Hoe hebben jullie osteopathie ervaren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Feilo09, 17 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Hoi allemaal,

ik ben net voor het eerst met mijn dochter bij de osteopaat geweest, omdat ze erg onrustig kan zijn en een moeilijke drinker is. Nu vond ik het nogal, eh.. vaag. :)

Mijn dochter lag met haar beentjes omhoog tegen haar benen en die werden vastgehouden, samen met haar handjes. Ze moest in slaap vallen, want dan kan ze haar het beste behandelen. Nikki lag het eerste half uur een beetje te lachen en keek steeds van mij naar haar, daarna vond ze het toch wel vervelend worden en zette het op een brullen. De osteopaat zei later dat ze Nikki paniekerig vond (vreemd he, als je in de houdgreep word gehouden door een vrouw die je niet kent). Uiteindelijk viel Nikki toch in slaap en de osteopaat zei; ik ben haar nu aan het behandelen. Maar ik zag niets ;) Ze hield gewoon nog haar handjes en voetjes vast. Volgens haar heeft Nikki een blokkade bij haar schoudertjes en druk op haar borstkastje. Ik kreeg als tip mee om met mijn dochter over de bevalling te praten en ze zei steeds; jij kan het niet voor haar doen, ze moet het zélf doen.

Naaah, ik weet dit niet hoor meiden! Misschien ben ik hier wel te nuchter voor.. Ik moet nu nog 2 keer terug ook..
    Dit eerste consult kostte al 95 euro :$ Gelukkig wordt het vergoed door mijn zorgverzekeraar, maar toch.

Hoe hebben jullie dit ervaren?

2. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    klinkt idd erg vaaag zoals jij het beschrijft! Hier ook naar osteopaat geweest toen mn dochter drie weken was. Ze hoefde helemaal niet te slapen tijdens de behandeling, ze werd er juist wakker van. Hij heeft haar toen met zn handen rustig helemaal onderzocht, vertelde ook precies wat hij deed. Hij voelde alles gewoon na. Hij vertelde toen dat ze een blokkade had bij haar eerste wervel en liet vervolgens zien dmv haar hoofdje heel rustig draaien dat ze haar hoofdje niet naar links kon draaien zonder haar schouders mee te nemen. Kortom dat zat vast, vergelijk het met als je zelf een stijve nek hebt dan kan je dat zelf ook niet goed. Hij heeft toen heel rustig met zijn vingers (hoe dat weet ik ook niet) die wervel weer los gemaakt en liet daarna zien dat ze nu wel haar hoofdje naar beide kanten kon draaien en daarbij haar schouders plat op tafel kon laten liggen.
    Ik vond het juist heel duidelijk wat hij deed, terwijl ik ook erg nuchter ben ingesteld. Maar goed, misschien verschilt dit echt per osteopaat??

3. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Kijk, dat vind ik wel aannemelijk klinken!

Maar zij heeft Nikki helemaal niet onderzocht. Mocht gewoon haar kleertjes aanlaten en hield echt alleen handjes en voetjes vast, voor de rest helemaal niets. Misschien was dit wel een kwakzalver?

Ik ga er in ieder geval niet meer heen ;)

4. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Wij zijn vorige week voor het eertst geweest, maar het ging niet zoals bij jou hoor.....Inderdaad zoals bij Mirjam.

Stomme vraag misschien maar is hij wel aangesloten bij iets? Niet dat hij gewoon 'zegt' een osteopaat te zijn, maar geen papieren heeft...

5. mamasince2010

mamasince2010 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.026
    0
    0
    brabantse land
    hmmm mijn bezoeken aan de osteopaat verliepen tot ook heel anders

mijn verhaal sluit precies aan op dat van mirjamrn.
    ik heb er juist goede ervaringen mee

wel vervelend dat je eigenlijk niet meer een voldaan gevoel weg gbent gegaan

6. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Ja, ze zijn wel aangesloten bij de Nederlandse vereniging voor Osteopaten. Daar had ik ook eerst op gecheckt.

Wat ik ook gek vond was dat ik voor ik erheen ging een vragenlijst in moest vullen en mailen. Toen we binnenkwamen pakte ze die er even bij maar begon er voor de rest helemaal niet over. Vroeg ook niet of ik dingen toe wilde lichten of iets dergelijks.

Ik krijg steeds meer het idee dat we belazerd zijn :(

7. mamasince2010

mamasince2010 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.026
    0
    0
    brabantse land
    vragenlijst heb ik ook niet gehad van te voren.
    eerste bezoek indd wel eerst het een en ander door gelopen

Waarom bel je niet en geef je aan dat je met een ontevreden gevoel weg bent gegaan?

8. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Hmmm hier ging t ook anders. Moest eerst wat vragen beantwoorden over haar gedrag en daarna heeft ie haar onderzocht. Het behandelen bestond hier vooral uit kleine tikjes op de spieren met een soort apparaatje. Hier heeft t goed geholpen.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik vind het vaag klinken. Is deze osteopaat aangesloten bij het nederlandse register voor osteopaten? Zoniet, dan zou ik er eentje zoeken die dat wel zijn.
    Die zijn doorgaans ook wat goedkoper, volgens mij.
    zie www.osteopathie.nl

Dit klinkt me echt niet als osteopathie in de oren, ik heb er hele andere (en zeer goede) ervaringen mee, zowel voor mijzelf als voor Thirza, (huilbaby, voorkeurshouding, reflux, darmkrampen).

10. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Via die site heb ik mijn osteopaat gevonden Rozemarijke.
    Had ook zoveel goede verhalen gehoord dat ik het ook een kans wilde geven.

11. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    klinkt heel vreemd..

