Speen

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by kdvjuffie, Jan 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Zit hier met een dilemma...
    Ons meisje is nu 2½ en heeft een speen. Ik vind dat haar tandjes er naar gaan staan dus wil er van af!
    Nu slaapt ze sinds deze week zonder speen op het KDV. Thuis heeft ze eergister tot half 4 snachts geen speen gehad (toen werd ze niet meer stil en heb ik hem gegeven) en afgelopen acht heeft ze zonder speen geslapen!
    Dit gaat wel met erg veel huilen en helemaal overstuur in bed liggen... Gister ben ik bij haar gebleven tot ze sliep!
    Eigenlijk wil ik niet bij haar op haar kamer blijven zitten tot ze slaapt want wil niet dat ze hier aan gaat wennen. Maar ze blijft huilen net zolang tot wij er bij zijn of ze haar speen terug krijgt!
    Nu zit ik dus met het dilemma... moet ik haar haar speen terug geven zodat ze rustig gaat slapen??? Of moet ik doorzetten zo jah hoe dan???

Ze verteld trouwens wel zelf dat haar speen stuk is en heeft hem zelf weggegooid... (hebben nog wel een speen achter de hand)

2. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Doorzetten!!! Dominqiue was ook 2 1/2 jaar oud en op een dag was haar speen zoek. Niet te vinden en vervolgens zei ze: "misschien ligt mijn speen wel in het vliegtuig om naar een ander kindje te gaan?". Jaaaaaaaaaaaa zei ik meteen. En elke keer als ze er naar vroeg herinnerde ik haar aan het verhaal dat haar speen in het vliegtuig lag en daar nam ze dan ook wel genoegen mee. En ook 's nachts als ze wakker werd.

Dus ik zou doorzetten, maar niet door bij haar te blijven zitten. Elke keer als ze overstuur is vertel je weer waar haar speen is. En misschien afspreken dat ze de volgende dag een tekening mag maken voor haar speen die jullie samen gaan posten? Of een ander klein ritueel bedenken.

Maar wel doorzetten, je zal ergens moeten beginnen. En........ bij ons still one to go..... Dean is ook verslaafd. Mag ook alleen nog maar tijdens het slapen een speen en onze planning ligt ook rond 2 1/2 jaar.

Off topic: zag laatst een kindje op tv ( meen het programma kinderziekenhuis) en hij was 4 jaar of ouder ( ik begreep dat hij al naar school ging en hij zag er ook als een kleuter uit) met speen. Ik vind dat er echt niet uitzien! Op een gegeven moment moet je besluiten om die speen de deur uit te zetten.

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Tja...lastig die speen! Onze dochter is 2 jaar en 3 maanden en ook speen verslaafd! Ze mag de speen dan ook alleen binnenshuis en mag niet praten met de speen in, want inderdaad, die kindjes die praten met de speen in.....vreselijk!

Wij hebben de laatste tijd ook drama's gehad, want ze kreeg de speen alleen in bed. Maar de laatste paar weken wilde ze de speen ook overdag omdat ze moe was.

Ik ga er geen issue meer van maken hoor....gaat vanzelf over. Was zelf een duimer en heb volgens mij tot mijn 8ste geduimd.
    Moest overigens wel een beugel omdat mijn tanden te ver naar binnen stonden, hihihi!

4. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Luca is nu sinds 2 weken zonder speen en het gaat erg goed. Hij had hem sinds hij 3 dagen was. Hebben rond 9 maanden geprobeerd af te bouwen en dat ging niet, hij ging duimen. Met kerst waren al zijn kiezen door en was mijn man ook vrij, dus verhaal bedacht, dat hij zijn speen wel naar bob de bouwer kon opsturen. Hij is een groot bob de bouwer fan, dus dat wilde hij wel! wij hebben samen een pakje voor bob gemaakt, met tekening erop voor bob. Toen hij naar bed ging vroeg om speen, maar ja hij wist wel waar hij lag, dus uitgelegd en toen was het half uurtje piepen en 'nee, nee!' roepen en viel hij uiteindeiljk in slaap.
    Na 3 dagen vroeg hij er niet meer naar. Nu maalt hij er niet meer om.
    Ik dacht werkelijk dat hij heel erg verdrietog zou zijn, want hij was behoorlijk gehecht aan zijn speen. Dus met een mooi verhaal over het verdwijnen van de speen is er best wel hoop.

5. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties!!! Er is dus nog hoop hahahaha...
    Ze ligt nu dan ook weer in bed een boekje te "lezen"! Hoop maar zo dat het straks stil is en dat ze heerlijk ligt te slapen... Ze begint namelijk al met jammeren hoor ik nu :-S

Share This Page