Hoe regel je van 120 naar 150cc voeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door jannn, 30 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    He meiden,

Ik even een vraag.

Mijn zoontje is nu bijna 8 weken, en drinkt nog steeds 120/4 om de 3 uur. Meestal gaat dit helemaal op, soms laat hij 10a20 staan.
    Ik wil heel graag 150/5 en dan om de 4 uur gaan geven.
    Maar heb het wel eens geprobeerd vanaf sochtends, maar toen ging het al fout. Toen dronk hij echt maar tot de 135 op, dus 120/4. Ben daarna gewoon weer om de 3 uur gaan geven.

Moet je heel de dag gewoon stug vol gaan houden? Komen ze dan vanzelf om de 4 uur? Hoe hebben jullie dag gedaan.
    Vanmorgen heb hij 150/5 gekregen en liet 10 cc staan, dus gaat het nu proberen om de 4 uur te geven.

Wat is jullie advies?

Liefs jannn

2. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Werk je volgens een schema of komt hij zelf om de 3 uur?

Zou het geleidelijk gaan verhogen, eerst eens kijken of hij er wel aan toe is om meer te drinken verdeeld over meer uren.

Misschien eerst eens de ochtendfles doen en dan langzaam opbouwen.

3. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    bedankt voor je reactie.
    Ik heb nu dus 150/5 gegeven. Moet ik dan nu wel na 4 uur geven? Anders drinkt hij over 3 uur geen 120 denk ik want hij zit dan nog vol. En dan vandaag om de 3 uur geven?

Gr

4. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Wat ik heb gedaan is 1 flesje ophogen en de rest niet, dit een paar dagen doen en goed opletten of je kindje de opgehoogde fles helemaal leegdrinkt, en of je zoontje na de helemaal opgedronken fles later komt voor de volgende voeding.
    Drinkt hij hem nog niet goed leeg, laat hij meer dan 30cc elke keer staan van die opgehoogd fles dan is hij nog niet toe aan een tweede opgehoogd flesje

5. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Heej,

Deed jij na die ene opgehoogde fles wel 4 uur later geven of keek je wanneer hij dan kwam?

Liefs

6. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik heb eerst de eerste en laatste fles opgehoogd en bij de eerste fles hield ik er inderdaad 4 uur tussen en bij de laatste liet ik haar uiteraard slapen tot ze weer kwam ;)

7. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Oke! Duidelijk.. Dus nu hou ik er 4 uur tussen en dan weer 3 uur..
    Maar hoelang deed je dit, totdat je weer overging om meer flessen te geven van 150??

Liefs

8. LadyDaisy

Ik ging er pas meer ophogen nadat ze de 1ste opgehoogde fles constant (een paar dagen) goed opdronk, en van de rest niets liet staan.

9. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ga je dan bijv. de 2e fles er achteraan doen of ook de 3e??

Of eerst alleen de 2e fles als de 1e goed gaat.

Liefs

10. LadyDaisy

Met 1 beginnen en als dat goed gaan, dan pas de 2de ophogen.
    En ook weer pas als dat goed gaat, de 3de, en zo verder.
    Niet te snel willen gaan, lekker je kleintje het tempo van ophogen laten aangeven.
    Het ene kindje drinkt nu eenmaal wat meer dan de ander.
    Zolang jou kindje nog niet signalen geeft dat de flesjes te klein worden (niet tevreden zijn wanneer flesje leeg is, eerder komen voor het volgende flesje, enz.) zou ik niet al te hard van stapel lopen om de flesjes op te gaan hogen.
    En wie weet drinkt hij volgende week wel ineens het 1ste opgehoogde flesje goed leeg. :)
    Hij is nog maar pas 8 weken, zijn maagje is nog niet zo groot.

Nu was en is mijn meisje (nu nog wel) een goede eter / drinker, en zat ze al redelijk snel aan het maximum aan voeding dat ze mocht hebben. :) Nu dat we begonnen zijn met fruit en groente hapjes merk ik dat weer, ze wil elke keer meer wanneer het schaaltje leeg is, pas als ik laat zien dat het schaaltje leeg is bedaard ze wat.

11. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Heej Daisy,

Bedankt voor je reactie...
    Ik heb m nu 150 gegeven. Maar mag pas dan na 4 uur toch?
    Hij heb nu al honger :S, mag je m dan niet eerder geven?

Liefs Jannn

12. LadyDaisy

Hey Jannn,
    Weet je zeker dat hij honger heeft?
    Wanneer was ze laatste fles?
    Misschien heeft hij grote zuigbehoefte, werkt een speentje?

13. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    Wij zijn toen destijdsgewoon 150 aan gaan bieden....maar onze dochter wilde het ook echt wel hebben :).

Idd, proberen te rekken met een speentje en om de 4 uur 150 geven. Zijn maagj moet er ook aan wennen, dus hij zal idd niet in een keer de hele fles leeg drinken. Maar als je het rekt, heb je kans dat hij die fles daarna wel leeg drinkt :)

14. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ik ben in 1x overgegaan rond de 8 weken, de tijden bij ons zijn 06.00-10.00-14.00-18.00-22.00 en dat gaat super.
    soms drinkt hij niet alles op maarja dan zal hij op dat moment wel even niet zoveel honger hebben.

15. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Bedankt voor jullie reactie! Ik heb vanmorgen om kwart voor 9 150 gegeven en toen weer om kwart voor 1 120 dit dronk hij in 1x helemaal op. Misschien dat hij toch wel die 150 had kunnen hebben...
    Maar nu na de 120 ga ik weer om de 3 uur geven..

16. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik geef Jasmine sinds ong. 1 week ook 150/5. Ben eerst begonnen met de laatste fles ophogen. HIerdoor sliep zij ineens de nachten door :) Daarna ben ik ook de andere flessen langzaam gaan ophogen. In het begin had ze nog wel eens dat ze haar flesje niet helemaal leeg dronk en dat ze weer wat vroeger kwam. Aan de hand van wat zij gedronken had, keek ik of ze alweer wat 'mocht' hebben (zodat ik haar niet ga overvoeden...) De ene keer zat er 3 uur tussen en de andere keer wel 4,5.

Nu 1 week later gaat het eigenlijk heel goed en heeft Jasmine ong. het vlg ritme: 6.00-10.00- 14.00- 18.00- 22.30
    De tijden staan niet helemaal vast...de ene keer komt ze wat eerder en de vlg. keer wat later. Wel vind ik dat zij bij een hoeveelheid van 150 + 5 minimaal 3 uur tussen de voedingen moet hebben zitten en maximaal 4,5 uur.

17. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    jullie gaan qua hoeveelheid ook meteen 30/1 omhoog per fles?

en niet van 135 naar 145 of zo?

18. LadyDaisy

ja, dat heb ik altijd zo gedaan.
    op die manier kun je zelf heel goed in de gaten houden of je kindje meer wil/kan drinken.
    Je zal dan zelf zien dat je kindje niet elke fles hetzelfde leegdrinkt, zodra je gaat verhogen.

persoonlijk heb ik nooit flesvoeding teruggegoten naar 180ml of 120ml. mijn meisje had bij elke fles verschillende honger.
    Nu drinkt ze 9 van de 10 flessen helemaal leeg, soms laat ze iets staan, maar dat is meestal de 1ste middag fles (en ze slaapt ´s ochtends veel)

Deel Deze Pagina