Van Nutrilon standaard naar omneo

Discussion in 'Flesvoeding' started by xBella, Apr 1, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xBella

xBella Actief lid

Apr 1, 2015
    235
    0
    0
    Hoi allemaal,

Mijn 4.5 weken oud zoontje Graziano heeft vanaf zijn geboorte erg last van krampjes. Wij zijn op dag 2 begonnen met Nutrilon standaard. Ondertussen hebben we alle flessen gepobrobeerd en blijven we nu op de Dr brown flessen (overigens met prematuur speen ivm gulzigheid) Ook hebben we al infacol geprobeerd maar dat leek niets te helpen, momenteel zijn we bezig met cinababy maar ook daar ben ik niet helemaal over uit.

Sinds een week drinkt hij erg onrustig, heel veel persen, verslikken, 40 van de 120 overhouden terwijl hij die weken ervoor binnen de 3 uur kwam voor een voeding en keurig ze flesjes ophad.

Het CB heeft ons aangeraden om over te stappen naar Nutrilon omneo voor zijn krampjes en omdat hij dan langzamer zou moeten doen over zijn flesje omdat het dikker is. Maar zijn ontlasting was gewoon prima en ik lees hier van meerdere dat Omneo sneller verteerd en groene spuitluiers geeft..

Heeft iemand ervaring met deze overstap alleen voor de krampjes en/of gulzigheid? Ik wil namelijk niet te snel overstappen aangezien ik nog niet overtuigd ben en een nieuwe voeding toch extra krampjes kan brengen wat ik Graziano niet onnodig wil aandoen..

Bedankt!

2. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    4,130
    2,517
    113
    Female
    Amsterdam
    Hier was het overstappen een succes. Minder last van krampjes.
    ontlasting wordt inderdaad dunner maar daardoor komt het er veel makkelijker uit.

3. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    2,900
    1,389
    113
    Om 4 uur vanmiddag voor de helft over op omneo. 2schepjes standaard en 2 omneo. Helemaal over wilde ik nog niet.
    En ik durf het nog niet helemaal van de daken te schreeuwen maar wat was dit een succes!!!
    Amper krampen en niks gespugd! Veel langer over de fles gedaan. Mw lurkte als het aan haar lag de fles in 5min al leeg. Nu netjes 20 minuten ofzo. Daarna viel ze in coma in slaap. Ik heb weer zin om haar te voeden nu! Het begon een beetje oh jee gaan we weer te worden...

4. xBella

xBella Actief lid

Apr 1, 2015
    235
    0
    0
    Vanochtend volledig overgegaan naar omneo na een dramatische nacht.. Vanmiddag effies krampjes gehad, voorderest lekker geslapen. Overigens was t wel een drama met zoeken naar de juiste speen.. Uiteindelijk met difrax S 20 minuten gedaan, wel had hij 1x een (onzichtbaar???) klontje in ze speen waardoor er niks uitkwam maar een naald deed wonderen. Tot nu toe tevreden, wel nog geinteresseerd in andere ervaringen :)

5. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    4,130
    2,517
    113
    Female
    Amsterdam
    Omneo lost minder makkelijk op in water. Daarom doe ik altijd eerst helft gekookt water, poeder erbij en goed roeren met vork. Dan de andere helft koud water en dan schudden. Met dr brown fles speen 1 begonnen, na 3 mnd speen 2.
    Klontjes knijp ik altijd eruit met mijn vingers, zo omhoog uit het gaatje duwen.
    Hoop dat het gaat helpen tegen de krampjes!

6. MissWM

MissWM Lid

Mar 17, 2010
    41
    0
    0
    Hier ook goede ervaring met omneo alleen kwamen z'n pukkeltjes gelijk weer terug, iemand daar ervaring mee? Hijs nu bijna 6 weken en zit nu 2 weken volledig aan de omneo.
    Idd hier ook last van klontjes. We zijn nu over op difrax M
    Helpt wel soms nog paar klontjes mr doet nu 10-15 min over fles.

7. Tessy1985

Tessy1985 Actief lid

Apr 6, 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
    Goed roeren met een vork tegen de klontjes, en goed warm water.
    Ik doe de helft kokend water, omneo erin roeren met vork (ik heb ook zo'n mini garde, zat ooit een keer bij de knorr oid, werkt perfect :cool:)en dan de rest koud water uit de kraan.

En tijdens het drinken af en toe zachtjes schudden omdat het soms weer een beetje klontert.

8. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Misschien toch kma?
    Of lichte reacties op de koemelk

9. MissWM

MissWM Lid

Mar 17, 2010
    41
    0
    0
    Ja ben ik ook bang voor naar kereltje is zo tevreden en huilt bijna nooit.
    Schijnt met week 5 af te nemen dus ik kijk even aan. Ze lijkten nu in te drogen.

10. xBella

xBella Actief lid

Apr 1, 2015
    235
    0
    0

Ik heb er ook 1.5 week (erg) last van gehad, ineens trok het weer weg.. Was op ze wangen en rond ze mond, zou trouwens ook kunnen door het spugen.

Share This Page