Wanneer en hoe door laten slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Caatjeh, 20 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caatjeh

Caatjeh Actief lid

25 nov 2006
    267
    0
    0
    Hallo,

Wanneer zou ik kunnen verwachten dat mijn zoon 's nachts door gaat slapen? S' nachts komt hij nog om de drie uur. Vind ik nog niet heel erg, maar binnenkort ga ik werken, en ben bang dat mij dit uiteindelijk gaat opbreken?

Moet ik afwachten en de natuur zijn gang laten gaan, of hebben jullie tips?
    Ik heb wel eens gehoord dat je een bepaalde flesvoeding kan geven zodat hij langer verzadigd is. Ik geef echter borstvoeding, en weet daarbij niet of dit op deze leeftijd al aan te raden is.

Graag jullie ervaringen/adviezen

Groetjes

2. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Wat wij als enige gedaan hebben is een heel duidelijk dag/nachtritme aanhouden. 's Nachts gaven we pas voeding als hij ging huilen. Dat maakte dat hij al redelijk snel wat langer sliep en nu slaapt hij na de voeding van 23.00 uur tot 6 uur, half 7. Maar: wij geven wel flesvoeding, dus ik weet idd niet of dat verschil maakt. Ik maak hem om 23.00 uur echt wakker voor de voeding en dan krijgt hij 165 ml gewone voeding en daar redt hij het dus op.

3. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Wij hadden ook een duidelijk ritme. En 's avonds vor het slapen gaan gingen we altijd douchen met Jasmijn en daarna nog haar laatste flesje. Na 2 weken sliep ze door. Ik weet niet of dat het wondermiddel is, maar ik denk dat rust, regelmaat echt werkt. Lekker cliche, maar tot nu toe zijn die nog allemaal uitgekomen! Succes ermee! :thumup:

Ik gaf trouwens toen nog borstvoeding en ben na 10 weken overgestapt op flesvoeding. Heeft op het slapen geen invloed gehad bij Jasmijn.

4. Caatjeh

Caatjeh Actief lid

25 nov 2006
    267
    0
    0
    We houden ons vast aan een rust en regelmaat schema. Dat gaat goed. Slaapt per keer ongeveer 3 a 4 uur. Maar dat gaat ook zo door de nacht heen. Soms komt hij al weer na 2 1/2 uur.
    Zou een flesje met voeding voor hongerige baby's iets zijn, denken jullie?

5. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Geen idee of flesvoeding voor hongerige baby's iets is. Denk het niet, Hij is nog zo klein dat ie gewoon behoefte heeft aan drinken 's nachts. Maar je zou het na kunnen vragen bij CB. Ik denk dat het uiteindelijk vanzelf gaat. Blijkbaar kunnen kindjes tot 3 maanden ofzo nog elke nacht komen en is dat normaal. Maar ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt in die nachtvoedingen als je weer moet gaan werken.

6. Caatjeh

Caatjeh Actief lid

25 nov 2006
    267
    0
    0
    Ik wil alleen zo'n flesvoeding overwegen als het goed voor hem is. Ik wil hem niet gaan forceren om door te slapen. Als hij er om de een of andere reden niet aan toe is, dan is dat zo en moet ik mij er maar bij neerleggen. Maar mochten we hem hierbij een handje kunnen helpen, dan doe ik dat graag.
    Als ik op het forum de berichten lees, zie ik namelijk veel kinderen al doorslapen op jonge leeftijd. Was benieuwd of dit gewoon natuurlijk was verlopen of dat je hier iets aan kan doen.

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier ook een kindje dat gewoon nog wakker wordt en BV krijgt. Heel normaal en je kindje heeft dat dan inderdaad gewoon nodig. Het zou kunnen dat overstappen op FV ervoor zorgt dat je kindje doorslaapt. Maar het is maar de vraag of je wilt overstappen op FV. Een flesje geven kan namelijk ook al je Bv in de war schoppen ...

8. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Wij hebben hetzelfde gedaan als Kirst. Zodra de KV weg was heb ik het badje verplaatst naar 's avonds. Eerst in bad en dan een fles, werkt hier heel goed. Ze slaap vanaf twee weken door tot half 8 ongeveer. Als ze zo heel af en toe 's nachts wakker wordt (nou, dat gebeurd nu echt niet meer) dan krijgt ze een halve fles.

9. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    pfff de tip voor doorslapen heb ik niet.... want dat gebeurt hier nog niet...
    hij krijgt nog 1 a 2 keer per nacht de borst (maar ben het terug aan eht brengen naar 1 keer... en hopelijk snel naar 0 keer ;) maar ja, dat heb je niet voor het zeggen he?!

Het schijnt niet zo te zijn dat als je overstapt naar kv ze ook doorgaan slapen...... dus ik zou zeker niet om die reden overstappen.... maar ja, iedereen is anders, doen wat je goed voelt!

10. Caatjeh

Caatjeh Actief lid

25 nov 2006
    267
    0
    0
    Mijn idee was om alleen om 23.00 een flesje KV voor 'hongerige babies' te geven en de rest gewoon borstvoeding. Maar ja, dan staan mijn borsten een aantal uur later weer op springen, als hij niet gedronken heeft..

11. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Het lijkt me idd dat dat je BV in de war kan schoppen, zowel voor jou als voor hem. Plus dat die voeding voor hongerige baby;s daar niet voor bedoeld is dus ik zou dat ook niet zo snel doen. Ik snap dat ik makkelijk praten heb, maar je kunt zoiets niet forceren denk ik. Je kleintje gaat vanzelf aangeven wanneer hij langer kan doorslapen...

12. Caatjeh

Caatjeh Actief lid

25 nov 2006
    267
    0
    0
    Ja, hoe langer ik er over nadenk, denk ik dat het toch niet zo'n goed idee is om zo'n flesje te geven. Dan maar wachten dat hij langer gaat doorslapen.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.220
    35.996
    113
    Persoonlijk zou ik sowieso niet met hongerige babývoeding beginnen. Jesper kreeg hier behoorlijke krampen van, terwijl hij al flesvoeding kreeg. Ik denk dat de overgang borstvoeding naar die voeding nog veel groter is.

14. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik begrijp goed dat het je zwaar lijkt.
    Maar deze oplossing lijkt me geen goed idee. Ten eerste is die voeding daar niet voor bedoeld. Maar ook voor je bv. Je vervangt dan een voeding --> je borsten denken dat er minder vraag is en gaan dus ook minder produceren. En omdat je nog niet lang voedt, heb je kans dat ze dat nog niet aankunnen en je bv terug gaat lopen.

Ik kan uit je berichtjes niet opmaken hoevaak je voedt en of er al een beetje ritme in zit.
    Wat je zou kunnen proberen is om hem 's avonds vaker op jouw verzoek te voeden, een soort clusteren nabootsen. Misschien dat hij het dan langer trekt.

Als hij zo vaak blijft komen, kun je overwegen hoe je het voor jezelf zo makkelijk mogelijk kan maken.
    - 's nachts niet verschonen tenzij echt noodzakelijk
    - man vragen te halen en te brengen
    - zijn bedje naast je te zetten zodat je hem gemakkelijk terug kan leggen en weer verder kunt slapen
    - s avonds heel vroeg naar bed (niet heel gezellig, maar echt, er komt een eind aan)

Hoop dat je hier wat mee kunt!

15. Veel meer dan wat stranger zei kun je denk ik niet doen. Je kindje geeft zelf aan dat het blijkbaar die nachtvoedingen nodig heeft.

