Hello dames! Ik post deze even namens mijn schoonzusje. Ze heeft een lastig probleem op dit moment. Haar dochtertje van 1,5 heeft een amoxi kuur gekregen vanwege oorontsteking. Gisteren is ze er 2 keer mee naar de huisartsen post geweest, en ze komt net terug van de huisarts. Het kind eet altijd al slecht, maar sinds gisteren helemaal niet meer. Drinken doet ze sinds gisteren ook niet meer. De antibiotica is met geen mogelijkheid in het kindje te krijgen. Zelf heb ik 3 kiddo's, maar bij antibiotica doe ik het door een hapje yoghurt of door het drinken als ze het echt weigeren. Mijn nichtje wil dus niet eten of drinken. Ze zit nu tegen uitdroging aan, en MOET haar medicatie gaan nemen. Hebben jullie nog tips over hoe mijn schoonzus de kleine haar medicijnen kan geven? (achter in de keel spuiten resulteerde in overgeven, dus dat hielp ook niet) Alvast bedankt voor de tips!!!
fruithapje van 4 maanden gaat dat er ook niet in? dat is vaak het enigste wat er nog in gaat als ze niet willen eten, misschien dat proberen en dan de meds erdoor. sterkte iig lijkt me wel erg ja als je kindje (van je schoonzus) niet wil eten
Nope ook geen fruit hapjes.... Stomme is dat de ha dan zegt: tja ik zou het niet weten, klooi maar wat aan tot het wel lukt. Maar ze moet vanavond haar eerste dosis binnen krijgen/ houden! Tja lekker makkelijk!
Phoe lastig hoor, maar als ze NIKS wil drinken moet het heel snel afgelopen zijn ! Ze nmoet haar plasluiers iig goed in de gaten houden! Ik zou het eerlijk gezegd ook niet weten. Wij laten de AB altijd OF uit het kleine medicijnflesje drinken, OF van een lepeltje afhappen. Wil ze wel een fopspeen? Deze kan je schoonzus dan in de medicijnen dopen en op laten zuigen, en dit tig keer herhalen?
mijn zoon moest eerst ook een antibiotica en die was echt walgelijk vies van smaak, ik kreeg het op geen enkele mogelijkheid naar binnen. Heb zelf een druppeltje geproefd ik ging echt over mn nek dat was echt vies. Je kon het ook niet in drinken doen want dan moet je t echt oplossen in liters drinken wil je die paar ml antibiotica niet proeven,. Wat ik dus deed (heel zielig maar kansloos) was hem in de houtgreep houden en met een spuitje in zn mond doen. Ik vond het echt vreselijk moest er gewoon om huilen, maar hij moest die antibiotica echt in nemen... De meeste zijn niet zo vies van smaak want normaal had ik er geen problemen mee, misschien dat die van je nichtje ook zon enorm vieze is
Inderdaad zoals adi zegt zou ik een fopspeen gebruiken (als ze die gebruikt natuurlijk). Of een beetje op je vinger en haar daar aan laten zuigen. Maar als ze vanavond nog nix wil drinken zou ik terug gaan naar de hap.
Hey dames! Bedankt voor de reacties! Ze KAN niet zonder haar fopspeen! Gouden tip! Ik ga m gelijk doorgeven! Ze heeft sinds gisteren geen plas luiers meer gehad... Toch vond de huisarts dat het nog wel een dagje kan wachten. Als ze morgen nog niet gedronken heeft, moet ze terug komen.... Dus.. Ik ga even bellen! Thanks
sinds gistermiddag geen plasluiers waaaaaaaaaaat echt een belachelijke huisarts sorry dat ik het zeg. maar ik zou echt als ze vanavond nog niks binnen heeft gekegen naar de hap gaan.
Haar gezichtje iets omhoog houden, in het wangzakje spuiten (beetje bij beetje). Door haar gezicht omhoog te houden, moet ze wel slikken. Vond het niet leuk om het zo te doen, maar zo is het bij ons uiteindelijk op advies van de huisarts gelukt.
je hebt fopspeentjes waar je medicijnen in kan doen... dat ze het zo opzuigen... maar voor je dát nu weer hebt, ben je ook al weer te laat denk ik. Moeilijk hoor.
Is t dan niet een idee om een gat te maken in de fopspeen? aan t topje zeg maar.. en dan door erin te knijpen de AB erin opzuigen en dan laten sabbelen.. erin dopen zal wel erg lang duren en misschien lukt t zo.. en als t erg vies is zou je t kunnen mengen met iets heel zoets en dat dan in de speen doen.. ideaal is anders maar als ze de medicijnen erin krijgt door bijvoorbeeld op pure limonadesiroop te sabbelen is t voor een goed doel toch?! Oh en ik zou ook de plasluiers in de gaten blijven houden en de huid van t kindje, ook opletten of ze nog alert is met mensen volgen enzo. En bij twijfel gewoon naar de HAP bellen hoor! want een "oh t kan nog wel ff" en "ik weet t niet klooi maar aan" zou ik ook niet pikken van een huisarts!!! (Als er nood aan de man is en een kind krijgt geen vocht en medicijnen binnen kan t altijd nog opgenomen worden en via infuus alles krijgen neem ik aan! :S )
Als ze gek is op haar fospeen, dan i9s dit misschien wel wat. Een medicijnspeen: Medicijnspeen De Vos HealthShop van de Fa. A. Vos en Zoons Medicijnspeen - De Babykraam Misschien issi ook wel bij de apotheek verkrijgbaar. Succes!
Bedankt voor alle reacties! Helaas, fopspeen werkte ook niet! Misschien is dan zo'n speciale speen idd een idee... Volgens de ha was ze nog alert genoeg.... Tja, het kan dan natuurlijk snel slechter gaan! Mijn oudste (was wel veel kleiner maar toch) is toen ze ziek was uit voorzorg opgenomen en aan het infuus gehangen. Bleek achteraf ook echt nodig te zijn geweest! Mag het misschien niet zeggen, maar elke keer dat je terug moet komen bij de ha of hap is het toch weer kassa?! Ik kan me er iig erg boos om maken, hoe mijn schoonzusje weg gestuurd is! Dan begint het wel heel erg op een politiek/ kosten spelletje te lijken! Ik ga zo nog eens bellen hoe het met de kleine is.....