meisje ziek.. Tips

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door augurkjes, 11 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

Onze meid is goed beroerd :(
    En ze word donderdag nog wel 1 jaar.

Maar ze heeft een ontstoken oogje, veel slijm in haar keeltje dus erg benauwd, grote snotneus en soms koorts. (nu weer even koortsvrij)

Heeft iemand tips om me meisje zich snel beter te laten voelen?

Dit doe ik nu:

-bedje iets omhoog
    -neusspray
    -uitje naast bed
    -1 melkfles minder per dag en veel diksap

alle adviezen en tips zijn welkom vind het echt zielig. Ze huilt ook als ze hoest hoor je gewoon dat er allemaal slijm in haar keeltje zit.

Bedankt alvast

2. momentje

momentje Bekend lid

5 feb 2008
    587
    0
    0
    België
    Voor een ontstoken oogje kun je misschien een zalfje vragen bij de huisarts? Weet de naam niet meer, maar gebruiken hier een zalfje met cortisone in en in een dag is het oogje weer goed.

Hier helpt een warm water bevochtiger met wat druppeltjes eucalyptus erin ook goed tegen het hoesten en slijm. Een halfuurtje voor het slapengaan aan zetten zodat de kamer goed vochtig is.

3. tulip

tulip Niet meer actief

luuf smeren op d'r rugje en borstje. En bisolvon helpt heel goed tegen slijm.
    Als ze s nachts slecht slaapt zou ik haar vanavond voor het naar bed gaan een paracetamolletje geven. Daar gaan de klachten niet van over, maar ze voelt zich even wat beter en slaapt dan misschien rustiger. s ochtends is ze dan wat fitter en dat is goed voor het herstel.

4. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ontstoken oogje: gekookt water laten afkoelen en wattenschijfje of wattenstaafje erin dopen en van buiten naar binnen vegen.

de verkoudheid doe je al genoeg aan, veel meer kan je ook niet doen, hopelijk voelt ze zich donderdag een stuk beter!

beterschap.

5. augurkjes

bedankt voor de tips meiden. Ga er zeker wat mee doen.

TUlip gisterenavond inderdaad zetpilletje gegeven en ze heeft van 24.00 uur tot 18.30 achter elkaar geslapen. Dus was ik erg blij mee dag ervoor namelijk elk uur wakker.

Het gekke is nog met het oogje, het lijkt ontstoken. Is namelijk helemaal rood en traant de hele tijd. Maar pus komt er niet uit. Is het dan wel ontstoken? En aan de onderkant van haar oogje dus onder haar pupil is het helemaal rood.

Huisarts gisteren gebeld en hoefde niet langs te komen. Want ik deed er genoeg aan en moest zo maar over gaan.

alle tips zijn zeker welkom.

6. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    He bah, wat vervelend dat je meisje zo ziek is.

Er zijn al veel goede tips gegeven, mag ik er nog 2 aan toevoegen?

Ik heb toen ons meisje zo ziek was (bleek uiteindelijk niet een verkoudheid, maar toch) tussikind gebruikt voor het slijm in haar keeltje en haar mee onder de douche genomen. Het stoom zorg er ook een beetje voor dat het los komt.

Ik hoop dat ze snel weer opknapt en lekker fit haar 1e verjaardag kan vieren.

7. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Van vsm hebben ze ook iets voor de keel, weet even niet meer hoe het heet maar hier werkte het goed.

8. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hey Linda, in mijn vorige post schreef ik over Tussikind, dat is ook van VSM, maar vergat ik er bij te schrijven. Wellicht is dat wat je bedoelt?

9. augurkjes

super bedankt allemaal. Stuur vriendlief in zijn pauze gelijk langs de drogist. Voor dat tussikind van Vsm. Ze ligt nu in bedje en rustig te slapen. Heb haar alleen in een romper en slaapzak liggen. En dan beetje haar dekentje over haar heen. Dus ligt ze niet te warm in ieder geval.

10. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    Bisolvon en stomen werkt hier heel goed! ik doe wat luuf in een bakje warm water en dan zet ik de hete kraan aan in de badkamer totdat er stoom komt en ik merk altijd meteen al dat het dan los begint te komen! en s'avonds n lekker warme douche voor het slapen gaan wordt ze moe van

11. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Charlotte had vorige week ook veel vastzittend slijm in haar keel en erg verkouden, heb hier Bisolvon voor kinderen voor gehaald en 3x per dag gegeven. Echt superspul en ze vond het nog lekker ook!
    Ontstoken oogje kun je afgekookt en afgekoeld water voor gebruiken maar als er geen pus inzit, zit er misschien iets in het oogje? Zeker omdat het zo rood is en geïrriteerd? Hou het maar even goed in de gaten en hopelijk is je meisje fit voor haar verjaardag!

12. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Ja die bedoelde ik idd, staat hier in de kast.
    Maar zat met de kleinste op schoot.

Deel Deze Pagina