Hier in huis heeft Wietze al met een week of 6 doorgeslapen. Tot zo'n 3 weken geleden. Toen was het over en komt hij weer 1-2 keer per nacht. Ik laat het gewoon gebeuren. Ik geeft bv en wil dit nog lange tijd blijven doen. Je kleintje kan prima die bv zelf regelen. Het doorslapen zal vanzelf gaan komen. Dat kun je toch niet afdwingen, ook niet met een flesje.

Hier in huis verschonen wij 's nachts niet. 's Ochtends zit de luiers dan wel goed vol. Ongelukjes hebben we nog niet gehad. Die pampers kunnen heel wat hebben.

16. Caatjeh

Caatjeh Actief lid

25 nov 2006
    267
    0
    0
    Dank je voor jullie reacties!
    Laat het maar op zijn natuurlijke beloop gaan. En nog even maar genieten van onze nachtelijke uitstapjes....

17. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Wij probeerden onze kleine vent om een uur of 23 ook nog wakker te maken en dan nog te voeden (BV), maar meneer dronk dan niet goed en komt dan begin van de nacht weer en dan 3 uur later weer zo door tot aan de volgende ochtend :( .

Gister hebben we het anders gedaan, hij is om 20.00 op bed gegaan na badje en voeding en hij heeft geslapen tot 01.30 en had toen behoorlijke honger en dronk toen goed. Daarna heeft hij vervolgens van 2 uur tot 7 uur geslapen, nou ik ben trots op hem :) !

Dus wij laten het ook maar op zijn beloop en ik denk dat hij dat prima zelf kan regelen. Liefs

18. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Hoort erbij meid!

Ook hier moeten we soms nog aan de nachtvoeding, vooral na een periode van ziekte ofzo lijkt het wel alsof hij wat 'in te halen heeft'

Jouw kleintje is ook nog wel erg jong om zo lang zonder voeding te kunnen. Daar zit een maximum van 6 uur 's nachts en 4 uur uur overdag aan, dit i.v.m. de bloedsuikerspiegel.

Hou je taai! (en koop een goede zonnebril tegen de wallen als je straks moet werken ... 8) ;) )

Groetjes Six

19. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dat ligt heel erg aan het gewicht. Mijn kindje was bij geboorte al 4 kg, toen werd door de wijkverpleegkundige al gezegd dat het niet erg is als ie 's nachts 8-10 uur door slaapt. Hij sliep toen al een behoorlijk stuk 's nachts en bij het wakker maken wilde hij niet echt drinken. Toen we dat hoorden hebben we hem 's nachts maar laten liggen, als ie niet wakker werd.

Wat betreft het doorslapen heb ik helaas niet echt tips. Bij mij deed ie het gewoon. Enige wat ik als advies kreeg is er vooral voor zorgen dat ie overdag vaak genoeg drinkt, anders haalt ie dat 's nachts in. En hem overdag ook af en toe wat langer op houden.

Suc6, Rosa

20. Corrievan

Corrievan Actief lid

26 sep 2007
    139
    0
    0
    Wij moesten Eefje wakker maken omdat ze was afgevallen. Maar vroeg op het CB of ik het keer mag proberen om haar te laten slapen.

Dat mag, maar dan wel 7 uur lang, dus niet langer (4 weken jong).

Ze slaapt nu ongeveer 5 a 6 uur. Geef nu 5 voedingen per 24 uur.

Ik probeer het nu elke keer een half uurtje langer te rekken.

Dus als ze sóchtends huilt (meestal door de krampen en niet door de honger) dan stop ik de speen in haar mondje. Na een half uurtje krijg ze de voeding en gaat in bad.

Als ze niet goed doorslaapt is misschien een tip om het badje even bij de laatste voeding te plannen. Dat heb ik ook in het begin gedaan. En daar wordt ze behoorlijk slaperig van.

Wat betreft voeding. Omdat ik niet veel borstvoeding meer heb, doe ik wat ik nog heb afkolven en bij de flesvoeding.

Deel Deze Pagina