Tip bij moeilijke stoelgang?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Debstertjuh, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn ventje van 5,5 week oud heeft last van een moeilijke stoelgang. Sinds vorige week zijn we al overgestapt op Nutrilon Omneo en Nutriton toegevoegd v.w. de reflux. Ik vrees dat vooral die nutriton zijn ontlasting zo hard maakt, maar voor zijn reflux heeft hij dit echt nodig. Heeft iemand misschien tips de ontlasting soepeler te maken?
    Hij krijgt al 10 ml water extra bij zijn voedingen!

Ben benieuwd naar de tips...

2. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

10ml hielp hier niet echt, 20ml wel!
    succes...

3. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Ik moest mijn zoontje ook een tijd lang gewoon 'helpen' met de thermometer in zn kontje om van de ontlasting af te komen. Wat sneu was dat, huilen van de zere darmpjes :(

Wij zijn toen SAB SIMPLEX druppels gaan gebruiken. Dit is tegen krampjes, maar het is een pruimen extract en helpt ook tegen verstopping. Ik woon in de grensstreek en er zit hier een drogist in Glanerbrug die het verkoopt. Landelijk weet ik niet... zou je even moeten goochelen ;) waar je het kan kopen!

4. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    @uk2011: Deed je dat bij iedere fles die 20 ml extra?

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Bij mn dochter werkte friso comford heel goed, zodra er ook maar een schepje van iets anders door ging zat ze weer verstopt.

6. misa

misa Niet meer actief

Buikje masseren. Met 2 vingers rondjes draaien rond het naveltje (met de klok mee).

7. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar in die Friso comfort zit toch ook johannesbroodpitmeel? Dat is de nutriton ook en volgens mij krijgt hij daar de obstipatie van... Dan neem ik aan dat hij dat ook bij die friso comfort heeft?!

En klopt het trouwens dat de bereidingswijze van de Friso Comfort nogal lastig is, meet gekookt water ofzo?

8. kandy

kandy Actief lid

5 aug 2008
    133
    0
    16
    Hoi,

Bij Quinn werkte een mespuntje bruine suiker of een paar druppeltjes Roos Vicee Laxo in de fles. Daarna.. kwam alles er uit en zag je dat het mannetje opgelucht was..

Succes ermee, wij gebruikten ook Nutrilon Omneo voor Quinn. Je zult zien dat het steeds beter wordt vooral als ie wat ouder wordt en meer gaat bewegen!:)

9. Annanas

Annanas Actief lid

18 jul 2010
    129
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Die 20cc water extra is alleen nuttig als je geen nutriton gebruikt. Want je verdikt het eten toch wel, dan maakt die 20cc extra water dus helemaal niets uit!!

Ons zoontje heeft nog steeds moeilijke stoelgang (direct nadat ik stopte met bv kreeg hij verstopping). Wij gebruiken dus sinds hij 1 maand oud is lactulose. Het is prima spul, doet wat het hoort te doen en werkt niet verslavend want het wordt niet opgenomen door het lichaam.
    Enige nadeel is dat je met die lactulose in de weer blijft (maar goed dat doe je met normaal eten en ect nutriton en evt cinababy of infacol of zo ook!)

Probeer eens lactulose :)

10. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Wij hadden hierbij in het begin ook last van wij zijn volledig overgegaan op omneo kan jij dat ook niet doen?

En toen wij overgingen ging het pas na een week echt goed met poepen :)

11. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef pepijn ook volledig omneo, alleen moet ik dit met nutriton indikke vanwege de verborgen reflux wat hij heeft.

12. misa

misa Niet meer actief

Ik zou denken dat 20 ml water wel degelijk kan helpen, ook al dik je in. Want het gaat om het vocht dat ze binnen krijgen.

En misschien is die roosvice laxo wat, als dat al mag. :)

13. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Mart krijgt ook lactulose, 5 ml bij z'n fles in de ochtend, en nu poept hij weer gewoon.Door de forte zat hij zo verstopt, echt zielig. Nu kan hij elke dag gewoon poepen. Lactulose maakt de darmen niet lui, maakt alleen de ontlasting zachter.
    Ik neem aan dat we er mee kunnen stoppen als hij fruit en groente krijgt, dat laxeert echt wel.
    Hij heeft geen krampjes van de lactulose gelukkig.

14. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Lars heeft eigenlijk altijd al last van verstopping. Ik dacht het wel beter zou gaan als hij fruit en groente kreeg, maar het werkt hier dus niet. Hij krijgt ook Nutriton door de fles ivm reflux.
    Lars krijgt nu s'morgens 5ml lactulose door de fles, hier poept hij goed op :). Heb vanmorgen eens roosvicee laxo door de fles gedaan ipv Lactulose, maar tot nu toe nog geen resultaat.

15. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag toch maar langs de huisarts geweest... En die heeft ook lactulose voorgeschreven. Of de keuze om alleen de omneo te geven, maar dan vrees ik dat de reflux weer snel terug is!
    Dus denk dat ik morgen toch maar start met de lactulose. Hoop dat hij daar weer geen krampjes van krijgt!

Deel Deze Pagina