Hoi hoi Ik weet niet goed waar ik het moet plaatsen maar, onze baby spuugt vaak. Na elke voeding wel. We verschonen haar al voor een voeding, want erna is voor haar niets. Dan blijft ze spugen. Maar ook na de voeding spuugt ze. Ik hou haar eerst bijna een half uur bij me en wat rechter op, maar als ze eenmaal ligt dan begint het weer. Heeft iemand tips tegen het spugen? Ze is nu 11 dagen. Dank jullie wel
Onze had dat ook en met wat johannesbroodpitmeel door de voeding werd het wel wat minder en zoals je al doet goed omhoog houden en we hadden de hoofdeind van bedje wat omhoog gedaan en goed laten boeren en we hadden daarna dr brown fles aangeschaft dan drinken ze ook op hun snelheid is gelijk ook voor krampjes..maar helemaal weg gaat het niet maar ze groeien er wel overheen maar geen leuk gezicht Maar zou wel in de gaten houden als of ze geen reflux heeft of iets en als ze meer last heb van dingen dat het geen koemelk allergie is maar bij veel kindjes is het onschuldig bij de meeste is dat klepje nog niet helemaal goed ontwikkeld bij de slokdarm en dan krijg je deze taferelen Succes
Inderdaad Johannesbroodpitmeel, ook zijn wij met onze dochter bij de osteopaat geweest omdat veel spugen niet normaal is,die ontdekte dat er een wervel in haar nek scheef zat, ook wel Kiss syndroom genoemd. Dit verklaarde het vele spugen en ook darm krampjes. Bij onze dochter kwam dit waarschijnlijk door de vacuümpomp bevalling. Succes!
Ok dan had de oorzaak ook bij ona geweest kunnen zijn ook vacuümpomp te pas gekomen en spugen en krampjes.. helaas pas bij 6 maanden naar osteopaat gegaan toen het spugen al voorbij was.. slechte inlichtingen soms ook al ga je naar de dokter
Ik geef borstvoeding dus hoe geef ik haar dat?? En ik hoop maar dat alles goed is met haar. Nu word ik toch wat ongerust..
bij kruidvat,etos.... En volgens mij.. ga je dat voor de borstvoeding geven met een lepeltje.. maar weet niet zeker hoe dat gaat
Let wel op dat ze verstopping /krampjes kunnen krijgen van johannesbroodpitmeel. Spuugt ze veel of zijn het gewoon mondjes melk wat ze teruggeeft?
Bij borstvoeding moet je het inderdaad van te voren geven, staat op de verpakking hoor.. Zou je nu niet te druk maken,dat komt bij veel babys voor hoor. Zoals ze geen andere symptomen heeft zoals uitslag of moeilijker adem halen anders zou het wel een andere oorzaak zijn. Mijn spuugde af en toe net bij de exorcist maar zolang ze goed aankomen en verder niets mankeren.. het is alleen heel vervelend En met dat poepen inderdaad, mijne poepte ook moeilijker daardoor maar gaf toen maar minder dan aanbevolen was en op andere melk overgestapt voor moeilijkere ontlasting en was het klaar maar goed jij geeft bv dus dat is geen optie
Ons zoontje spuugde ook veel. Shirtje na shirtje verschoonden we overdag. Steeds golven zure melk. Toen ik twee weken consequent stopte met koemelkeiwit werd het echt beter. Misschien nog om in je achterhoofd te houden. Dit zou je kunnen proberen, misschien is ze gevoelig voor koemelkeiwit.
Ook een spuger gehad. Met johannesbroodpitmeel is dat echt zoveel beter geworden. Maar ze had sowieso moeite om het binnen te houden. Wij hielden haar standaard een half uur (ongeveer) na iedere voeding een beetje rechtop. Ook wat meer rechtop laten drinken zodat het makkelijker de goede kant op stroomt. En wat ook een klein beetje hielp was om af en toe even te pauzeren tijdens het drinken. Ze dronk zo ongelofelijk gulzig. Maar dat was allemaal uit een flesje. Maar johannesbroodpitmeel was echt de gouden tip. Je moet misschien even op zoek naar de juiste verhouding. Maar bij ons kindje kwam er er per dag één of twee voedingen bijna helemaal uit. Met jbpm bleef het daarna beperkt tot een mondje teruggeven zoals ze dat zo mooi noemen.