Maar de dochter van Misa, evenals mijn eigen dochter, zijn bijna 3,5 jaar. Dat is dus vanaf de geboorte niet echt meer een korte tijd. Mijn dochter gebruikt hem ook alleen in bed maar je ziet het zeker wel aan de tanden. Ook hier adviseert de tandarts te stoppen toen ze de tanden zag.
Ik had even geen tijd om goed te reageren. Maar we hebben wisselende avonden en nachten gehad. Soms is ze boos, soms heel trots dat ze het aankan. Slaapt ze slecht in, dan merken we dat vaak aan de nacht of vroege ochtend dat ze onrustig is. Vanmorgen zei ze lachend: ik had gedroomd dat ik nog een speentje had..! Gossie..!
Ik zag bij ons zoontje dat zijn tanden ook wat naar voren gingen staan. Dat was al met 2 jaar en 4 maanden. Hij had hem echt alleen maar in bed met slapen en verder niet. Na het stoppen met de speen met 2 jaar en 5 maanden zag ik zijn tanden gelukkig weer netjes gaan staan en nu staan ze niet meer zover naar voren. Hij had wel de laatste tijd de massieve van difrax omdat hij alle andere kapot beet.
Vanavond bij naar biven gaan al drama. Gelijk afgesproken dat ik bij haar zou blijven zitten. Ze kwam wat lastig is slaap: veel woelen, nog even iets zeggen tegen zichzelf of haar knuffels. Maar we zonder gedoe aan slapen. Het lijkt wel een dagboek, dit topic... Hahaha
Het gaat wisselend. De ene avond moeten we bij haar zitten, de andere avond gaat het best goed en lukt het haar zelf. Gisteren heb ik als tussenoplossing afgesproken dat ik een paar keer zou komen kijken. Snachts ook wisselend. Maar dat was ook altijd al...
Ik wil mijn jongste ook graag van de speen af hebben maar ik zie er erg tegenop. Hij is echt verknocht aan dat ding. Als hij de kans krijgt vist ie em overdag ook uit zn bed en loopt weer met dat ding in zn mond rond. En haal ik em weer weg dan is hij ook boos. Hij is twee jaar en 4 maanden.
Overdag hadden wij het al langer weg. Alleen in bed was de afspraak. Dat ging vrij snel goed. Maar dit in de nacht. Met gewenning/ontwenning heeft het nu denk ik niet meer veel te maken. Ze moet nu vooral weer veiligheid voelen denk ik.
Ja ik doe de speen overdag al weg vanaf 1 jaar. Dat hij hem nu soms overdag pakt is omdat hij sinds kort zelf in en uit zn bed kan klimmen. Maar zodra ik hem ermee zie lopen pak ik de speen weer af en leg het weg waar hij niet bij kan. Mijn andere kinderen waren op deze leeftijd al van de speen en flesjes af. Maar met de jongste vind ik het moeilijker om de een of andere reden. Hij krijgt nog soms een flesje melk voor het slapen gaan s avonds.
Nou afgelopen nacht ging super. Zonder gedoe ingeslapen en ook doorgeslapen. En zelfs niet om 5 uur mopperend of huilend wakker..! Ze wil nog wel eens wat drinken dus we hebben nu een flesje water naast haar neergezet. Stond toevallig een prinses op de beker, dat was natuurlijk helemaal goed!
Vanavond ging het ook weer super! Benieuwd naar de rest vd nacht. Zon goede nacht lost het slaaptekort niet op maar geeft wel geestelijke energie! Maar in de afgelopen 3,5 week heeft ze wel eerder een goede nacht gehad dus ik ben nog wat voorzichtig uit zelfbescherming...! Maar we gaan er voor!
Hupdate. Jongste frummel slaapt nu al viernachten zonder speen! Hij is nu wel weer iedere ochtend 6 uur wakker (dat ging net wat beter). Maar goed, komt hopelijk ook wel weer. Ik heb em doorgeknipt trouwens. Toen wou die hem niet meer. Was erg ontdaan dat de speen stuk was. Eerste nacht heb ik hem na een vermoeiende dag wel nog wat later op bd gelegd. Dat heeft denk ik wel geholpen.
Och wat goed! En ook sneu vind ik altijd...! Hier ging afgelopen nacht minder. Mijn man heeft haar naar bed gebracht en dat gaat soms toch een beetje minder ofzo..... Ik voel haar denk ik iets meer aan. En lastige naar bed gaan, zorgt ook vaak voor een slechtere nacht. Ach we gaan met frisse moed verder!
Nog steeds op en af hiero. Soms de hele nacht niks, soms meerdere keren drama. We gaan gewoon door.....! Ze heeft het heel soms nog over de speen, niet vaak.