Vanaf wanneer niet meer in bad?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by missblueeye, Jul 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. missblueeye

missblueeye Actief lid

Jan 3, 2009
    118
    0
    0
    Vanaf wat voor leeftijd gingen jullie kindjes niet meer in bad,maar echt alleen maar onder de douche staan/wassen?

2. Mnq

Mnq Bekend lid

Jan 7, 2008
    822
    0
    0
    Léonie gaat nu zo ongeveer een maand of twee onder de douche.
    Ze wilde in bad steeds gaan staan, niet echt handig en op een gegegeven moment vond ik het gewoon te eng worden.
    Sindsdien zit ze in een badring onder de douche, ze vindt het super en het gaat prima.

3. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Onze meid gaat altijd in bad en nooit onder de douche. Ze vindt het heerlijk in bad dus voorlopig laten we het ook zo. Kan ze na het wassen nog even lekker zitten spelen in haar badring.

4. Mnq

Mnq Bekend lid

Jan 7, 2008
    822
    0
    0
    Komt bij dat wij alleen maar een douchecabine hebben en geen bad.....

5. tulip

tulip Niet meer actief

je bedoelt het babybadje neem ik aan. Met een week of 6 hebben wij haar al op de arm mee genomen onder de douche. Maar toen ging ze natuurlijk ook nog in haar badje. Ik denk dat ze vanaf een maand of 6 niet meer in het badje ging en alleen nog maar onder de douche. Vanaf een maand of 9 op de grond in de badring.

6. missblueeye

missblueeye Actief lid

Jan 3, 2009
    118
    0
    0
    ja ik bedoel het babybadje :) bij mij gaat hij nog veel in bad omdat hij het leuk vind maar af en toe ben ik zo moe dat ik hem liever onder de douche zet.

7. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,028
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Valerie gaat sinds ze goed kan staan, lekker douchen.
    Dat was dus vanaf 16 maanden.
    Daarvoor ging ze wel eens met ons mee onder de douche, maar dat kon alleen als we beide thuis waren.

8. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Sinds 6 mnd gaat ze onder de douche. Gezellig samen met haar grote zus en zij zit er bij in het badstoeltje

9. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Hij gaat sinds een paar weken alleen nog maar onder de douche. Sinds het zo warm was buiten en hij veel met de tuinslang heeft gespeeld is douchen het hoogtepunt van de dag :D Hij wil echt niet meer in badje, alleen nog maar onder de douche spetteren. Hij kan gelukkig goed stevig staan en snapt alles wat ik zeg met omdraaien, oogjes dicht etc. Dus dat gaat prima. En we hebben een anti-slipvloer waar hij op staat, we hebben geen douchebak, dus hij glijdt ook niet zo makkelijk uit. Hij is nog maar één keer gevallen en dat vond hij vooral heel erg grappig. Gaat dus helemaal goed hier sinds hij ongeveer zeventien maanden is.

10. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Julia zit nog in het badje, zelfs nog op de bad standaard (ik ben er gewoon bij). Ze vindt het heerlijk, en zit rustig te spelen. Ze heeft wel eens een periode gehad dat ze ging staan, maar eigenlijk nooit gevaarlijk. Wij zijn er altijd bij. Gelukkig is haar huid nu wel een stuk minder droog dan in het begin, dus nu kan ze lekker elke dag in bad ipv 2/3 keer per week!

Douchen vindt ze trouwens niet zo leuk en een beetje eng. Ik ben er ook nog steeds niet zo soepel in en op de grond wil ze niet zo graag (is gewoon tegels die iets aflopen).

11. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ladydi85, goed idee van die antislip matjes. Dat zal ze iig fijner vinden! Met je blote kont op die tegels zou ik zelf ook niks vinden :D

12. Mariya

Mariya Actief lid

Jan 3, 2009
    445
    0
    0
    Iemand voorbeelden van badstoeltjes/badringen?

13. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn zoontje gaat nog gewoon in het babybadje, op de standaard. Hij is nu 18 maanden. Eén keer onder de douche gezet, maar dat vond hij geen succes.

14. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    vanaf het moment dat onze dochter goed kon zitten, ging ze in een afwasteiltje mee onder de douche. Dat had ze een lekker laagje water om mee te spelen en was het gelijk niet zo koud. En ondertussen kon ik mezelf lekker douchen en naderhand afdrogen, zonder dat ze op de koude grond zat ofzo.

15. theangels

theangels Bekend lid

Jul 20, 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Vanaf een week of 6 gingen mijn kids gewoon mee onder de douche (in he wippertje wachten tot mama klaar was ;)). Sinds ze kunnen zitten badderen en mama doucht tegelijk (douche in badkuip).

Deze mama houdt van multitasking ;)

16. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    oh... dat duurt nog wel even denk ik. hij kan nu zitten in bad en speelt lekker dat scheelt water want je hoeft het grote bad niet te vullen. het bad staat in het grote bad en 1 van ons gaat er lekker bijzitten en meezingen en spelen en een beetje wassen.het grote bad daar hebben we een badring voor en doen we heel soms samen met mama ofzo. op de arm in de douche gebeurd soms ook maar voor geen goud nog alleen staan dat duurt echt nog een hele tijd, veels te gevaarlijk onze douche is niet zo groot en heeft zo'n mooie keihard gemetselde rand helaas.

17. keetling

keetling Actief lid

Feb 3, 2009
    215
    1
    0
    Noord-Holland
    Onze dochter is maar 3 keer in ons badje geweest. Ik vind het echt niet handig. Sinds dat ze 1 week oud is gaat ze gewoon mee onder de douche. Mijn man en ik doen altijd om de beurt douchen met haar, de ander zeept er dan in en droogt haar af. Lekker makkelijk en ze vindt het heerlijk onder de douche:D.

18. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Kinley gaat al ruim 2 maand niet meer in het badje maar gewoon samen met haar grote broer onder de douche.
    Zitten ze samen lekker op de grond te spelen en dan zie je ook echt het verschil.

Mr K wil liever niet onder de straal, en zet zelfs de kraan even uit als hij iets wil pakken wat aan de andere kant ligt. Uiteindelijk is hij zo druk aan het spelen dat hij het niet meer merkt.

Ms K schuift meteen op haar kontje richting de straal en gaat er ponificaal onder zitten spelen.

Groetjes Anita

19. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Hihi :D 't is zijn geen antislipmatjes, maar we hebben antisliptegels in de hele badkamer liggen. Zo ongelooflijk stroef, valt nauwelijks te dweilen :p Maar goed, ik heb je in ieder geval op een idee gebracht ;)

Voor de mama's van wie de kindjes het eng vinden onder de douche: laat ze op een hete dag eens buiten met de tuinslang spelen (als je die hebt), dat werkte hier ideaal. Daarvoor vond hij de douche ook echt eng, maar nu ziet hij het als spelen.

20. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wat is het verschil dan voor jou met onder de douche zetten of in bad? Je steekt er allebei evenveel energie in?
    Of sla ik wat over het hoofd?

Finn gaat de ene dag in bad (en dat is geen babybadje meer maar zo;n klein zwembadje) ik zet dan de douche aan en laat die aanstaan tot het badje voor de helft vol is.
    En de andere dag gaat ie onder de douche. Hij vind het allebei heerlijk!

Share This Page