Wat doen jullie en wat werkt volgens jullie het beste als jullie dreumes iets doet wat niet mag? Negeren of afleren? (met afleren bedoel ik bijv 'nee-zeggen').
Nee zeggen en afleiden. dus even als voorbeeld je kind zit aan de afstandbediening dan nee zeggen en dan iets aanbieden waar je kindje wel aan mag zitten, eigen speelgoed etc
Het woord nee leverd een lachende dreumes op.. Weghalen en afleiden.. Bv bij het eigen speelgoed zetten.. Of voorwerp aanpakken.. Dank je zeggen (wij dus) en iets geven wat wel mag
Hangt er erg van af... maar in principe vertellen dat het niet mag, afleiden en iets anders aanbieden.
Dit idd. Vind ik zelf trouwens niet vallen onder "afleren", vind dat zo'n gek woord eigenlijk... Ik negeer daarnaast nooit een roep om aandacht. Werkt meestal niet, want ze gaat harder roepen Ik negeer tegenwoordig wel sommige gezichtsuitdrukkingen/gedragingen. Ze is nu bijna 2 en even een voorbeeld van vanavond: tijdens het bedritueel ging ik zoals altijd op haar bedje zitten om haar voor te lezen. In plaats van dat ze naast me ging zitten, besloot ze alle sokken uit haar la te gooien. Ik heb dit genegeerd, heb gewoon verder gelezen. Vervolgens hebben we samen de sokken teruggelegd en tilde ik haar op bed. Toen zei ik dat het tijd was om te slapen en ze trok een gezicht van "echt niet" en ging dwars liggen in bed. Ook dat heb ik genegeerd en heb nogmaals gezegd dat ik haar lief vind en dat het tijd is om lekker te slapen. Toen ging ze uit zichzelf goed liggen. Ons meisje is sowieso erg gevoelig en als ik "boos" word, wordt ze alleen maar erg verdrietig en zijn we nog verder van huis.