Speen

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Belly34, Jan 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Belly34

Belly34 Actief lid

Jan 29, 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo even een vraagje,
    Onze dochter is 3mnd geweest, en nu zie ik in de winkel dat er dan een fase speen 2 voor is. Ze drinkt nu nog met speen fase 1 maar ik vraag me af, moet ik nu dan speen fase 2 gaan gebruiken en wat is de functie daarvan dan?

Ze doet normaal 15 a 25min over een fles, maar soms ook wel langer want dan zit ze om haar heen te kijken en dan af en toe een slokje en dan ben ik wel langer onderweg met haar.
    Maar kwaad kan het niet toch, en ik heb er geen probleem mee, want ik neem de tijd wel om lekker met haar te gaan zitten voor de fles.
    Maar misschien heeft het een verband met dat ik met speen fase 2 moet gaan beginnen?
    Graag hoor ik het van jullie.

Gr Desi

2. Belly34

Belly34 Actief lid

Jan 29, 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb Demi met speen 2 gegeven en die gaat wel sneller en de fles is ook leeg 180 maar daarna heeft ze toch nog wat zuigbehoefte.
    Ik geef haar nu nog 5 flessen van 180+6, ze weegt nu 5345 vanmorgen gewogen. Maar 4 flessen van bv 210 vind ik nog wat aan de snelle kant.
    Maar wat is nu slim?
    Die fase 2 drinkt ze wel goed en verslikt zich niet, en spuugt het er ook niet uit, maar ik moet even kijken hoelang ze erover doet, vanmiddag ging die redelijk snel leeg.

Gr Desi

3. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo Desi,

Je kunt gewoon de speen blijven gebruiken waarmee je dochtertje 20 minuten over een flesje drinkt hoor, het drinktempo is het belangrijkste.

Groetjes Eveline

Share This Page