speen probleem. herkenning? advies?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MommyB, 1 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou toch proberen iets aan die speenafhankelijkheid te doen.
    Dat nachtelijk wakker worden, is dat niet gewoon ook mamahonger?

Verder: kinderartsen weten helaas niet zoveel over eten voor baby's. Ik vind het een erg raar voedingsschema, en ik vraag me af of hij ook zoveel problemen zou hebben als hij gewoon melkvoedingen zou krijgen die bij zijn leeftijd passen. Dus gewoon een fles of zes en veel kleiner en geen vast voedsel.

2. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63

Dit denk ik eerlijk gezegd ook. 7.5 kg of niet..t is nog wel een ieniemienie baby qua ontwikkeling.

3. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    Ik snap jullie reactie qua voedingen, maar na de afgelopen tijd waarin het allemaal niet liep, ben ik blij dat er nu een regelmaat inzit. Hij doet het goed op het schema wat we hebben, is tevreden, geen krampen en is verzadigd. Hij slaapt inmiddels zelfstandig ipv de hele dag op mij. Het loopt nu eindelijk waardoor ik voorlopig geen veranderingen meer wil doorvoeren.

Er zijn wel meer kindjes die rond deze tijd naar de 4 voedingen gaan. Mij zoontje is geboren bij 41 + 5. Dus is ook al wat ouder en een beer van een baby. Ik ben overgestapt naar 4 voedingen n.a.v. zijn behoefte, de kinderarts heeft het alleen maar bevestigd.

Enige probleem wat ik nog wil tackelen is het wakker zijn om half 4.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

dan slaapt hij niet goed. Alle kinderen laten de speen vallen wanneer ze echt in slaap zijn (totale ontspanning). Het probleem hier is dus dat hetmkind niet in een diepe,slaap komt.. ik zou daar eens naar kijken. Slapen met speen is slecht voor de mondontwikkeling en leidt tot meer verkoudheid en infecties.

5. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    aangezien hij 4 voedingen krijgt, is het niet een enorme zuigbehoefte? Ik weet niet wat voor fles/speen je overdag gebruikt en hoe lang hij hierover doet? Misschien als hij overdag langer over zn flesjes doet, hij 's nachts minder zuigbehoefte heeft?

Bij nichtje werkt de knuffel-je-speen wel dus wie weet heeft het bij jou ook success ;)

6. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    in een huis
    Hij heeft dr brown met nummer 3 speen ivm de JBPM, maar moet zeggen dat de flessen redelijk rap gaan. Minuut of 13. Kan eens kijken als ik eerste helft van de fles weer terug ga na nr 2. Klinkt wel heel logisch. Dank je wel.

Mijn vriend gaf vanmorgen aan dat hij denkt dat ons zoontje na half 4 niet meer in een diepe slaap komt en daardoor constant de speen wil. Hij gaat vanaf half 7 / 7 uur zijn nachtslaap in. Misschien eens kijken of we dat kunnen verleggen na wat later. Of is dit een normale tijd?

Knuffel je speen snap hij nog weinig van maar het is een leuk nieuw iets om mee te oefenen. :D

7. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Dat zou best eens kunnen dat ie niet goed slaapt. Maar morgen heb ik ook een afspraak bij een osteopaat, wellicht kan zij een oorzaak vinden.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dit dus. Laat eens goed checken op oorinfectie o.i.d.! Bij veel pijntjes en kwalen (oortjes, verkoudheid, kramp, reflux, geeft speen pijnverlchting, maar de kwaliteit van slapen is minder.

Een kind dat echt in slaap is heeft helemaal geen spierspanning meer, speen (of tepel) valt zo uit de mond, armpjes en beentjes zijn helemaal slp.
    Mijn kinderen vielen als baby aan de borst in slaap, en als wachtte tot ze zo heel diep sliepen kon ik ze zonder problemen of wakker worden wegleggen. Je kon een kanon afschieten, ze merkten het niet. Maar je moet echt geduld hebben tot die hele diepe slaap.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Volgens mij zit hij dan gewoon in een andere tijdzone...half zeven is vroeg, half vier is vroeg...als je die jetlag nou eens met twee of drie uur kunt verschuiven?

10. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    in een huis
    Ik dacht laat ik dit eens proberen, gister om 17.00 uur de fles gegeven, 18.30 een paar hapjes groente en om 19.30 uur op bed. Normaal zou ik om 21.30 uur wekken voor de fles en nu dus een keer niet. Zl heeft geslapen tot 6.00 uur!! Nu wel een fles te weinig gehad dus ga kijken of ik ze iets korter op elkaar kan geven. Bijv. 7/11/15/19. Mocht hij zich dan s nachts melden een klein flesje er bij. En hoewel dit maar 1 keer was geeft dit de mens moed :) ik sta met alle liefde om 6 uur op als de uurtjes slaapmdaarvoor nu ondoorbroken worden.

Btw ik was natuurlijk wel wakker :(, schrok om 4 uur zo dat hij zich nog niet gemeld had dat ik na kijken op zijn kamertje niet meer echt in slaap kon komen.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als hij niet wakker werd dan denk ik niet dat hij te weinig gegeten heeft, dus ik zou niet meer eten in eenkortere tijd gaan proppen.

Deel Deze Pagina