Nare hoest, keelpijn?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mamariek, Oct 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamariek

Mamariek Actief lid

Aug 6, 2007
    201
    0
    0
    Bussum
    Mijn zoontje heeft sinds twee weken een nare hoest, vorige week was hij ook echt verkouden en werd de hoest minder. Maar nu is de hoest weer terug. Echt zo'n hoest dat hij slijm ophoest en het klinkt zo rauw. Als ikzelf zo'n hoest heb krijg ik ook keelpijn. Verder geen koorts, eet goed en is vrolijk dus hij is er niet ziek van. Morgen bel ik wel de HA even, maar wat is jullie ervaring als moeder hiermee? Zijn er nog tips?

2. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    1,705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Tja...beetje tijmsiroop helpt soms de keel te verzachten. Je hebt tijmsiroop van daro, speciaal voor de ukkies! Verder blijft het altijd moeilijk wat je kan doen.
    Oja je hebt ook iets van VSM...een kuurtje. Weet ff niet meer hoe het heet. Een plantabioticum ofzo.

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Jarissa heeft ook erg gehoest. Het is nu bijna over. Kwam toevallig zo uit dat ik toen ook naar het CB moest. Arts heeft daar even geluisterd. Het klonk als een virus. Dan hoesten ze best hevig en het kan ook een paar weken duren. Zolang de koorts niet terug kwam en ze genoeg eet/drinkt, kun je het gewoon aankijken. Haar adviezen:
    * veel zoutoplossing gebruiken (babyneusdruppels) om alles los te maken. Je baby is nog te klein om zelf het slijm makkelijk te kunnen ophoesten.
    * hoofdeinde van het bed omhoog zodat je baby makkelijker kan ademen. Vooral 's nachts helpt dit om je kind toch te laten doorslapen
    * doorgesneden ui dicht bij het hoofdeinde

Beterschap voor je zoontje.

4. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

Mar 12, 2007
    1,344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    onze zoon djamai begon daar een aantal weken geleden ook mee en is nu net 2 dagen thuis uit het ziekenhuis.
    had het rsv virus, zou toch even langs de ha gaan. Ieder kind krijgt het alleen de een is gebaat bij een aerosol en de ander moet echt zwaarder behandeld worden
    beterschap

5. Mamariek

Mamariek Actief lid

Aug 6, 2007
    201
    0
    0
    Bussum
    o ik ga morgen meteen bellen! Bedankt voor de tips!
    geniet van je mannetje Steffie!

6. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

Mar 12, 2007
    1,344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    doen we jullie ook hoor!

enne niet al teveel zorgen maken wie weet is het wel iets anders enne het is goed te genezen kost alleen wat tijd mocht het hetzelfde zijn

7. Mamariek

Mamariek Actief lid

Aug 6, 2007
    201
    0
    0
    Bussum
    Vandaag zijn mijn twee mannetjes naar de dokter geweest en ze heeft Ib gecontroleerd en het is niets ernstig. Ze zegt dat dit wel 4 tot 5 weken kan duren en dat het heerst. Als hij vrolijk is, genoeg drinkt en plast en geen hoge koorts heeft is het goed. Gelukkig! Bedankt voor jullie tips!

Share This Page