speen zuigt vacuum

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door dds, 17 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hoi, mijn dochter zuigt haar speen vacuum. Is het tijd om over te gaan naar de m speen? Zij is 11 weken oud en borstvoeding gewend.

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hmm ik een heel verhaal getypt bij je vraag in het bv gedeelte, is ie al gesloten ivm dubbel plaatsen, dus mn antwoord verdwenen toen ik op reageren klikte... Nouja dan maar in het opnieuw een stukje maken ;)!

Misschien kan je proberen om de ring met de speen wat minder strak op de fles te draaien, dat kan weleens helpen lees ik op het forum. Verder kan je af en toe als je merkt dat hij vacuum gaat trekken even het vacuum verbreken door de speen uit de mond te halen of even met je pink het mondje los te wippen zoals je aan de borst ook kan als je het vacuum wil verbreken. Op die manier komt er weer lucht in de fles en kan ze weer verder drinken. Aan de borst is ze natuurlijk gewend om het vacuum te behouden tijdens het drinken, als ze aan een fles drinkt die niet zelf lucht naar binnen laat, krijg je dus dat de speen vacuum gaat trekken.

Ik zou niet naar een grotere speen gaan. Dit omdat drinken uit een fles sowieso al gemakkelijker gaat dan drinken aan de borst. Aan de borst moeten ze werken om melk te krijgen, bij een flesje komt het er zo uitgelopen. En de melkkanaaltjes in je borst worden ook niet ineens een stuk groter na verloop van tijd ;). Wanneer je toch een grotere speen gaat gebruiken kan het dus zijn dat je kindje drinken uit de fles gaat verkiezen boven drinken aan de borst. Dan gaan ze dus borstweigeren, en daar zit je natuurlijk niet op te wachten. Maarja als een kindje de keus krijgt tussen hard werken aan de borst, of veel minder werken aan een fles, en in beide gevallen gewoon melk te krijgen, heb je er dus kindjes bij die voor de fles kiezen ;)!

Ik zou dat niet willen riskeren, daarom hier dus gekozen om altijd de kleinste speen te houden.

Onze kindjes drinken alle drie dus nog altijd uit de S speen van difrax. Dit wanneer ze gekolfde borstvoeding krijgen, maar ook wanneer ze kunstvoeding krijgen. Oudste twee drinken een fles kv met bambix overigens wel met een M en soms een L speen, dit ivm de granen die niet door de S speen passen ;).

Succes met je keuze in ieder geval!
    Liefs, Hanneke!

3. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    De speen losser draaien helpt vaak al genoeg. Ook kan je een speen/fles nemen die niet vaccuum trekt. Zoals de avent fles of de dr brown of born free. Ik zou geen groter gaatje nemen ivm de bv en ze zou zich denk ik verslikken met een groter gaatje want ze heeft dus nog flinke zuigkracht als ze hem vacuum trekt.

4. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Bedankt. Ik heb haar net een fles gegeven en de ring van de speen minder strak gedraaid. Ze dronk heel goed en de speen zoog ze niet vacuum!

5. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Welke fles heb je?

Ik had dit bij de Difrax S fles omdat ik het ventieltje onderin niet had open gemaakt (tuutje tussen je vingers rollen totdat je een opening ziet).

Deel Deze Pagina