Baby valt niet zelfstandig in slaap

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Bibiche, Jun 8, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    Ik hoop hier een paar tips te vinden van mede-mama's want ik ben doodmoe. Mijn lieve prinsesje van 3 weken oud valt overdag zelfstandig niet in slaap. Ik moet haar telkens in slaap wiegen en dan in bed leggen wat vaak goed gaat maar ook vaak niet. Ik ben helemaal op vandaag ook door dit warme weer. Ik heb sinds 10 uur elke uur haar aan de borst gehad, ze drinkt dan ff en valt dan in slaap. Leg ik haar op bed, begint ze weer te huilen.

's nachts slaapt ze gelukkig goed en komt 1-2 keer per nacht voor bv. Maar overdag en helemaal vanaf 18 t/m 22 uur is het pret. Mevrouw wilt alleen in onze armen liggen, in de box blijft ze huilen in bed ook. Ik laat haar huilen maar na 15 minuten haal ik haar wel weer uit. Maar ik heb echt een vermoeden dat ze oververmoeid is maar de slaap niet te pakken kan krijgen. Ik ben doodmoe van het tillen, mijn arm doet zelf pijn en bv loopt nu ook al niet lekker ivm ontstoken kliertjes.

Heeft iemand tips :(:

2. Noodles

Noodles Actief lid

Aug 8, 2006
    277
    1
    0
    Zwaar he, die beginperiode. Je snapt nog zo weinig van je kindje en ze zijn nog zo onrustig. Ik herken het wel hoor, mijn kindje is intussen 4 maanden maar in het begin hadden wij ook vaak van dit soort dagen. Wat ik soms deed wat haar mee nemen in het grote bed en daar liggend voeden. Dan viel ze vaak in slaap en dan liet ik haar daar liggen. Ik bleef dan wel in de buurt om te kijken of ze niet onder het dekbed kwam en soms bleef ik gewoon liggen en viel ik zelf ook in slaap. Als je het eng vindt, kun je haar ook op het aankleedkussen in je eigen bed leggen, maar je moederinstinct zorgt wel dat je er niet bovenop gaat liggen hoor. Een andere tip die je wellicht kunt uitproberen is een draagdoek. Kijk maar eens op www.draagdoek.nl. Dat kun je al gebruiken vanaf heel vroeg. Sommige kindjes willen nou eenmaal graag bij hun mama zijn en als je haar in een draagdoek kun houden, is het minder zwaar voor je armen. En de laatste tip: wij deden onze dochter op zulke momenten ook wel even lekker in een warm badje en daarna masseren met Weleda olie. Daar werd ze rustig van, maar het werkte niet altijd hoor. De ene keer beter dan de andere. Succes en bedenk: het blijft niet zo! Elke week zul je dat kleine meisje wat beter begrijpen en zal ze minder huilen. Veel dingen zijn nu nog onrijp zoals darmpjes en maagje, waardoor ze misschien ook wel veel pijntjes en krampjes heeft enzo. Daar kan ze ook van huilen. En wat goed dat je borstvoeding geeft!

3. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

May 18, 2007
    575
    1
    18
    Female
    Gelderland
    Jacob heeft dat ook gehad. 's Nachts niets aan de hand, maar overdag slapen, ho maar. Hij wou ook alleen maar op schoot. En op den duur was hij idd ook oververmoeid. Wij hebben toen ook een draagzak van iemand kunnen lenen, dan viel hij zo in slaap, maar op den duur is dat wel een belasting voor je rug. Bovendien sliep hij ook niet lang achter elkaar. Na 7 weken zijn we toen op advies van CB maar begonnen met inbakeren en meer regelmaat. Was even wennen, in het begin huilde hij wel eens een uur, maar het werkte wel. En nog steeds moet Jacob zichzelf in slaap huilen, maar gelukkig niet meer zo lang.

Succes met je kleine meid! Ik hoop dat het snel beter gaat.

4. Wendy06

Wendy06 Actief lid

Jun 26, 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Zo herkenbaar! Ik wilde net een berichtje gaan plaatsen over onze kleine meid van ook 3 weken die precies hetzelfde heeft.

