Ik vrees dat ik heel veel reacties ga krijgen....maar waarom niet gewoonzonder speen? Wij hebben geprobeerd onze kleine zo min mogelijk een speen te geven en zeker niet in bed. Ik denk dat als je een baby steeds een speentje geeft, de baby er aan gehecht raakt en je dus steeds bezig bent het speentje in de mond te doen. Onze kleine zuigt nu vaak 's middags aan de speen, maar niet zo lang, dus de zuigbehoefte wordt hiermee wel beantwoord. Ik vind het inbakervoorstel een hele goeie.
Wij zijn dus niet de enigen die haar in slaap hebben laten vallen zonder speen! Vind t echt ondingen en ik persoonlijk vind t geen gezicht. En scheelt op den duur afleren.
Waarom zou je er reacties op krijgen? Wij hebben t geprobeerd met een speen, maar zonder ging uiteindelijk net zo goed. Hij moet er nog steeds niks van weten en duimt ook niet Ideaal! Hoeven we het hem ook niet af te leren.
je hebt speciale knuffels zodat de speen niet meer uitvalt.. Neobaby, (premature) baby artikelen - NeoBaby - wubbanub
Je verhaal klinkt een beetje zoals mijn zoontje. Ook onrustig met in slaap komen/ maaien.Ik was toen al blij als ik er korter dan 1,5 uur inclusief voeden over deed. Ik heb hem tijdelijk ingebakerd maar hielp niet echt (mocht je willen, ik heb nog een vrijwel nwe puckababy). De speen die mij uit de brand heeft geholpen is de MAM speen met siliconen vlakje. Dit is wat stroever waardoor hij er meer vat op heeft. Ik heb ook alle andere spenen geprobeerd, maar deze werkt dus. Nu heeft hij hem niet meer nodig om in slaap te vallen. Hij slaapt ook beter sinds hij een slaapzak heeft, hier zijn we vrij snel (6wkn?) mee begonnen. Bij mij had het gewoon ook (veel) tijd en geduld nodig. Succes!