De herfst en winter zijn nog wel even weg maar ik vraag me toch iets af. Mijn dochter van 1 jaar is heel erg onrustig in bed. Ze gaat eht hele bed door en we vinden haar soms in de meest onmogelijke posities. Ze heeft dus al een tijdje geen dekentje en lakens meer omdat dat te gevaarlijk is. Nu ligt ze lekker in een slaapzak en romper maar hoe doen we dat straks als het koud is. Zal een slaapzak met lange mouwen en een pyama wel genoeg zijn dan?
Goede vraag, zit dus met hetzelfde probleem. Dus lees even mee. Hier ook al tijden alleen slaapzak met pyama en romper of andere combinaties, maar de winter komt eraan idd dus wat dan!
winterslaapzak, eventueel met mouwen en dan pyama en sokjes eventueel. romper met lange mouwen als extra is ook nog een optie bij ons wordt het binnen overigens niet kouder dan 14 graden...
Maar bedoelen jullie met een winterslaap dan zo'n combisleeper ( die dingen van 90 euro?) of iets anders?
inderdaad ik had laatst bij de kruidvat mazzel: Alle textiel, 2 halen 1 betalen, ook op afgeprijsd spul. Dus ik heb een mooie winterslaapzak + leuk shirtje voor mezelf, voor 4,5 euro samen gekocht . Erg mooie en leuke slaapzak . Ze kosten overigens ook niet zo heel veel bij prenatal en hema hoor, zijn veel in de aanbieding.
Maar wordt het ook echt koud binnenshuis? Ik zou gewoon een pyjama met winterslaapzak (zonder mouwen) doen. Evt een lange mouw romper eronder. Slaapzakken met mouwen vind ik persoonlijk nogal benauwend. We hebben ze wel gehad bij mijn ouders (5 graden op logeerkamer bij vorst). Maar dan nog haal je een heel warm lijfje uit de slaapzak na een nacht..
Hier ook de hele afgelopen winter gedaan met pyjama (rompertje eronder) en winterslaapzak zonder mouwen. Ze is er zo aan gewend geraakt dat ze zonder slaapzak niet snel gaat slapen. In de zomer wilden we dat ding weglaten, maar dat lukte dus niet. Dus dan maar standaard een dunne katoenen slaapzak aan. Zodra de rits dicht is pakt ze haar duimpje en is vertrokken
Ik heb er twee gehad van Prenatal, waren idd niet zo duur, maar de ritsen waren reselijk slecht, die kreeg je alleen open/dicht door veel kracht te zetten, en dat dus vlak bij het gezichtje van je kind.. die hoef ik nooit weer.
daar heb je gelijk in hoor, hoewel ik het wel eens sneu vond, die ijskoude armpjes en handjes, maarja, die handjes blijven nog koud. En het kan geen kwaad. Ik had overigens wel het idee, juist doordat het wat strakker was allemaal; dat ze wat gedwongen rust kreeg zeg maar. Maar nu ze groter is, zal dat wel niet meer werken
Lekker een dikke zak al dan niet met mouwen. Zou alleen geen sokken doen, heeft weer te maken met de bloedsomloop.