doen. Voor n kindje zo jong is t allemaal als vergif en al die troep kunnen ze later met nog veel meer andere troep naar binnen stouwen. Behalve dat schijnt t dat ze t niet eens echt goed kunnen proeven. Wil je er iets op doen, wat ik ook niet zou doen in t kader van verpesten (wil t kind zo geen speen zonder smaak), dan zou je n koppie venkelthee kunnen maken en m daar in dopen.