's nachts gaat het helemaal goed, laatste voeding rond 23.30 / 24.00 en dan slaapt ze door tot ca. 05.30 / 06.00 en dan ligt ze niet eens te huilen, meer een beetje te smakken dan gaat ik haar een flesje (helaas lukt de bv niet) en dan weer slapen tot een uurtje of 0900 en dan weer een flesje.

En dan begint het feest! Als ik haar dan als ze moe begint te worden weer in haar bedje leg dan ligt ze eerst meestal nog een tijdje wakker en dan brullen! Meestal pak ik haar dan wel meteen op en dan huilt ze nog even bij mij en soms valt ze dan in mijn armen in slaap maar soms laat ik haar ook wel eens liggen..dan is ze soms even stil en dan denk ik ...het zal toch niet...en inderdaad helaas...want dan begint ze toch weer te huilen!

Terwijl ik aan haar kan zien dat ze heel erg moe is. Echt eigenwijs niet aan de slaap toe willen geven.

Eerst was dit elke avond, maar helaas is het nu dus de hele dag. Om gek van te worden. En dan iedereen maar zeggen: geniet er lekker van! Nou ik geniet er helemaal niet van! Natuurlijk zijn er ook mooie momenten als ze wakker is en om zich heen ligt te kijken, prachtig! Ze gaat al dingetjes zien en volgen, echt heel mooi gezicht, dan ben ik helemaal verliefd op haar..maar als ze zo'n hele dag mij bezig houdt....pffff nou dat is behoorlijk zwaar!

Zeker omdat jezelf toch nog niet 100% bent. Ik ben tijdens de bevalling meer dan 2 liter bloed verloren en ben nog vaak erg moe en dan nog zo'n kleine dondersteen erbij....

Ik heb inderdaad ook zo'n draagdoek besteld (minimonkey.nl) gisteren heeft ze er een uur heerlijk in gelegen maar vandaag was het toch weer brullen.

Bibiche...heel herkenbaar dus.

Ik heb nu tip van wijkverpleegkundige gekregen om het op te schrijven ze komt volgende week weer langs (3e keer) en dan gaan we samen eens kijken wat ik er tegen kan doen. Ik denk inderdaad toch dat rust en regelmaat maar ik weet niet hoe ik het moet aanpakken!

Heeft iemand daar tips voor?
    Ze zeggen: voeden, even wakker (spelen) en dan als ze moe begint te worden in bedje...maar ja die laatste stap lukt dus niet..ook niet als ik haar zo'n 10 / 15 min laat huilen (langer houd ik niet vol!)...

5. Wendy06

Wendy06 Actief lid

Jun 26, 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
  6. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    @wendy:eek:h dus bij jou ook zo herkenbaar.
    Ik dacht ook aan de bakerzak maar zijn ze daar niet te jong voor? En met dit warme weer is dat wel aan te raden nu?

Wijkverpleegkundige hoe kom je aan zo'n iemand? Gewoon bij CB?

Ik vind het ook heel erg vermoeiend want ik kom nergens aan toe eten ff snel, douchen ff snel. En rode ogen van de moeheid.

Draagdoek heb ik ook geprobeerd maar ik haalde haar eruit en ze had liters gezweet dus ook niet echt handig met dit weer.

Ik doe ook voeden en dan kroelen, dan box en dan in bed maar het helpt niet. Ze blijft net zolang huilen totdat iemand haar komt oppakken. Plus dat ze ook vaak in slaap valt tijdens de voeding om vervolgens na een paar tellen weer wakker te worden.

7. Loewiese

Loewiese Actief lid

Oct 15, 2006
    124
    4
    18
    Hoi,
    WAt is die eerste tijd zwaar hè, misschien helpt dat al een beetje: echt voor bijna iedereen zijn die eerste maanden vermoeiend en het gaat ook echt weer over! Ook bij ons zo'n beetje hetzelfde verhaal de eerste 10 weken. In ons geval lag het er waarschijnlijk aan dat ze niet goed aan de borst dronk. Ze pakte al vanaf het begin niet goed de tepel dus voedde ik met een tepelhoedje maar waarschijnlijk kreeg ze niet genoeg binnen en ze deed er ook veel te lang over. Ik ging op den duur flesjes geven met gekolfde melk en ik had een ander kind. Toen lukte het ineens wel de regelmaat methode erin te krijgen. Ik leg haar nu als ze moe wordt in het bed met d'r speentje (die heeft ze echt nodig) en dan gaat ze slapen. Ideaal. Ik heb gemerkt dat het echt heel belangrijk is om haar niet te moe in bed te leggen want dan is het huilen. Veel succes!

8. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

Mar 7, 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Hoi Dames,

Ik beloof je, het gaat over! Laura wilde ook niet slapen in het begin en ik werd er moedeloos van. Ik heb echt uren met haar gevochten om der in slaap te krijgen. Maar nu slaapt ze savonds makkelijk in. Ik moet haar nog wel vasthouden voordat ze in slaap valt, maar dan als ze slaapt slaapt ze ook gewoon door als ik haar in haar bedje leg. Alleen slaapt ze nu overdag bijna helemaal niet meer, vanwege krampjes. Ach ja, je gaat van het ene probleem in het andere. Maar het wordt allemaal beter (laten we dat maar hopen toch).

9. babsie

babsie Fanatiek lid

Sep 10, 2006
    1,432
    0
    0
    hey hallo,

Nou onze kleine is vandaag ook 3 weken.. Hij wil s'avonds absoluut niet in zijn wiegje in slaap vallen. Ik probeer al een week lang hem na elke voeding in zijn bedje te leggen maar helaas. Nou zal het vast allemaal even tijd nodig hebben maar jah het breekt je wel op. De papa is er dan ook nog vaak in de avond niet.. :( Erg vermoeiend en ik kan niet wachten tot hij de hele nacht door gaat slapen :D .. Nu heb ik hem dus in een draagzak voor me hangen.. :( en jawel meneer slaapt binnen een minuutje :( :) Nu neerleggen gaat niet werken want gelijk is ie dan weer wakker. Ik wacht dus tot de voeding van ongeveer 11:30 en ga dan gelijk met hem ook op bed, daarna slaapt ie meestal in een uur. zucht... gaap....

10. melle

melle Bekend lid

May 31, 2006
    921
    1
    0
    Misschien is inbakeren een optie? Bij ons heeft het geholpen, zodra hij ingebakerd lag sliep hij. Ze voelen zich toch wat meer geborgen als ze lekker ingepakt liggen. Ze kunnen iig niet zichzelf wakker houden met bv handjes in hun gezicht wrijven/slaan...
    Ilya ligt nu overdag gewoon los en s'avonds in een bakerzak (dit om het inbakeren af te bouwen)

11. tassie

tassie Fanatiek lid

Mar 23, 2006
    1,888
    0
    36
    Het is inderdaad erg herkenbaar. Maar gelukkig is er hoop: het gaat over. Ze zeggen na een week of 8-10. Soms duurt het wat langer. Je moet er even door heen.
    Nu heeft je meisje gewoon nog erg veel behoefte aan jouw warmte. Ze is tenslotte 9 maanden bij je geweest. Gewoon aan toe geven, nu kan het nog geen kwaad hoor. Als wiegen helpt: gewoon doen, ook dat is later niet meer nodig.
    Je zou kunnen proberen om het plekje waar je haar gaat neerleggen een beetje voor te verwarmen met een kruik. Dan is de overgang van jouw warme lichaam naar dat "koude" plekje niet zo groot. Het wil ook wel eens helpen als je een kledingstuk met jouw geur bij haar neerlegt. Of slaap zelf een nachtje met een knuffel tegen je aan en leg die dan in het bedje.
    Je kunt ook een liedje zingen (slaap kindje slaap.....) als je haar in het bedje legt en als ze dan in slaap valt verder neurien en dan langzaam weglopen. Probeer eens tijdens het zingen met je vinger over haar neusje te wrijven, van boven naar beneden. Let maar op: het is net of dat het schuifje is om de oogjes dicht te doen!

En probeer als ze slaapt zelf ook even te slapen, om weer een beetje bij te komen.
    Dat ze nu vaker om de borst vraagt zal wel door de warmte zijn.
    Hou vol!

