Bij het cb is gezegd dat hij maar 10cc per dag mag. Maar het lijkt mij een beetje te weinig. Weet iemand hoeveel water een baby van 3 maanden mag drinken?
Ik weet niet of er echt een max aan zit, maar water (of in elk geval veel water) vult de buik ook en het kan zijn dat hij z'n flessen dan minder goed drinkt. Dat moet je voorkomen natuurlijk. Het water is echt extra. Maar dat zou ik ook alleen met extreme warmte doen hoor, met deze temperatuur zouden de flessen voldoende moeten zijn. Waarom wil je water geven??
10cc wordt vaak idd aangeraden als je kindje last heeft van obstipatie of als het warm is. Vraag me ook af wat je reden is, want in principe moeten de flessen nu genoeg zijn.
Water is niet nodig bij 3 maanden behalve om de fles wat wateriger te maken bijvoorbeeld bij obstipatie of zeer warm weer. Verder is water geven af te raden omdat dit dan ipv voeding wordt gedronken en in water zit niets om van te groeien! 10cc max
Hi, Ik moest water gaan geven, ten eerste om hem er aan te laten wennen en ten tweede, we wonen nog even in Curacao. De eerste (toen nog in NL) heeft ook nooit water gekregen dus het verbaasde mij ook dat ik het moest gaan doen. We hebben ons er nu niet helemaal aan gehouden omdat we zelf ook wisten dat het een voeding kan vervangen. Gisteren had hij zo'n dorst door het weer dat hij het halve flesje leegdronk, gelukkig wel gewoon zijn voedingen. Maar het was wel meteen een vraag die te binnen schoot.
Ik zou gewoon wat extra melk aanbieden ipv water. Bij 3 maanden zit er een max van een liter aan bij flesvoeding geloof ik?? Van de borst mag de kleine zoveel als het maar op kan krijgen. Correct me if I'm wrong.
Misschien begrijp ik het nog niet goed, maar waarom moest je dan water gaan geven, waarom moet hij eraan wennen en van wie dan?? sorry als ik het nog niet goed begrijp.
In warmere landen kan ik het me voorstellen dat je je kindje wat extra water moet geven, Zeker als het uit NL komt en dan in een andere temperatuur terecht komt. Met ca 3 maanden hoef je je kindje geen extra water te geven. Inderdaad hoogstens 10cc bij warmte of obstipatie. Verder niet hoor...
Hi, het cb alhier heeft gezegd dat hij water moet drinken. Hij is hier geboren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook erg vreemd vond toen ik het hoorde, we houden ons er ook niet aan omdat hij nog moet leren opbouwen van de flesvoeding. Er zit idd een max. van een liter per 24 uur aan flesvoeding. Ik ga hem er niet verder aan laten wennen en hem extra melk geven want hij drinkt per 24 uur ca 750 ml.
Ik kan me ergens wel voorstellen dat je in een tropisch land extra vocht moet geven aan een kleine baby die geen borstvoeding krijgt. Het advies dat in NL wordt gegeven is gespitst op Nederlandse situatie en het betekent niet dat de hele wereldbevolking zich daaraan moet houden. Als je kleine voldoende flesvoeding krijgt (voor zijn leeftijd en gewicht) en daar goed op groeit zou ik niet zomaar ineens de kunstvoeding gaan verhogen naar bijv. een liter per dag omdat het tropisch warm is buiten. Er bestaat ook zoiets als teveel flesvoeding voor een bepaald gewicht. Voor borstvoeding geldt natuulijk een ander verhaal.
De norm bij fv is toch 150 ml per kg of zo met een max van 1 liter (vanaf een bepaald gewicht dus). Ik weet het niet precies want ik geef bv, maar zoiets staat me bij.
Als je al extra water moet geven, dan zou ik dat bij de rest van de fles doen, dus niet water los geven. Wennen, vind ik vreemd, dat kan je doen vanaf 6 maanden. Net als fruit, groente, broodkorst etc.