Kruidvat voeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door marianne1984, 12 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marianne1984

marianne1984 Actief lid

15 aug 2007
    402
    0
    0
    Hoi Hoi Dames,

Ik gebruikte de eerste 6 maanden Nutrilon Forte.
    Ben toen overgestapt naar Kruidvat, maar na een tijdje viel me op dat ze harde ontlasting ervan kreeg, eerst had ze het om de paar dagen dus deed er niet echt heel veel op, maar laatst had ze er iedere dag last van en lukte het poepen bijna niet meer, nu heeft ze lactulose gekregen van de dokter, maar van het CB moest ik kruidvat extra care gebruiken.
    Hier ben ik nu mee bezig, ben de normale nu aan het afbouwen.

Was in eerste plaats overgestapt naar kruidvat omdat dat een keer zo goedkoop is en op aanraden van het CB, maar nu met kruidvat extra care kom je alweer op 9 euro, dus vraag ik mij af kan ik niet gewoon weer terug gaan naar Nutrilon?

Daarbij vind ik de kruidvat ook helemaal niet lekker, de kleine wel, dus dat scheelt.
    Ook krijg je de fles niet meer goed schoon.

Ik wil graag jullie meningen hierover, ook over kruidvat opvolgmelk zelf en over een ander beter alternatief, bijvoorbeeld hoe is de bambix opvolgmelk?

2. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik kan je hier geen antwoord op gegevn maar ik heb deze week ook een goedkopere gekocht. Sanne krijgt altijd Friso Comfort en heb nu eens AH comfort mee genomen, maar het ziet er zo anders uit, dus ik heb maar weer Friso gekocht :).

3. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik heb in het begin kruidvat normaal gebruikt. Dit beviel prima totdat Mason heel hongerig werd. Toen zijn we overgestapt op Friso voor hongerige baby's. Sinds we dit niet meer nodig hebben. Gebruiken we etos standaard voeding.
    Na mijn overstap van de hongerige babyvoedinf naar etos standaard voeding heeft Mason een tijdje harde andere poep gehad. Na verloop van tijd werd het steeds beter en nu is het sporadisch zo. Ik vraag me ook wel eens af of die harde poep niet toevallig ook door het vastere voedsel komt.

Persoonlijk zou ik als Je dochter geen forte voeding meer nodig heeft dit ook niet geven. Met de eigenmerk voedingen heb ik prima ervaringen.

4. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    mijn zoontje krijgt bambix opvolgmelk, eerst altijd friso maar de opvolgmelk lustte hij niet hiervan. hij vind de Bambix erg lekker. je moet alleen wel goed roeren, want het plakt best wel. maar hij lust het en dat is voor mij het belangrijkste.

groetjes, Miranda

5. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    De kraamzorg van ons vertelde dat in de kruidvat voeding maar het minimale zit van wat in babyvoeding moet zitten. Zij mochten dit dan ook niet gebruiken bij de baby's.

6. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    ik gebruik kruidvat en vind het prima.
    alles in nederland is goed getest schijnbaar dus kruidvat moet ook gewoon goed zijn.
    friso vonden mijn kinderen niet lekker.

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Met Kruidvat-voeding is echt niks mis. Als er te weinig voedingsstoffen in zouden zitten, mocht het niet verkocht worden. Er worden hele strenge eisen aan gesteld! En anders zou het CB deze voeding ook afraden en dat hebben ze echt nog nooit gedaan... Lianne groeit er overigens prima op, ze zit bovenin de curve! ;)

8. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

zoiets geks heb ik nog nooit gehoord. :confused: Ongelofelijk wat ze soms allemaal wel niet vertellen. Als er niet voldoende in zat ,mocht het ook niet verkocht worden. Er worden tal van eisen aan voedingen gesteld.

9. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    even ter info, de kruidvat standaard 1 bevat dezelfde voedingsstoffen als de friso 1 dus dat het te weinig zou hebben is onzin..

heb ik wel een probleem hier,mijn bv loopt weer niet lkkr en dus moet ik eraan geloven om mijn dochtertje van 3 maandjes (tijdelijk) bij te voeden.
    alleen zij lust de bovenstaande geen van twee!
    help!
    ik zit met zere tepels van het vaak aanleggen en met een hongerige baby :(
    welke voeding raden jullie aan, dan kan ik dat morgen gaan halen, want ze krijgt morgen ook dr prikjes en om dan met een lege maag te zitten is ook niet fijn voor haar!

10. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    probeer een bambix1. mijn schoonmoeder zegt dat het ruikt en smaakt als borstvoeding. 8)

groetjes, miranda

Deel Deze Pagina