lang na voeding spugen -> reflux?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door minipi, 15 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Hoi,

Mijn dochtertje (ruim 4 weken oud) spuugt de laatste week steeds vaker, ook nog heel lang na haar voeding (BV). Soms spuugt ze 2,5 uur later nog een mondje terug! Ik houd haar een half uur rechtop na de voeding, zodat ze kan boeren en evt al een mondje teruggeven. Als ik haar dan neerleg in haar bedje / box begint het terugspugen van dunnere melk, eerst met wat grotere golven, later kleine straaltjes. Nog langer rechtop houden helpt niet, het stelt het alleen uit. 's Nachts gaat het veel beter, volgens mij omdat ze dan meteen in slaap valt en dus rustiger blijft liggen. Zodra ze gaat draaien met haar hoofdje, zwaaien met haar handjes en trappelen met haar beentjes gaat het mis.
    Is dit niet heel slecht voor haar slokdarm, al dat zuur dat terugkomt? En wat doe je ertegen? Ik lees veel over spugende flesbabies, die overstappen op andere voeding, maa rwat te doen bij borstvoeding?

Alvast bedankt!

2. Firella

Firella Actief lid

14 aug 2006
    201
    0
    0
    Hoorn
    Ook bij borstvoeding kan je evt. nutriton geven. Ik zou er wel eerst zeker van zijn of het reflux is voor je daarmee begint.
    Misschien even aan kwebbeltje vragen?

Overigens geef ik ook borstvoeding en gebruik ik ook nutriton. Werkt bij mijn dochter erg goed.

Groetjes Firella

3. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    Persoonlijk denk ik dat als ze er 's nachts geen last van heeft het geen echte reflux is.
    Het maagklepje van babys sluit bij geen enkele baby helemala goed af. En bij sommige kinderen komt de voeding dan idd door druk bewegen snel omhoog.
    Ik begrijp uit je verhaal dat je dochter er weinig last van heeft? (ze huilt niet extreem of zo?)
    Dan zou ik er niet snel iets aan doen. Nutriton kun je ook bij bv geven maar als het niet nodig is kun je het beter laten.
    Anders misschien eens met je ha of cb bespreken als je je zorgen maakt?

4. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    ja ik bespreek 't sowieso maandag op het CB, maar was vast benieuwd naar jullie ervaringen. Bedankt in elk geval!

Deel Deze Pagina