Speen met wat zoets vanaf hoe oud?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sjarrel, 16 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    mijn kleintje is echt een ouwe sabbelaar :) hij is heel tevree met zun speen zun vingers of een sappige tepel...
    maar als hij bijv heel moe is en hij heeft een speentje om lekker in slaap te vallen...
    dan slaat hij zun speen vaak uit zun mond...
    ook plopt hij het regelmatig er uit...
    en gaat ie huilen dat zun speentje hem verlaten heeft...
    nou doe ik af en toe eens wat zoets op zun speen...
    zoals nog geen druppel ranja of eventjes zun speen in de taksi gedoopt...
    dit is echt heel weinig...
    kan dit erge kwaad?

ik doe het nu al een weekie en hij is er erg zoet mee..
    zit ruim 10 min met speen in mond en valt ondertussen in slaap :D

verder geen krampjes of wat dan ook...
    die had hij al een tijdje niet meer...

ik kwam erachter dat ie er zo zoet mee was toen hij cinababy kreeg voor zun krampjes...
    toen deed ik wel is 2 a 3 druppies op zun speentje en hij was er blij mee...

maar jah cinababy geven als het niet nodig is..
    weet niet of het goed is en buiten dat wel lekker duur om het daarvoor te gebruiken...

maar is damien niet te jong nog daarvoor? hij is 7 wkn en 1 dg

2. loesjes

loesjes Actief lid

29 jul 2005
    232
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    gelderland
    Oei, ik weet dat meer moeders cina baby op hun speen deden en dat de kleine dan lekker sabbelt. Maar geraffineerde suikers voor een kindje van 7 weken...Ik deed bij Chiem altijd de Vit. D druppels (op water basis met anijs smaakje) op zijn speen. Maar als Damien FV krijgt heeft hij geen extra vit. D nodig.
    Ik zou voorzichtig zijn met suikers....maar de moet vooral doen wat je zelf fijn vindt het is tenslotte jouw kindje

3. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    als je hem iets op zijn speen wil doen zou ik het in wat banaan soppen deed ik bij Elyesa ook zo hebben ze toch wat smaak en nema, ze het speentje wel.
    bij een klein kindje heeft het niet per se zoet te zijn dat kennen ze toch nog niet.
    gewoon een smaakje maakt het ook al wat intressanter.

succes ermee

groetjes Talia

4. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    hij krijgt bv....
    dus vit met smakje is goed idee
    hij heeft nu vit d als olie van davitamon

5. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Ik zou idd zeker geen suikers erop doen zo jong.
    Die banaan klinkt wel goed!

6. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik zou er idd ook nog geen suikers op doen. Hij is wel erg jong daarvoor..

7. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    nee ik zou ook geen suikers erop doen :)

8. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Nee suikers lijkt me ook nog geen goed idee....

9. Niet meer actief

ik zou er eigenlijk helemaal niets op doen! Straks wil ie zijn speentje alleen nog maar als er wat op zit..

10. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ja als ik toevalig en appel eet dan wrijf ik de speen er welles overheen want ze zit me zoo aan te kijken wat ben je ana het eten dus dan proeft zij ook een beetje.. dus gewoon over een stukje fruit wrijven

11. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Volgens mij is dat echt iets van vroeger, mijn moeder zegt ook weles, doe lekker wat zoets op de speen, vinden ze lekker. Nou nee hoor, dit doe ik dus niet, is ook helemaal nog niet goed. Ook voor de tandjes die in aanmaak zijn niet!

Wat wij weleens doen is venkeldruppels erop van Daro, vond Alyssa altijd wel lekker en zijn tevens tegen krampjes..

12. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Maar dat Cinebaby erop druppelen is wel een idee... :D
    Ik doe het nu op een lepeltje, maar dit is natuurlijk veel makkelijker. Want die druppels smaken geloof ik best lekker als ik soms zie hoe de kleine uk nog aan het na smullen is.. Haha :p

Straks maar eens proberen als hij ze nodig heeft ;)

Greetz :)

13. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Silvester heeft de Vitamine D druppeltjes van Davitamon op waterbasis en die smaken best wel heel lekker. (De Vitamine K is op oliebasis en die vind ik zelf niet echt lekker, weet niet hoe vitamine D op olie smaakt....)

14. Es1981

Es1981 Actief lid

hoe krijg je druppels op een speen, dat valt er toch af?

15. esmeeo

esmeeo Lid

4 okt 2006
    28
    0
    0
    Ik deed bij Thomas gewoon een druppeltje op de speen. Tuurlijk bleef het vaak niet zitten, maar de speen had dan wel een zoete smaak.
    Ook heb ik af een toe een druppeltje in zijn mondje gedaan (als deze open was) en dan direct de speen erin...

16. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    met een beetje handigheid kan je 1 druppel hooguit 2 op de speen balanceren en op moment van geopende mond kan je hem erin werpen

17. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hahaha leuk uitgelegd Sjarrel

18. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Steven wil eigenlijk nooit een speen, alleen als hij heel moe is.Dan maak ik hem even nat onder de kraan, maar ik smeer er nooit wat op.
    Soms kokhalst hij, en spuugt hem eruit, en dan stopt hij vervolgens z'n duim in de mond.

19. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Zeker als je bv geeft, zou ik er helemaal niks op doen. Voor n kindje zo jong is t allemaal als vergif en al die troep kunnen ze later met nog veel meer andere troep naar binnen stouwen. Behalve dat schijnt t dat ze t niet eens echt goed kunnen proeven.

Wil je er iets op doen, wat ik ook niet zou doen in t kader van verpesten (wil t kind zo geen speen zonder smaak), dan zou je n koppie venkelthee kunnen maken en m daar in dopen.

Deel Deze Pagina