Timo slaapt 's nachts als een roosje, zonder speen, ingebakerd in de Puckababy. Overdag wil ik hem liever in een slaapzak (om hem ook daaraan te laten wennen) en op zich gaat dat even goed. Hij wordt echter steeds gauw wakker en wil dan zijn speentje, alleen valt het elke keer als hij tegen het slapen aan zit uit zijn mond, waardoor hij weer wakker wordt en begint te huilen. Daardoor slaapt ie overdag eigenlijk nooit meer langer dan een half uurtje aan 1 stuk, wat hem ook weer onrustig maakt (heb overigens met de Puckababy overdag hetzelfde probleem, dus aan het slaapzakje ligt het niet). Iemand tips? Groetjes, Nadia
Ja dat zal je blijven houden athans nu totdat ze zelf het speentje kunnen pakken. Hier ook dan slaapt hij bijna en valt het speentje uit zijn mond, en moet ik soms wel 5 keer lopen, soms maar 1 keer, en soms helemaal niet. Ik vind het eigenlijk niet erg, ze zijn nog klein en kunnen er ook niks aan doen. Ik denk dat je er niks tegen kan doen.
Ik ben het ermee eens dat je er nu niet veel aan kunt doen, maar volgens mij blijft het niet zo tot ze het speentje zelf heel gericht weer op kunnen pakken en in de mond kunnen stoppen. Hier weet ze namelijk al een tijdje haar speentje beter vast te houden in haar mondje en af en toe terug te drukken, terwijl ze hem toch nog niet echt goed zelf in haar mondje kan/kon steken. Volgens mij gaat het sinds de 12 weken sprong (was hier met 11 weken) beter, waarschijnlijk omdat ze toen haar handjes ontdekte en ALLES wat ze in haar handjes kreeg in haar mond begon te stoppen. En ze "snapte" de speen denk ik beter. En ze hield toen ineens haar handjes tegen de speen als ze hem in haar mond had, waarmee ze zelf voorkwam dat hij er uit zou vallen. Erg schattig . Tegenwoordig kan ze haar speen wel heel goed zelf vastpakken en ze stopt hem ook wel in haar mondje, maar meestal nog steeds niet zoals het "hoort", daar heeft ze nog wel wat moeite mee. Grappig gezicht is dat (niet dat ik dat zo vaak zie, want ze krijgt alleen een speen als ze naar bed gaat ). Ik zie wel dat ze er steeds beter in wordt.