Speen uitkoken!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mammie1981, 7 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammie1981

7 jun 2007
    25
    0
    0
    Hallo,

Moet je een speen altijd uit blijven koken of stop je daar mee als je baby wat ouder is?

Groetjes.

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Volgens het cb hoef je niet meer uit te koken maar mag hij gewoon in de vaatwasser. Ik ben dan weer vergeten te vragen hoevaak en tot welke leeftijd :(

3. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    eugh, ik doe dat niet meer vanaf dat Valentino een maand of 10 was, inderdaad een x in de week ofzo stop ik alles in de vaatwasser.

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Na een week of 6 niet meer iedere dag. Nu gaat alles alleen in de vaatwasser.

5. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

ik deed het na 3 maanden niet meer idd in de vaatwasser en de flessen mogen ook erin behalve de spenen (althans die doe ik niet)

6. sim

sim Niet meer actief

ik kook nu alleen nog maar water en dat giet ik in zijn fles en in die fles zit zijn fopper en zijn drinkspeen, en dan laat ik het afkoelen..

7. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Ik doe het nog steeds elke dag! Maar dat hoeft dus helemaal niet? Ik wist niet dat het ook gewoon in de vaatwasser kon.

8. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ik heb het tot ong. 3 maanden elke dag gedaan, toen om de dag en nu vanaf 7 a 8 maanden doe ik het 1x per week, de rest van de week spoel ik alles gewoon af met heet water en af en toe was ik het af met de normale afwas. Wij hebben helaas geen vaatwasser...!

9. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Ook ik doe het na ieder gebruik! Maar ben blij te horen dat je daar dadelijk mee op mag houden. Nu gaan ze elke keer in de sterilizer voor de magnetron!

10. peetje80

peetje80 Actief lid

26 jun 2006
    176
    0
    0
    Ik doe het nog 1 keer per dag. Voor mijn gevoel vind ik het hygienischer.

11. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    dus ik kan het nu ook gewoon in de vaatwasser doen? en de speen kan die ook in de vaatwasser dan? ik kook het nog iedere dag uit.

12. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Joey heeft geen speen, maar zijn flessenspeentjes gooi ik in de waterkoker...

13. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik vind het maar een vies idee een speen in de vaatwasser... de flesjes oke.. maar de speen :( Dan blijft er water inzitten, vies afwaswater met vaatwastabletresten... getsie. Nja... ik gooi ze in de waterkoker met een laagje water en laat hem dan 1x koken, klaaaaaaaaaaar :D

14. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ja dat is ook makkelijk nooit aan gedacht de waterkoker.

15. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Van mijn zusje, die werkt op een kinder dagverblijf en daar laten ze hun speentjes nogal eens op de grond vallen :D

16. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    haha handig!

17. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    Wij hebben zo'n superhandig sterilisator voor in de magnetron, flesjes,speentjes aller erin, water erbij, in de magnetron minimaal 4 minuutjes en klaaaar!
    ideaal dat ding!
    Ik doe het nu ook gewoon nog iedere dag 1 keer hoor. Weet ik zeker dat hij daar geen bacterien van krijgt. En het is gewoon een klusje van niks!

18. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Dat ding heb ik ook, maar vind het maar niks.
    Eerst alles in de vaatwasser, daarna in dat ding en dan is het nog niet droog, zitten er allemaal druppeltjes op...moet ik het weer afdrogen.
    erg lastig dus

19. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Afdrogen? Heb ik nooit gedaan hoor. Nadat ze uit de magnetron zijn gekomen spoel ik ze af met koud water en dan in de koelkast, daar hebben bacterien 't minste kans.

Deel Deze Pagina