lichte koemelkallergie, nu melk vermijden, maar Soja ook?

Discussie in 'Voeding' gestart door petra2278, 27 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    ik lees weer teveel, maar twijfel of ik nu wel of niet de Liga 1e stap mag geven, zit nl Soya in.
    Arts adviseert ons geen koemelk te geven, maar een soya-allergie is er aan verwant ivm overeenkosmtige eiwitten.

wat mag nu wel en wat niet?
    en hoe met een soepstengel?

2. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ik zou zelf denken, als het lichte koemelkallergie is, dan kan soya wel. Anders zou de arts dat gezegd hebben, toch? Ik kan voor mijzelf alleen spreken. Ik kan niet tegen koemelk, maar wel tegen soya. ALs soepstengel geen koemelk bevat kan dat ook. Voor de zekerheid kun je koekjes kopen bij de ecowinkel en reformwinkel waar duidelijk op staat wat erin zit, voor de zekerheid. EN de arts bellen met deze vraag. Dan weet je het echt zeker.
    succes!

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou daar niet zo snel bang voor zijn. Mijn dochter heeft een ernstige koemelkallergie en we mochten gewoon thuis sojamelk gaan uitproberen.

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wij mogen pas echt grote hoeveelheden soja gaan proberen na de 9 maanden. Dan moeten we ook weer terug naar de Diëtiste...maar Finn heeft wel ernstige KMA.

Liga krijgt hij overigens gewoon hoor! Dat mocht ook! Hij krijgt er 1 per dag. dat zullen dus geen kilo's soja worden per week!

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou bij KEA geen soja geven. Kans op kruisallergie is toch vrij reeel. I.p.v. Liga zijn er nog zat andere dingen die je geven kunt.

6. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

er zullen zat mensen zijn die niet eens weten dat hun kindje bv een kma allergie hebben en leuk zijn begonnen met bijvoeding en ook met die liga.
    Nu heeft ze die hier gewoon gehad.
    Maar zoals dirksmama zei je kan ook andere dingen geven.
    Waarom niet wat extra fruit?

bel anders de dieetist weer even?

7. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Misschien een rijstewafel geven ipv liga?

Deel Deze Pagina