Speen perikelen

Discussie in 'Voeding' gestart door Jola81, 24 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jola81

Jola81 Niet meer actief

Hallo allemaal,

We lopen op dit moment een beetje te 'rommelen' met de fles. Het is namelijk zo dat Daniël met een kleine speen ontzettend langzaam drinkt. Hij doet dan met gemak een uur over zijn fles, maar eigenlijk is hij het na een half uur al zat en wil hij niet meer drinken. Dat heb ik een tijdje zo gelaten, maar dan drinkt hij steeds maar kleine beetjes en heeft een uur later alweer honger.

Daarom probeerde ik een grotere speen, maar dan slobbert hij in 10 minuten 180/6 naar binnen. Met een paar keer boeren kan ik het nog wel rekken tot 15 minuten, maar langer wordt het echt niet.

Hebben jullie nog tips om hem óf langzamer te laten drinken met een grote speen, óf sneller met een kleine speen?

2. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Je kan een beetje johannesbroodpitmeel (nutriton) toevoegen, zodat het wat dikker wordt. En dan de grotere speen nemen...
    Of het gaatje in je kleine speen wat groter maken.

Liefs Allistair

3. Jola81

Jola81 Niet meer actief

Kun je dat gewoon zomaar toevoegen? Doet het, behalve de melk dikker maken, nog andere dingen? Daniël is nog niet zo heel oud, nog geen 3 maanden, dus ik wil liever niet het risico lopen op een allergie o.i.d.

4. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    ik zou inderdaad het gat in de kleine speen iets groter maken.

5. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

8 mrt 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Ik denk dat ie van het lange drinken juist moe wordt. Mijn ventje slobbert vanaf het begin al zonder problemen een fles binnen 5 minuten naar binnen met de kleinste speen. Ik zou dan denk ik voor die grotere speen gaan en dat ie in 10 minuten klaar is, dan dat hij heel hard moet werken met die kleine speen.

6. tulip

tulip Niet meer actief

tja wat beter is vind ik ook moeilijk, ik zou niet zomaar iets toevoegen zoals jbpm o.i.d. dat krijgen kindjes die veel spugen of iets anders. Lijkt mij niet zo goed om zomaar te geven.

Hier was de fles met de kleinste speen ook met 10 minuten leeg. Ik kon er ook nooit iets aan doen.

7. Jola81

Jola81 Niet meer actief

@ Butt3rfly: aan het eind van zijn fles heeft hij helaas altijd nog een beetje zuigbehoefte over. Hij is na de voeding een kwartier tot een half uur erg ontevreden en bijna niet stil te krijgen. Daarom zou ik het fijn vinden als hij er wat langer over deed.

Ik geef hem nu af en toe een fopspeen, maar daar kan hij nog niet echt mee overweg. Hij sabbelt er een paar keer aan en dan valt hij weer uit zijn mond. Een paar keer de fopspeen terug stoppen vind ik niet erg, maar ik blijf niet aan de gang.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    HIer hebben we een tijdje de fles in 2x gegeven. Ze krijgt bv en dus niet zo vaak de fles, maar in het begin deed ze er ook ongeveer een uur over. Als we er een kwartiertje tussen lieten, dronk ze in verhouding meer, was ze dus ook langer tevreden en ze dronk gewoon beter.

9. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    we hebben 2 snelle drinkers gemiddeld 5a10 minuten fles 180=6 leeg met de 123 speen
    andere spenen accepterden ze niet ging te langzaam en krijsden ze alles bij elkaar de dan maar snel, tussen door mochten we ook niet stoppen voor een boer want dan waren ze helemaal overstuur. nou dan maar snel en na de fles een dik kwartier recht op anders kwam het er weer uit

10. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Mijn zoontje krijgt ook 180/6 en met de 1 speen duurd het ook verschrikkelijk lang voor die de fles leeg heeft en halverwege viel die vaak in slaap omdat hij moe werd van het lange zuigen. Nu doe ik tegenwoordig eerst de 1 speen en halverwege de fles als ik merk dat ie moe begint te worden schakel ik over op een 2 speen en dan drinkt ie hier de fles wel leeg.
    123 speen was hier geen succes ging in alle standen veel te snel en de hele fles op de 2 speen dan spuugt ie alles weer net zo hard uit.

11. Jola81

Jola81 Niet meer actief

@ Jewe, dat wisselen van speen heb ik ook geprobeerd, maar dat was niet zo'n succes. Hij was dan al zo gewend aan het relatief harde zuigen aan die kleine speen, dat hij zich doorlopend verslikte bij de grote speen. Ook liep er dan veel melk bij zijn mondhoeken naar buiten.
    Andersom accepteerde hij helaas zelf niet. Als ik van een grote naar een kleine speen wissel, krijst hij de hele boel bij elkaar.

Ook pauzeren tussendoor is geen groot succes. Een korte pauze voor een boertje is geen probleem. Maar zodra de pauzes langer zijn, heb je grote kans dat hij besluit om daarna maar helemaal niet meer te drinken, waardoor hij dus binnen een uur alweer hongerig wakker wordt.

Over twee weken heb ik een afspraak bij het CB, dan zal ik er ook nog eens naar vragen.

12. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik zou gaan voor optie 2 en niks doen. ik zou bij zulke kleintjes niet zomaar op eigen houtje iets gaan toevoegen. gewoon proberen te rekken tot 10/15 minuten. het ideale is inderdaad 20 min maar elke kind is anders. zolang het geen 5 minuten is waarna hij dan alles weer uitspuugd omdat het te snel ging zou ik het bij optie 2 laten. van optie 1 wordt hij duidelijk veel te moe.

Deel Deze Pagina