12. babsie

babsie Fanatiek lid

Sep 10, 2006
    1,432
    0
    0
    Dat is zeker een optie alleen met dit warme weer niet. Toevallig is de wijkverpleegkundige even langs geweest om alvast even uit te leggen hoe je dit op de juiste manier doet. gelijk ff het boek van ze gekregen alleen nu is het gewoon te warm..

Hoe doe je dit nu dan? met die hitte?

13. melle

melle Bekend lid

May 31, 2006
    921
    1
    0
    Ja het is eigenlijk een beetje warm om nu in te bakeren. Ik gebruik nu een bakerzak en dat is van dun katoen. Hij ligt nu alleen in de zak zonder lakentje erover. Je hebt de bakerzak ook in een minimaat.... misschien een optie. Ik had hem binnen 2 dagen thuisgestuurd gekregen na betaling.

14. melle

melle Bekend lid

May 31, 2006
    921
    1
    0
    Ze liggen trouwens niet strak in de bakerzak, dus dat is ook wat luchtiger. Tis eigenlijk een soort slaapzak maar dan zonder mouwen of armsgaten. Er zit een hesje in zodat ze er niet in kunnen zakken.

Ik deed Ilya trouwens inbakeren in 1 dun (wieg)laken, dus ook niet zo warm. Ik legde hem met zn hoofd op een punt van het laken en deed dan de korte kant onder hem en dan de lange kant. Speen erin, kusje en aai over zn bol en hij sliep.... Je kan dit ook proberen en als hij dan slaapt de laken voorzichtig weer openslaan.

15. Noodles

Noodles Actief lid

Aug 8, 2006
    277
    1
    0
    Ik gebruikte 2 hydrofielluiers om in te bakeren, dat is minder warm. Alleen hier hielp het niet....

16. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    Pff weer zo'n dag :cry: mag ik ook meehuilen. Ik begrijp er echt niks van waarom vechten ze zo tegen de slaap.

Bakerzak met dit weer kan dat wel? Of is dit ook te warm?

Ik ga dan weer twijfelen, heeft ze weer honger? Maar als ze drinkt doet ze dat maar 5 minuten en valt dan weer in slaap. Pff zo moe word ik ervan.

17. Niet meer actief

ik herken het helemaal. Ik liep de hele dag met mijn kleine meid en wegleggen wou bijna niet. snachts ging het wel goed. Nu wordt ze ouder en gaat het ineens super goed. Ik kan haar savonds wakker in bed leggen en gaat ze zelf slapen. Ook overdag slaapt ze nu ook al geregeld even 3 uurtjes. Ik ben hier zo blij mee en ze heeft dit op eigen kracht gedaan. Ik heb het vaak geprobeerd en dan zette ze het op het krijsen en kon dat wel een uur volhouden en nu huilt ze mischien 10 min en soms helemaal niet.

Wat ik je mee wil geven is: hoe zwaar het ook is, het wordt echt beter! Mischien dat de rust en regelmaat methode zal werken maar ik kon haar gewoon niet laten huilen en uit eindelijk heeft ze het zelf gedaan. Ben daarom ook super trots op haar. Waarmee ik haar wel vaak stil kreeg was een schommelstoel. Ze viel er heerlijk in slaap ;) mischien een tip!

18. Niet meer actief

danisha slaapt trouwens ook in een bakerzak en met dit weer heeft ze er alleen een romper onder zonder verder een deken tenzij het erg afkoelt dan een lakentje.

19. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

Jul 22, 2005
    3,329
    0
    0
    Bibiche: Misschien geen bakerzak maar een slaapzakje aandoen? Dan wordt de bewegingsvrijheid van je kindje ook al een beetje beperkt, en een zomerslaapzakje is ook niet zo dik.

Bij Daan werkt dat erg goed, hij sliep in eerste instantie ook niet goed in zijn ledikantje (misschien vond hij de overgang van wiegje naar ledikantje te groot), maar sinds hij een slaapzakje aan heeft (waarvan ik de onderkant instop onderaan de matras) slaapt hij prima.

Sterkte en succes1

Groetjes, Wendy

20. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    Ik heb een slaapzakje maat 70 ik weet niet of dat te groot is voor haar?!
    En doen jullie dan wel een romper met lange mouwen aan dan voor de nacht?

Share This Page