Ik kan ook niet precies zeggen wat hij doet. maar idd soort van het hele lijfje masseren.. en "behandelen" mijn ventje vind het helemaal niks en huilt de hele behandeling om het vervolgens daarna super te doen. dus wat die man doet doet ie maar hij doet het goed:D

wat jouw verhaal betreft zet ik heeel veel????? bij.

zou een ander zoeken als ik jou was

12. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

4 feb 2009
    665
    0
    0
    Hier ook slechte ervaring hoor! Later bij de mt geweest en dat was veeeeeel beter!

13. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    met madelief ook geweest, en ik had gelijk een héél ander kind! blij dat ik die stap heb genomen!
    ze hoefde hier ook niet te slapen hoor, das wel ene beetje vaag

14. muis26

muis26 Fanatiek lid

nou mijn kindje had het ook moeilijk na de bevalling.... last van zijn nekje etc... maar op het consultatie bureau zei zowel de wijkverpleegkundige als de arts.... NEVER NOOIT NIET NAAR EEN OSTEOPAAT!!

-het zijn GEEN wetenschappers
    -het zijn geen artsen
    -het is ALTERNATIEF (en die naam heeft het niet voor niets)

ze vertelde me hier, je moet nooooooooit ten nimmer aan zon klein lichaampje zitten (wervels etv verplaatsen of hard ergens drukken) zonder dat je daar voor gestudeerd hebt. En tuurlijk hebben ze wel een fysio opleiding gedaan. maar mensen kom op dit is HBO niveau... een arts studeert 6 jaar geneeskunde en dan nog es minimaal 6 jaar een opleiding.....

Ik zou echt nooit t leven van mijn kindje op het spel zetten hiermee, kijk dat je zelf gaat voor iets kleins oke, dat heb ik zelfs gedaan met mijn bekkeninstabiliteit omdat NIKS meer hielp en ik wel overal voor open sta

En dat zal ik ook even vertellen --> ik ben daar een paar keer geweest.... moest 3 kwartier op een keiharde onderzoeksbank liggen waardoor ik de rest van de avond hier huilend op de bank lag van de pijn.... en ze deed NIKS, werkelijk waar NIKS... ze begon bij mijn voeten, legde haar handen erop.....1 minuut, toen mijn knieeen, en aangekomen bij mijn bekken zei ze '' ja ik voel dat je bekken erg instabiel is'' nou sorry hoor, maar door alleen je handen erop te leggen, niet te voelen of te onderzoeken of wat dan ook, kan je mij niet vertellen dat je dat via een of andere energie binnen krijgt.

lang verhaal, kort gemaakt... ik vind het echt gigantische oplichting.... ik had alleen nog maar meer pijn en het deed echt totaaaal niks..... kost me alleen een hoop geld.

Dus volg je gevoel, en ga alstjeblieft daar niet meer heen met je beebs....

Liefs Muis

15. muis26

muis26 Fanatiek lid

oja nog iets...

Goeie vriendin van mij is operatie assistente, en collega van haar had ook een kleintje, ging ook naar osteopaat... ook op de borstkast gedrukt en schijnbaar zo hard dat het kindje ineens op hield met ademhalen en in de armen van die collega stierf...

dit zei ik ook op het CB bij ons, en ze zij dat ze het daarom afraadde , omdat er steeds meer van dit soort dingen gebeuren.

16. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Onze KA heeft ons ook verzocht er heel goed over na te denken omdat er een keer een baby is overleden. Ik ben 2 keer geweest (daarvoor al) en heb zag er gelukkig onschuldig uit. Heeft hem niet vastgebonden ofzo gewoon beetje massage. Ik zag geen verbetering en vroeg me ook af waarom ik daar naartoe ben geweest. Voel me best schuldig dat ik ben geweest eigenlijk. Sta er ook niet meer achter en ben naar de fysio gegaan en haar tips zijn effectief geweest. Hij zei ook wel dingen die ik zelf ook wel kon bedenken, van hij heeft last van zijn darmen, ja wel kind van een maand oud heeft dat niet!

Onze ka heeft gezegd als je iets in de alternatieve zweer wilt doen raadde ze acupunctuur aan. Ze doet hier onderzoek na en had al goede resultaten bij babies gezien. Ik mocht ook dan naar 1 iemand gaan met wie ze onderzoek doet en niet naar iemand anders. Voorlopig heb ik dit niet gedaan omdat de fysio en medicijnen hun werk voorlopig goed doen.

17. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    vreemd allemaal. tis tegenstrijdig. bij het CB hebben ze me de osteopaat geadviseerd bij de 2de. toen niet gedacht.
    Door dat soort verhalen vind ik het wel eng. maar mijn kereltje doet het er goed op. (hopelijk hoef ik niet meer terug trouwens)
    Hij deed overigens niks waarbij ik zoiets had van! aaah! dat is gevaarlijk. hij is enorm voorzichtig in zijn handelingen. dus heb er wel vertrouwen in.

18. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    k schrik wel een beetje van alle bovenstaande reacties. Klinkt niet goed!!
    Ik ben er nu geweest bij mn beide dochters en wij vonden (mn man en ik) allebei juist heel erg goed en duidelijk wat de osteopaat deed. Dus ja, k denk wel dat k naar de vervolgafspraak van mn dochter nog ga, maar ik hou mn oren en ogen wel open!!

19. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Ja ik ben er ook behoorlijk van geschrokken :(
    Ik heb wel eens vernomen dat sommige osteopaten kraken, maar dat mag natuurlijk never nooit bij een baby! :(

20. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    de osteopaat waar ik geweest ben verteld ook heel duidelijk dat ie idd niet ging kraken omdat dit idd absoluut niet mag. Heeft ie dus ook niet gedaan!

Deel Deze Pagina